Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tv„Hasiči na místě ukončili práce. Poškozenou lokomotivu i první vagón jsme odstranili z kolejiště,“ potvrdil mluvčí Správy železnice Martin Kavka. Dodal, že jako první by se měl obnovit provoz na koleji číslo jedna, po které havarovaný vlak nejel a je poškozena méně.
Práce na odstranění následků kolize začaly ve středu odpoledne, kdy policejní vyšetřovatelé ukončili práci na místě nehody. K dispozici měli hasiči i těžkou techniku. Nejprve odpojili nepoškozené vagony, nehodový vlak je odtáhl do depa. Pak odstranili i vrak havarovaného nákladního vozu a začali odstraňovat trosky poškozené lokomotivy a prvního vagonu.
Práce budou ještě několik dnů komplikovat dopravu na hlavní trati spojující Českou republiku se Slovenskem. S ohledem na omezení jsou dálkové vlaky Českých drah mířící na Slovensko vedeny odklonem přes stanice Ostrava střed a Havířov.
Obnova nejdříve v sobotu večer
Vlaky linky Ex1 ve směru na Krakov a dále jsou vedeny v úseku Bohumín - Czechowice Dziedzice odklonem přes stanici Chalupki a Rybnik. Pro vlaky linky S2 KODIS a S4 KODIS je zavedena náhradní autobusová doprava.
Správa železnic předpokládá, že doprava bude obnovena nejdříve v sobotu večer. „Pokud se dnes nepodaří trosky odstranit, pravděpodobně se termín obnovení ještě posune,“ řekl.
Policie oznámila, že třiatřicetiletého řidiče těžkotonážní soupravy už nezadržuje. „Řidiče jsme propustili, obviněn nebyl. Momentálně není považován za podezřelého. Kriminalisté prověřují možnou odpovědnost jak fyzických, tak i právnických osob,“ uvedla policejní mluvčí Daniela Vlčková s tím, že případ je vyšetřován kvůli možnému trestnému činu obecné ohrožení z nedbalosti. Samozřejmě není vyloučeno, že řidič může být případně obviněn v budoucnosti.
Vyšetřování potrvá měsíce
„Pro zdárné objasnění věci budou přizváni znalci z různých oborů. Předpokládáme, že prověřování bude trvat v řádu několika měsíců,“ doplnila policejní mluvčí.
Nehoda se stala okolo 05:40 hodin v úseku mezi Bohumínem a Dětmarovicemi na Karvinsku. Ve vlaku do Prahy bylo sedm desítek lidí, dvacet cestujících utrpělo zranění. Jednatřicetiletý strojvedoucí zemřel na místě.
Dva zraněné ošetřili záchranáři na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do nemocnice. Zbývajících osmnáct skončilo v nemocnicích v Karviné, Havířově, Bohumíně, sanitky se zraněnými směřovaly i do Městské a Fakultní nemocnice Ostrava.
Řidič soupravy policii uvedl, že na koleje vjel v době, kdy ještě blikala bílá světla. Jenže návěs se mu na nerovném přejezdu údajně zasekl a než ho hydraulikou zvedl, začala blikat červená výstražná světla, spadly závory a přijel vlak. On jen stihl z místa utéct.