Diskuze
Ostrava chce mít desítky autobusů i aut na elektřinu
Děkujeme za pochopení.
V91í36t 53O23ž10a28n67a
Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu
M16i61r32o83s76l42a25v 56B10u12č44e87k
Směr je to nepochybně správný, nasazení pak v lidnatých lokalitách. Stále ovšem neprobádáno ... Každopádně však to je pouze 50% pohledu - Hurá EKO ... Co s tou druhou polovinou, tj., výroba elektřiny - Aku - likvidace ... !?
R54a88d10i59m 20P96o23l97á82š79e30k
Náklady elektromobilu 900 Kč za rok?
A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?
B25r15o45n36i12s91l53a97v 46G58a30b25r44y33š
Elektrobusy nebrat.
Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.
Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.
Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.
R61a21d88i20m 88P61o42l23á77š85e22k
Podle mně je perspektivní kombinace, trolejbus s bateriemi, která umožní překonat nějaký kilometr i mimo troleje. Třeba přejíždět z linky na linku nebo přejíždět úseky, kde z nějakého důvodu je instalace vedení problematická.
Pardubice - Třinec 6:3. Domácí si k první výhře pomohli drtivým finišem
Je vyrovnáno. Hokejisté Pardubic dosáhli na své první vítězství v letošním finále extraligového...
Násilník vší silou strkal do lidí, ženu shodil do kolejiště. Měl jsem nervy, řekl
Jako smyslů zbavený se choval dvacetiletý muž v Ostravě. Vztekle strkal do nic netušících lidí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čas 59:59,8. Základní hokejová poučka: O Třinci nikdy nepochybujte!
Že jsou přestárlí? Že už nejsou tak silní? Ale kdeže. Hokejisté Třince zase utišili všechny kritiky...
Pardubice - Třinec 1:2. Obhájci se vezou na vítězné vlně, znovu zářil Kacetl
Třinečtí hokejisté navázali na povedené výsledky z posledních zápasů a úspěšně vstoupili i do...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Beskydech jsou místa, kam turisté nesmějí. Přibyly pulčínské ledopády
Do některých přírodních rezervací v Beskydech není vstup mimo turistické stezky povolen. Zákaz...
Šéf zlodějů soch z parku v Karviné dostal podmínku, ostatní s odvoláním neuspěli
Jeden značně mírnější trest, všechny další rozsudky potvrzené. Tak skončilo u Krajského soudu v...
Bez kyvadla i méně automobilů. Havířov a Odry řeší vzhled svých náměstí
Až do poloviny května mohou obyvatelé Havířova vytvořit a zaslat svou představu o tom, jak by mělo...
Ostravský trenér Choleva: Když se Opava cítí komfortně, hraje se s ní těžce
Zaplněné hlediště, byť ne do posledního místa. Bouřlivá atmosféra. Dunění bubnů obou fanouškovských...
Nymburk se s Olomouckem natrápil. Opavští obhájci udolali Ostravu
Obhájci titulu basketbalisté Opavy vstoupili do čtvrtfinále ligového play off s Ostravou vítězstvím...