"Nová vyhláška provozu na silnicích hodně pomůže. Když člověk vidí, jaké pneumatiky měly kamiony, které uvízly třeba na silnici mezi Frenštátem a Rožnovem na Pinduli, šla z toho často hlava kolem," pochvaluje si povinné přezutí pneumatik vedoucí provozního úseku správy silnic v Novém Jičíně Roman Šenk.
Vyhlášku, která pd 1. listopadu zavádí povinné zimní obutí pro všechna auta nad 3,5 tuny, vítá i Otakar Pavlík z bruntálské správy silnic.
"Úseků, kde se dá kvůli špatně zvoleným pneumatikám uváznout, je v našem okrese plno. Často jsme museli řešit problémy s kamiony například u motorestu Skřítek nebo ve stoupání u Horního Benešova. Alespoň část by jich mohlo povinné využívání zimních pneumatik vyřešit," dodal Otakar Pavlík.
Kritické úsekyFrýdecko-Místecko |
Bohaté zkušenosti s problematickými úseky má i Radomír Vlk, vedoucí frýdecko-místecké správy silnic, pod níž spadá i údržba cest v Beskydech. "Problémy na silnici kolem přehrady Šance jsou všeobecně známé. Kamiony v zimě také často stály ve směru na Bumbálku, a to i přes to, že jsme tam měli výjimku a mohli solit. Problémy nejsou ale jen v Beskydech, často jsme museli řešit problémy s uvízlými vozy třeba v Neborském kopci u Třince," dodal.
O řidičích s nevhodnými pneumatikami ví své i na opavské správě silnic. "Jen když vezmu hlavní tahy, tak jsou časté problémy s kamiony na sněhu na Hrabyňském kopci, na silnici u Slezské Harty nebo u Kajlovce," vypočítal nejproblematičtější úseky vedoucí zdejší správy Petr Ondra.
Problému s řidiči na letních pneumatikách nebyla ušetřena ani Ostrava. "Třeba v kopci nad Bazaly se občas stalo, že klouzající řidiči ujezdí sníh tak, že tam mají problémy i trolejbusy, přestože tam pravidelně solíme," vysvětlil vedoucí ostravského střediska Marek Melichárek.