Úterý 2. června 2020, svátek má Jarmil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 2. června 2020 Jarmil

Vagony u Paskova ujely s lokomotivou, ale neubrzdila je, ukázalo video

  8:25aktualizováno  10:10
Drážní inspekce upřesnila informace o únorové havárii nákladního vlaku v Paskově. Strojvedoucí podle všeho brzdil, kolos o dvaadvaceti vagonech naložených uhlím ale zastavit nedokázal. Všechny vozy až na jeden vykolejily. Nehodu podle všeho zavinila technická závada, nebo selhání člověka.

U Dolu Paskov vykolejilo jednadvacet vagonů s uhlím. Některé z nich se převrátily na bok. | foto: Drážní inspekce

Prvotní informace o události byly poměrně nepřesné. Drážní inspekce den po havárii uvedla, že lokomotiva podle všeho byla na konci jedoucí soupravy, takže strojvedoucí nemohl brzdit. Podle původních informací také jela neovladatelná souprava rychlostí až 90 kilometrů v hodině.

„Maximální rychlost, kterou souprava jela, byla mezitím upřesněna na maximálně 71 kilometrů v hodině. Vyšetřování ale stále pokračuje,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Dodal, že informace upřesnilo právě postupné vyšetřování.  Do případu částečně vnesl jasno i záznam z průmyslové kamery, na němž je celá havárie zachycená.

„Z videa je patrné, že lokomotiva byla zapojená vepředu. Je evidentní, že vagony se utrhnou a vykolejí, kdežto lokomotiva dál pokračuje v jízdě,“ popsal mluvčí Drážní inspekce.

„Původně nás zmátlo, že se strojvedoucí s lokomotivou k místu mimořádné události vrátil,“ doplnil.

Fotogalerie

Proč strojvedoucí, pravděpodobně po některé z volných kolejí, přejížděl na opačnou stranu kolize, nevysvětlil. „Proč byla nakonec lokomotiva vzadu, vyšetřujeme,“ dodal Drápal.

Vagony podle všeho mohly být špatně zapojené. Drážní inspekce nyní zjišťuje, zda pracovníci společnosti AWT, které patří vlečky i souprava, dodrželi stanovené technologické postupy pro jejich zapojování. Při nehodě se nikdo nezranil.

„Strojvedoucí se snažil brzdit, lokomotiva ale nebyla schopná soupravu v tom spádu zastavit. Připadá v úvahu selhání člověka i technická závada,“ dodal Drápal.

Čeká se na výsledky kontrol, pokračují i výslechy svědků

Drážní inspekce zatím nemá všechny výsledky kontrol technického stavu konkrétních zařízení vlaku, například brzd. Zatím také nevyslechla všechny svědky.

„Událost včetně závěrečné zprávy zpracováváme, potrvá to zřejmě několik měsíců, finální škoda byla spočítána na 24 milionů korun,“ sdělil Drápal.

Policisté událost vyšetřují jako obecné ohrožení z nedbalosti. „Provoz na vlečce a navazujících lokalitách je z důvodu únorové nehody jen minimálně omezen a předpokládáme, že již koncem měsíce bude provoz fungovat‎ zcela standardně,“ uvedl mluvčí železničního dopravce AWT Lukáš Kresač. „V této chvíli řešíme úhradu ze strany pojišťovny,“ doplnil.

Odmítl uvést, zda společnost již kvůli nehodě vyvodila nějaké personální důsledky. „Nehoda se i nadále vyšetřuje, a proto se k personálním záležitostem nebudeme vyjadřovat,“ doplnil Kresač.

Vlak vyjel z vlečkové stanice Důl Staříč směrem na Důl Paskov 19. února odpoledne, vykolejil zhruba po sedmi kilometrech jízdy.

Autor:
  • Nejčtenější

Maturanti z Orlové získali výjimku hygieny, zkoušku složí v oddělené budově

Z dolu Darkov se nákaza rozšiřuje mezi obyvatele regionu a vzniklé ohnisko ovlivňuje i další instituce, například...

Jágr přemýšlí o budoucnosti. Půjde s Třincem po prvním titulu?

Pár dní před vypuknutím pandemie koronaviru jeho Kladno sestoupilo z hokejové extraligy, přesto by se v ní mohl během...

Renovovaná Slovenská strela se po šedesáti letech vrátila na koleje

Šedesát let nejel unikátní železniční motorový vůz Slovenská strela po kolejích. Stalo se tak až v pondělí 25. května....

Sázkařský gang znovu v akci? Na dvou zápasech ulpělo podezření

Jen nenapravitelný snílek by čekal, že dlouhá pauza zbaví fotbal nákazy sázkařskými gangy, které ovlivňují výsledky....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nedělní déšť nejvíc zasáhne východní cíp Česka, čeká se rozvodnění Olše

Víkendové ochlazení podle meteorologů v neděli doplní déšť na celém území Česka. Nejvíce by mělo pršet v...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Později, někde vůbec. Přijímací zkoušky na vysoké školy budou letos odlišné

Posun termínů, ale také úplné upuštění od přijímacích zkoušek. Vysoké školy v Moravskoslezském kraji se letos musí...

Příjmy obcí výrazně klesnou, starostové se obávají zastavení rozvoje

Tvrdý dopad mají ztráty kvůli koronavirové krizi na malé obce v Moravskoslezském kraji. Podle starostů to do budoucna...

Prvním dětem s mozkovou obrnou hradí zdravotní pojišťovny drahou péči

Do lázní v Klimkovicích nastoupily první tři děti s mozkovou obrnou, kterým intenzivní rehabilitaci proplatí zdravotní...

Ostravské stopy: Ostrava je jiná a vždy to tak bude, říká dramaturg Kaplan

Festival Folkový kolotoč patří k událostem, které kdysi zapsaly Ostravu do mapy populární hudby. U zrodu stál jako...

Najdete na iDNES.cz