„Stavba je těsně před dokončením. Plánované práce by měly skončit podle harmonogramu 30. listopadu, ale na otevření silnice i zprovoznění zastávky Elektra si lidé budou muset počkat o pár dní déle,“ říká investiční náměstek ostravského primátora Břetislav Riger.
Prodleva ve znovuzprovoznění tramvajových zastávek u Elektry souvisí s novými jízdními řády. „Zastávky slavnostně otevřeme už 9. prosince, ale zastavovat na nich začneme až 11. prosince, kdy vstoupí v platnost změny jízdních řádů,“ vysvětluje mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.
„Celá zastávka vypadá po rekonstrukci jinak. Jde o záliv vídeňského typu, který je bezpečný pro cestující. Chodník sahá až ke kolejím, takže auta nemohou projet, dokud tam stojí tramvaj,“ popisuje Riger s tím, že město chce v blízké budoucnosti zmodernizovat i prostor pro cestující u Elektry. Z tamního chodníku už zmizely staré přístřešky. A delší čas po znovuotevření zastávky tam žádné nebudou.
„Necháváme vyrábět nové, reprezentativnější přístřešky. Budou opět prosklené, konstrukce bude tmavě šedá, ale vzhledem k jejich atypičnosti budou hotové až příští rok,“ říká Riger.
Auta vjedou na komunikaci až 10. prosince
A v dalších letech by se měla nové podoby dočkat i Umělecká ulice, která spojuje Dům umění se zastávkou na Nádražní ulici. „Město už vypsalo architektonickou soutěž. Zatím je v podmínkách, že architekti budou muset respektovat vzhled nové zastávky, ale ještě zvažujeme, že jim necháme volnou ruku,“ nastínil Riger.
Dodal, že původně chtěli současně se zastávkami zprovoznit Nádražní ulici pro auta. To se ale změní.
„Auta chceme pustit na Nádražní ulici už o půlnoci z pátku na sobotu 10. prosince,“ říká náměstek Riger.
Kanalizace byla v havarijním stavu
Dvouleté opravy části rušné silniční tepny spolykají 174 milionů korun, z toho letošní práce téměř 85 milionů. Důvodem tak rozsáhlých prací byl havarijní stav kanalizace.
„Hotové jsou všechny plánované stavby: zemní práce, uložení nové kanalizace a nového vodovodu. Společnost RWE položila za své peníze nový plynovod. Několik desítek let by se tak v opravené části nemělo kopat do země. Navíc jsou nové tramvajové koleje položené na protihlukové rohoži, což ocení lidé, kteří tam bydlí a pracují,“ dodal Riger.
Stavebníci teď dokončují poslední úpravy. Museli například předláždit chodník v místě, kde na sebe navazují loňské a letošní práce. Kvůli odlišnému způsobu pokládání dlaždic totiž vznikly v ohybu různorodé obrazce. Město je chce sjednotit.

Nádražní ulice patří mezi velmi frekventované komunikace v centru Ostravy.
Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.