„Podjezd by měl fungovat od konce příštího roku,“ poznamenal k projektu mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Nahradí současný nebezpečný železniční přejezd ve Studénce. Stavba začne v březnu.
Dlouhý bude 26,5 metru a široký 12,3 metru. „Rozdělen bude na tři samostatné části: jízdní pruh pro auta, pruh pro cyklisty a chodník pro pěší. Stejné členění bude i u nájezdových ramp na obou stranách podjezdu,“ uvedl Gavenda.
Nákladní auta jedoucí k průmyslovým areálům budou využívat novou obslužnou komunikaci z dálnice D1 přes Butovickou ulici.
Deset let po vlakovém neštěstí ve Studénce vybudují podjezd, hledá se zhotovitel![]() |
Výběrové řízení na zhotovitele vypsala SZ v září. Nejvyšší přípustná cena podjezdu mohla být 868 milionů korun. Nabídková cena vítězných firem je tedy o téměř 270 milionů korun nižší. Financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Přejezd ve Studénce řidiči často přejíždějí na červenou. V roce 2015 tam závory postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel.
Červenou na přejezdu smrti ignorovalo za čtvrt roku téměř čtyřicet řidičů![]() |
O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvázl polský řidič, který vezl těžké plechy. Do jeho kamionu narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.
Jen několik stovek metrů od železničního přejezdu se v roce 2008 stalo jiné tragické neštěstí. Zřítil se tam rozestavěný most a do trosek vrazil mezinárodní rychlík. Nehoda připravila o život devět lidí, bezmála 100 utrpělo zranění.
27. ledna 2016 |