Do roku 2020 chceme zaměstnat padesát lidí, říká šéf Porsche v Ostravě

  11:17aktualizováno  11:17
Do bývalého sídla generálního ředitelství OKD se vrací prestižní firma. Nově zde působí společnost Porsche Engineering, která pod vedením Miloše Poláška vyvíjí novinky nejen pro světoznámou automobilku. „Do dvou let bychom chtěli zaměstnat padesát lidí. Hlavně vysokoškoláků,“ říká Polášek pro MF DNES.

Společnost Porsche Engineering Services vede Miloš Polášek. V Ostravě bude firma řešit technologie. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Čím se vaše firma zabývá?
Firma Porsche Engineering Services byla v České republice založena v roce 2001, působíme tady ale už od roku 1996, kdy jsme začali spolupracovat s ČVUT. Na začátku jsme se zabývali standardním vývojem, od motorů přes karoserie. Časem jsme se vyvíjeli do dalších směrů, věnujeme se digitalizaci, e-mobilitě, řídicím systémům.

Co z toho se bude dělat v Ostravě?
Nosnou částí naší zdejší činnosti budou moderní technologie, vývoj softwaru pro budoucí automobily.

Co to obsahuje?
Pro řidiče jsou důležité nové funkce, které automobily nabízí. Jsou připojené k internetu, mohou tedy získávat informace o zácpách, objížďkách a podobně. A vývoj těchto systémů je část toho, co v Ostravě chceme dělat.

Kolik takových týmů, jaký vznikl v Ostravě, Porsche má?
Vedle centrály a větší pobočky v Německu je nejstarší zahraniční pobočka Porsche Engineering v Praze, v Itálii máme zkušební dráhu, v Číně máme kanceláře v Šanghaji, další je v rumunské Kluži.

Kolik chcete v Ostravě zaměstnat lidí?
Do roku 2020 chceme mít v Ostravě padesát zaměstnanců, spolu s Prahou by v České republice šlo o zhruba 250 lidí.

Zajímají vás zkušení zaměstnanci, nebo preferujete absolventy?
Optimální je mix obojího, 99 procent kolegů má technické vzdělání, od strojírenství až třeba po absolventy matematických fakult. Pro nás je důležitá chuť hledat nová řešení. Kombinujeme zkušené kolegy s absolventy, důležitá je pro nás i spolupráce se studenty.

Porsche Engineering Services

  • Je dceřinou firmou společnosti Porsche Engineering Group. Ta je dceřinou společností výrobce sportovních vozů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se sídlem ve Stuttgartu. 
  • Její historie sahá až do roku 1931, kdy Ferdinand Porsche založil vlastní konstrukční kancelář. 
  • Generálním ředitelem společnosti Porsche Engineering Services je sedmačtyřicetiletý absolvent Strojní fakulty ČVUT Miloš Polášek. Po absolutoriu působil nejprve jako asistent a poté docent v Ústavu vozidel a letadlové techniky Fakulty strojní ČVUT, v roce 2006 nastoupil do Porsche Engineering na pozici ředitele.

Chcete spolupracovat i s vysokými školami v kraji?
Rozhodně. Už jednáme se zástupci VŠB, i o zařazení studentů do výzkumných týmů.

Kolik studentů se u vás může zapojit?
Ve výsledku může jít i o desítky studentů, tak jako to je nyní třeba v Praze.

Nabízíte stejné platy v Německu, Praze i Ostravě?
V České republice je obrovská konkurence. Proto musí být firma atraktivní. Musíme nabízet atraktivní soubor podmínek, od zajímavých projektů přes samostatnost...

... ale rozhodující jsou z velké části peníze.
Co se týče peněz, snažíme se být konkurenceschopní na českém trhu.

Ptám se kvůli tomu, jestli by pak neodcházeli vaši zaměstnanci třeba z Ostravy do Prahy.
Naším zájmem je udržet zaměstnance na svých místech, mít stabilní kolektivy. Z toho důvodu neděláme rozdíly mezi zaměstnanci v Praze a v Ostravě.

Společnost Porsche Engineering Services vede Miloš Polášek. V Ostravě bude...

Co se vlastně bude v Ostravě vyvíjet?
To právě souvisí se stavbou a udržením týmů. Časem si ostravský tým vybuduje vlastní specializaci, na niž se bude později zaměřovat.

Ostravě se dlouho investoři vyhýbali kvůli tomu, že tady bylo údajně špatné dopravní napojení.
To už určitě neplatí. Z Prahy jsme v Ostravě vlakem za tři hodiny, hodinu cesty odsud je letiště v Katovicích, odkud létá linka do Stuttgartu.

Nejčtenější

Hněv v Opavě. Sudí prchali, zaskočený Csaplár reagoval: Míra zla je šílená

Spoluhráči i protivníci se snaží zastavit opavského záložníka Pavla Zavadila,...

Nadávky, výhrůžky, obrovská zloba. Na rozhodčí i na soupeře. Pořadatelé museli být v plné pohotovosti, když se v Opavě...

Na Novojičínsku zemřeli při čelní srážce dvou aut čtyři lidé

Ilustrační snímek

Tragická dopravní nehoda se stala krátce před pondělní půlnocí na silnici I/48 mezi Novým Jičínem a Hranicemi. Po čelní...

Muž dvou tváří Zavadil. Proč se nestárnoucí kapitán vzteká

Pavel Zavadil z Opavy během utkání s Jabloncem

Byl nepříčetný. Držel v podpaží balon a nasupeně kráčel k rozhodčímu. Tolik nadávek mu poslal a nemohl přestat....

Na dálnici u Frýdku zemřela osmnáctiletá řidička, vůz skončil v příkopu

V Janově Vsi na Mělnicku sjelo auto do rybníka Harasov. Na místě zasahují...

O život přišla v úterý večer osmnáctiletá řidička při jízdě po D56 poblíž Paskova na Frýdecko-Místecku. O rok mladší...

Ostravu čekají až tři roky bez dálnice. Zavře ji oprava zvlněného povrchu

Na ostravské části dálnice D1 začaly provizorní opravy zvlněné vozovky. (12....

Na dva až tři roky se v Ostravě úplně zavře 18 kilometrů dlouhý úsek dálnice. Silničáři ho budou stavět celý znova....

Další z rubriky

Na úřadě chtěl vyměnit falešný řidičák za pravý, v autoškole nikdy nebyl

Žadatelé o výměnu či nový řidičský průkaz na plzeňském magistrátu. Lidé si o...

S falešným řidičským průkazem přišel na úřad v Ostravě devětapadesátiletý muž. Když žádal o nový, pracovnici za...

Lidé v kraji odstavují desítky autovraků, stávají se útočištěm bezdomovců

Metropole je plná autovraků. (7.5.2019)

Dva roky trvalo lidem z odboru dopravy novojičínské radnice, než se jim podařilo odstranit auto dlouhodobě odstavené u...

Dva opilci při hádce napadli muže, záchranáři už ho nedokázali oživit

Při rodinné hádce v pražských Modřanech pobodal otčím nevlastního syna

Vážný zločin vyšetřují kriminalisté v Krnově, kde po hádce a rvačce zemřel napadený muž. Z těžkého ublížení na zdraví a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz