Stávající stoky pod Krnovskou ulicí v Opavě jsou v tak špatném stavu, že se musí kompletně vyměnit. Spolu s nimi se opraví páteřní vodovod a povrch silnice. Pro Opavu to ale znamená několik měsíců dopravních komplikací.
Opravy velmi výrazně zasáhnou do provozu v Krnovské ulici v úseku od náměstí Republiky po úroveň zastávky MHD Stará silnice před magistrátem.
Jde o úsek dlouhý zhruba 900 metrů, který je pro dopravu v Opavě zásadní. Podle sčítání dopravy tam denně projede okolo 20 tisíc aut. Uzavírka se týká i příjezdu na magistrát.
Kudy povedou objížďky?
Zákazové značky se na silnici objeví 2. května. Ve směru od centra bude platit zákaz vjezdu jen pro auta nad 3,5 tuny, platit nebude jen pro záchranku a MHD. Ve dvou místech však budou provoz navíc usměrňovat semafory.
V opačném směru bude platit zákaz vjezdu pro všechna vozidla kromě záchranného systému a MHD.
„Všechna ostatní vozidla do i nad 3,5 tuny si budou muset zvolit objízdnou trasu, a to podle váhy,“ informovala mluvčí opavského magistrátu Lada Dobrovolná.
Osobní i nákladní auta jedoucí z Bruntálu či Krnova na Olomouc musí z kruhového objezdu v Krnovské odbočit do Vančurovy ulice. Ve směru na Ostravu povede objížďka pro osobní auta po ulicích U Náhonu, Rybářská a Nákladní.
Rekonstrukce vodovodu přijde na takřka čtyřicet milionů
Náklaďáky z Bruntálska na Ostravu musí objízdnou trasou hned z kruhového objezdu v Jaktaři do ulice Palhanecké. Z opačného směru od Ostravy, Bílovce i Hradce nad Moravicí vede náhradní trasa pro nákladní dopravu přes Vrchní ulici na okružní křižovatku v Jaktaři.
Změnit trasu musí i lidé mířící na některý z odborů magistrátu. Tam se dostanou jen od Vančurovy ulice.
„Právě z tohoto směru bude vedena jednosměrka, příjezd od Krnovské nebude možný. Výjezdy z ulic, jež ústí na Krnovskou v opravované části, tedy ulic Bochenkova, Mařádkova, Hany Kvapilové a Kasárenská, budou pro maximálně 3,5tunová auta upraveny příkazem pokračovat ve směru z centra pryč,“ doplnila Dobrovolná.
Pod Krnovskou se nachází páteřní větev vodovodu, na niž se napojují další části Opavy. Její oprava spolu s kanalizací a související infrastrukturou přijde Severomoravské vodovody a kanalizace (SmVaK) na 39 milionů korun.
Kopat se bude i na jiných místech
„Důvodem rekonstrukce litinového páteřního řadu a navazujících litinových rozváděcích řadů a propojů z období 1950 až 1976 je plánovaná rekonstrukce povrchu Krnovské ulice ze strany Ředitelství silnic a dálnic,“ vysvětlil technický ředitel SmVaK Ostrava Martin Veselý.
Opraví se více než 1,3 kilometru vodovodního řadu, další desítky metrů se zmodernizují bezvýkopově. Tato investice čítá 23 milionů korun.
Kanalizace je zastaralá a ve špatném stavu včetně nevyhovujících revizních šachet. Do ní a související infrastruktury půjde 16 milionů. Všechny tři akce, kanalizace, vodovod a opravy povrchu, se mají vzájemně doplňovat.
Na výkopy se řidiči v Opavě musí připravit i jinde. „Další projekt za více než 7,5 milionu je připraven na léto v části Kateřinky v Ratibořské ulici a na Kolofíkově nábřeží. Modernizací za 7 milionů projde vodovod také v ulicích Fügnerova, 28. října, Kořeného a Vítečkova v Kateřinkách,“ upřesnil mluvčí SmVaK Marek Síbrt.
Krnovská ulice patří k nejfrekventovanějším komunikacím v Opavě.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz