Diskuse k článku

Ekologická nebude, tepají kritici do nové tramvajové trati v Ostravě

Pokud chce Ostrava stavět tramvajovou trať, musí vypracovat kompletní dokumentaci pro posouzení jejího vlivu na životní prostředí. Rozhodl o tom krajský úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a87n 25K34l61e21i96c80h 3279695331628

Ať nejdříve dokončí prodlouženou Rudnou a pak vymýšlejí hlouposti.

0/0
27.8.2018 20:08

V74l93a19d94i28s98l87a11v 63Ž71i11d92e11k 3768930300

Prodlouženou Rudnou staví stát, ne město. A než se začne ta trať stavět, tak pravděpodobně již bude hotová.

+3/0
28.8.2018 14:28

J98a62n 25B34e78r22n55a50t84í78k 5724145341589

Já jsem toho názoru, že trať by se měla postavit. Tramvaje jsou ekologické, prostornější, mají vlastní trať takže je žádná zácpa blokovat nemůže (viz autobusy které jezdí přes svinov mosty) teda pokud nějaký d***l nesrazí tramvaj, ale to se do chvilky vyřeší. Autobusy nejsou ekologické jezdí na naftu nebo plyn a ten tu nebude na vždy, vydává spaliny a je hlučný, elektrobusy taktéž nejsou ekologické, životnost bateríí není dobrá, kapacita se časem snižuje, dojezd taky není dobrý, nabíjení zdlouhavé a likvidace bateríí strašně neokologická. Tramvaj postavíte na koleje, nahodí sběrač a jede, nevydává spaliny, nepotřebuje dobíjet apod. Dost lidí říkalo, že tramvaje jsou hlučné, ničí domy a že známí říkali. Ve většině Ostravy jsou klasické koleje. Tady pokud se nepletu se mají stavět koleje nějaké speciální, na nějakém speciálním podkladu který hlučnost sníží a ještě na tom má být speciální povrch pro odhlučnění a na tom ještě asi živý porost. To o hodně sníží hlučnost. Většina nových tramvajích ani hlučné moc nejsou, staré Tatry už postupně dávají pryč z provozu. Tramvajová doprava je pro Ostravu velice důležitá, vede na všechny přestupní terminály(ať už autobusové nebo železniční), vede většinou kolem důležitých míst (nádraží, nemocnice, školy, nákupní centra, úřady...), prostě hlavní doprava Ostravy...

+5/−2
27.8.2018 15:36

V76á36c48l69a46v 29K84o18v73á86ř 9232600139133

Ohání tě se ekologií a víte o tom prd. Autobusy jsou na CNG a nemají problém jezdit na biometan (resp. na bioplyn). V současné době (než bude nástup vodíku) není ekologičtější doprava. Elektřina v ČR pochází z více jak 90% z uhelných či atomových elektráren. Výstavba trati je rozhodnutí ovlivňující několik generací lidí.

0/0
27.8.2018 16:50

J33a53n 33B68e19r29n86a95t70í70k 5464495241969

O tomhle vím, ale řekněte mi jaká je rozšířenost toho?

Vodík tu běžný nebude určitě ještě pár let. Pokud se nepletu tak v čr víc jak 10 autobusů na vodík nejezdí. Vím jistě o dvou, první začal jezdit 2009 pokud se nepletu, 9 let uběhlo a rozšíření v ČR nic, ani se o tom v téhle kategorii moc nemluví. Ještě těch pár let to bude trvat. A i tak stejně to ještě bude trvat dýl nahradit stávající autobusy za autobusy na vodíkový případně kombinovaný s elektřinou pohon. V roce 2017 bylo vyrobeno 42% celkové elektřiny pomocí uhlí, jadernou energii považuji za celkově ekologickou, proto ji nepočítám. Navíc stále to procento ubývá. Připadá mi vyrobit elektřinu pro tramvaj lepší než aby někde jezdil autobus který bude produkovat spaliny ve městě. Výroba pomocí uhlí není ekologická z mnoha hledisek, ale aspoň mi nechrlí spaliny pod okny.

+2/0
27.8.2018 17:19

V49á77c24l19a37v 59K46o52v25á73ř 9372330839793

Hromadnou dopravu je nutné brát jako celek a né je provoz. Jeden z nejlepších indikátorů ekologie je tzv. uhlíková stopa, která zahrnuje jak provozní, tak také pořizovací a další doplňkové ekologické zatížení. Dle současných dát a nákladů je pořadí s nejnižší uhlíkovou stopou (přeprava 1 osoby na 1km) takové: Autobusy vodík, Autobusy CNG, Elektrobusy, Tramvaje, Trolejbusy, Války atd.

Jak jsem psal, tak trať je projekt ovlivňující hlavně budoucí generace a proto by měly jít do popředí nové technologie a né z hlediska rozvoje zastaralé. Hlavní důvod proč chtějí tramvajovou trať jsou peníze z EU. Proč nepodporují vodík či bioplyn(spousta Ostravských obvodů platí za likvidaci zeleně!!) ? Klidně mohou udělat čerpací stanice pro veřejnost. Trať mi vadí hlavně proto, že je to narychlo ušité bez celkového konceptu.

A se spalinami buďte v klidu, vítr vám je z Dětmarovic donese.

0/0
27.8.2018 19:49

P76e16t60r 90R98u93m47p80e54r29t80e64s48z 3566480521977

Máte na mysli uhlíkovou stopu z vodních, jaderných, solárních a větrných elektráren? Nemystifukujte tady nesmyslem. I ty exhalace z Dětmarovické elektrárny jsou vytvořeny mnohem účinnějším procesem než lokální emise na křižovatkách v Porubě.Bydlím u Duhy a tramvaje k Duze chci.

+3/0
28.8.2018 11:26

M74a81r44t92i76n 47K45u46ř92í75t72k17a 6797536458905

S vodíkem se zatím jen víceméně experimentuje. Problém vodíku je, že jeho molekula velmi malá a dokáže, byť komplikovaně, prolézt jakoukoli izolací. Navíc jeho výroba elektrolýzou vody je velmi neefektivní.

U tramvají, resp. železničních vozidel bych ještě zmínil prakticky nulový valivý odpor proti kolům s pneumatikami, které na vozovce sedí dle toho, jak moc jsou nahuštěny. Čím méně nahuštěny, tím větší valivý odpor a tím větší spotřeba a hlavně emise. Toho si všimla EU zvláště v severských státech a zavedla u nových aut povinné "chytré" ventilky. Jenže už jim nedochází, že podhuštěné kolo lépe sedí na vozovce, zvláště, když je namrzlá či zasněžená. Ve vídeňském technickém muzeu mají dobrou "hračku". Můžete si zkusit, zda rozpohybujete snadněji 1000 kg nápravu z lokomotivy, nebo 500 kg nápravu z kamionu.

0/0
29.8.2018 7:59

V62l21a90d93i39s87l33a97v 54Ž40i42d63e18k 3788800140

Viodík je slepá cesta, nikdy nebude hlavní proud. To je větší šance na umělou výrobu metanu.

0/−2
28.8.2018 14:35
Foto

M67a35r84e35k 18B96a41š22i83s53t62a 7573532153800

Postav si trať pod svoje okna !!! Pokud ji nemáš mlč, tady chtějí lidé žít v klidu a ne na staveništi a poté poslouchat drnčení.

+1/−7
27.8.2018 17:57

J22a10n 21B13e65r85n40a17t80í51k 5564695781919

Já bych ji tam právě chtěl, výstavbu trati po celé Ostravě a okolí podporuji :) Baví vás poslouchat drnčení autobusů a ta špína a smrad z nich? Nevadí vám foukání výfukových plynů do oken? Jen nové autobusy tam nejezdí. Jak už jsem psal, bude tam speciální povrch proti tomu drnčení a pak také proti hluku. Nevidím v tom problém. Částečně jsem vyrůstal hned vedle staré tramvajové trati ještě s panelovou výplní a drnčení jsem si nikdy nevšiml, akorát brzdění starých tramvají T3.

+3/0
27.8.2018 18:06

V15l13a38d66i93s35l75a84v 19Ž16i37d13e92k 3618260140

Já ji skoro pod okny mám (150 m), a jsem rád. Než se postavila trať kolem Místecké, tak mi cesta do centra trvala o deset minut déle a byla dost nepohodlná, pro přeplněné autobusy.

+3/0
28.8.2018 14:34

T78o44m96á85š 37J82o95u78s69k11ý 6120484

Tak je logické, že nikdo normální nechce mít tramvajovou trať deset metrů před okny. Na druhou stranu, tramvaj je prostředek dopravy 21. století. V Ostravě nikdy nic lepšího než tramvaj nebude. Bránit novým tratím je totéž, jako v roce 1900 bránit vlakové železnici. Ano, je z toho kravál, často to vozí neznámé divné lidi, ale je to budoucnost. Poměr užitku a ztrát je značně nevyvážený - ta trať bude brutálně užitečná. Prostě přiveze budoucnost. EU[>-] A vy blokující důchodci, uvědomte si, jste naprostí amatéři, kteří tomu nerozumí. Tak si ten váš egoismus a pocit vlastní pravdy sbalte pod polštář a chovejte se dle vašich skutečných znalostí věci.

+9/−3
27.8.2018 14:29

V53á28c37l54a84v 52K15o60v57á54ř 9242470869853

Prostředek dopravy 21.století je prostředek, který bude poháněn vodíkem. Nejsem důchodce ani nejsem z Ostravy, ale jedno vím jistě. Jakékoli rozhodnutí týkající se tramvajové trati by mělo padnout na základě jak odborné studie vč. EIA, tak také na základě plánu celkového rozvoje dopravy ve městě Ostrava, potažmo v celém kraji, v následujících desetiletích. A toto pokud vím není. A průzkum mínění není relevantní, protože Ostrava často v průzkumech užívá tzv. Záporné zjišťovací otázky a odpovědi na ně vždy podpoří záměr zadavatele průzkumu.

0/−1
27.8.2018 15:23

M34a36r92t58i58n 37V23á29l35e51k 8901439949284

Ať se na mě odpůrci tramvajové tratě nezlobí, ale popírat ekologičnost tramvají oproti autobusům, je s prominutím pitomost. Tramvaj obslouží daleko vetší počet cestujících, navíc, se dá využít jako spoj k dalšímu přestupnímu uzlu (např. Svinov). Jednoduše řečeno, jedna tramvaj, dokáže nahradit i 5 či deset autobusových spojů.

+5/−2
27.8.2018 14:00

J74i55ř70í 25V65o74b81e70c62k18ý 1746480755732

V celé řadě českých měst se připravují nové tramvajové tratě, v Polsku v Olsztynie vzniknul dokonce úplně nový tramvajový provoz, na Západě se vrací tramvaje do celé řady měst, jen u nás tři Ropáci z Pustkovce zablokují novou stavbu? Čekal jsem, že nová trať bude zatravněná, a tak bude vydávat menší hluk, budou po ní jezdit nové tramvaje, ale jak tak čtu, všechny posudky vycházejí ze situace staré třicet let. Přes 800 autobusových spojů denně, to nikomu v tamní oblasti nevadí? Až dojdou řidiči a nebude mít kdo jezdit, měli by si občané Pustkovce zvyknout na delší docházkovou vzdálenost k MHD a ke spojům jednou za hodinu, jak si museli zvyknout obyvatelé Slezské Ostravy, kterým zrušili tramvaje do roku 1973. A když Ropáci nechtějí tramvaje, ať jimi v Ostravě nejezdí. Z Pustkovce do centra: krásná pěší procházka. Proč všude všechno jde, jen v Ostravě nic nejde?

+6/−2
27.8.2018 13:59

V98a27c85l51a70v 89B94u19r53e42š 3183538892269

Názory jsou různé tak priority dle mě:1 dokončit prodlouženou Rudnou,2.Dokončit severní spoj, 3 dokončit průtah hala Tatran-Cihelní (Místecká pod stodvanáctkou).4 Vyřešit uzel Slovenská Přívoz Černý Potok, 5.vyřešit mimoúrovňově stávající křižovatky tram trať na Opavské, a potom možná řešit novou trať ke Globusu.

+11/0
27.8.2018 12:22

R15o17m29a43n 60S70t65o39n79e68k 1759713309591

všechny tyhle problémy se řeší

0/−2
27.8.2018 12:38

T53o31m95á49š 61J74o52u60s51k72ý 6570524

už 30 let

+2/0
27.8.2018 14:21

A56d83a59m 61T70r32u66b38á79k 2461138668

Sice nevím, kde to vzali, ale pokud tam 90 % obyvatel Pustkovce tu trať nechce, pak by asi mělo být hotovo.

+5/−4
27.8.2018 11:19

R28a42d22e38k 61R56a71i12d23a 5337872939

Pustkovec nemá co říkat, je to jen vesnice uprostřed města. Trať se staví pro 7. a 8. obvod.

+6/−3
27.8.2018 13:32

A88d85a56m 49T63r39u64b68á90k 2871228228

OK, beru zpět. Pokud je většina obyvatel všech dotčených obvodů pro, pak ať tam tu trať mají. Já jsem taky pro, jen jsem z opačného konce Ovy a tak do toho nemám co kecat si myslím. Chtěl jsem tím jen říct, že by si to měli rozhodnout místní ;).

+4/0
27.8.2018 13:47

K94a18r24e10l 97M91a24l51í59k 1463930555208

Ja myslim,ze do toho mate co kecat. Neni to jen o dvou obvodech...tyka se to celeho mesta. Jsem PRO!

0/0
28.8.2018 23:10

Najdete na iDNES.cz