Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvFirma, která vznikla s dvanácti pracovníky v roce 2018, nyní zaměstnává 168 lidí. A chce růst dál.
„Aktuálně hledáme zhruba dvacet zaměstnanců, do budoucna můžeme hovořit o stovkách pracovníků. Bude záležet, jak rychle se budeme rozvíjet,“ vysvětlil Richard Toman, generální ředitel Vítkovických železničních opraven a Vítkovické dopravy.
Zmínil, že by společnost potřebovala navýšit kapacity na dvoj- až trojnásobek. „To ve zdejších prostorách už nemusí být snadné. Vše zatím ještě rozhodujeme, výsledek bychom chtěli znát do půl roku,“ podotkl Toman.
„Nezaměstnaní jsou už jen nezaměstnatelní lidé“
Vítkovické železniční opravny se zaměřují na opravy nákladních železničních vagonů a jejich areál leží v těsném sousedství ostravské Vagonky, pro změnu vyrábějící osobní vozy a vlakové soupravy.
Obě firmy jsou napojeny na někdejší vítkovickou železniční vlečku, dnes obhospodařovanou společností Vítkovická doprava.
Noví zaměstnanci se však v současnosti hledají jen velmi těžce. „Nezaměstnanými jsou v podstatě už jen nezaměstnatelní lidé, je proto těžké hledat nové pracovníky,“ komentoval situaci na trhu práce výkonný ředitel Vítkovických železničních opraven Daniel Marek. „Našim personalistům se to naštěstí daří, částečně na těžké opravy využíváme i agenturní zaměstnance.
Úspěšná služba mobilní dílny
V letošním roce by chtěli ve Vítkovických železničních opravnách renovovat zhruba tisícovku vozů.
Rychlému vzestupu podniku podle Daniela Marka pomohlo více okolností. „Lokalita byla velmi dobře zvolená, protože Ostravsko je průmyslovou oblastí. Ostrava stojí na koridoru, kde proudí spousta vozů různých zákazníků,“ řekl Marek. Důležité podle něj také bylo, že se podařilo poskládat dobrý tým zaměstnanců.
Za úspěchem společnosti stojí podle jejího vedení také služba mobilní dílny, která dovede provést údržbu či opravu přímo na místě na trati, včetně například výměny dvojkolí.
„Momentálně máme čtyři provozovny mobilní dílny – v Lounech, Ostravě, Mošnově a Štúrovu. Naše provozovny tak mohou nabídnout své služby mimo lokality ČR také v Německu, Rakousku, Polsku, Slovensku a Maďarsku,“ uvedl Richard Toman. Další expanzi firma chystá na sever k polským přístavům, na východ k ukrajinským hranicím i na jih.