Diskuze

Obžalované za železniční neštěstí ve Studénce zprostil soud viny i podruhé

Okresní soud v Novém Jičíně vynesl už druhý zprošťující rozsudek nad deseti obžalovanými v kauze železničního neštěstí ve Studénce ze srpna 2008. Státní zástupce všem navrhoval nepodmíněné tresty od tří do šesti let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Předseda senátu - soudce Jaromír Pšenica v neformálním rozhovoru pro média uvedl „senát neví proč most spadl, nemůžeme určit viníka a uložit trest".

Stěžejní otázku neobjasnily ani znalecké posudky renomovaných odborníků, protože každý z nich viděl příčinu v něčem jiném. „Případný organizační nepořádek na stavbě" rozhodně vlastní příčinou pádu nebyl". Jeden ze znalců se vyjádřil stručně a srozumitelně - něco uvedlo podpůrnou konstrukci do pohybu, ale nevíme co.

Že nikdo nebude odsouzen bylo patrné od 10.8.2008 (!!!) - tedy pouhé dva dny po nehodě. Zaměstnanci Českých drah podílející se na odstraňování následků nehody byli veřejně chváleni za urychlené obnovení provozu, zejména tehdejší šéf odboru kolejových vozidel řídící odklizovací práce.

Nicméně práce kvapná málo platná. Za cca 40 hodin nemohlo být provedeno podrobné kriminalistické ohledání místa činu. Rychlým odstraněním následků nehody totiž byly (úmyslně ???) zničeny všechny důkazy vedoucí ke zjištění příčiny pádu.

V každé moderní, z policejního pohledu profesionálně natočené, kriminálce, resp. ve zpravodajských šotech TV lze vidět, jak policie vymezí místo činu, obežene jej páskou, střeží a nepustí tam ani novináře. Kriminalističtí technici podrobně dlouhé hodiny, případně dny - i opakovaně, hledají sebemenší stopy vedoucí k usvědčení pachatele.

Proč se stejně nepostupovalo i v tomto případě ? Po vyproštění těl zemřelých a zraněných mělo být místo uzavřeno a technici mohli posbírat jednotlivé dílky. Následně podpůrnou konstrukci znovu sestavit za použití pomocný prostředků. Podobně, jako se dělá v případě leteckých nehod, pokud to je nutné a možné.

Domnívám se, že podrobné ohledání - nutné i pro znalecké posudky - mohlo přinést překvapující a šokující zjištění. Tím co uvedlo podpůrnou konstrukci do pohybu totiž mohl být prasklý svar nebo únavový lom materiálu. Z trosek podpůrné konstrukce tohle odborníci bezpečně zjistí.

Kdo nařídil rychlé odstranění následků na úkor kriminalistického ohledání ?

0 0
možnosti

Dovedu si představit, že vinu bez pochybností nelze prokázat konkrétnímu člověku. Na druhou stranu celkově to byl šlendrián a mělo by to aspoň skončit tak, že stavební firma a její lidé už si v životě nepostaví ani bábovku a odpovědní projektanti a dozor a se přesunou na kasu do Lidlu.

0 0
možnosti

Vidím to ze strany poškozených (8 mrtvých, plno zraněných, obrovské materiální škody) na žalobu na stát o odškodnění. Bo když nejsou viníci, nikdo za nic nenese odpovědnost.

2 0
možnosti

V25í46t 96M77r28h67a43l

7. 11. 2019 8:06

Je mi zle z té naší justice. Tohle už je přes hranu alespoň trochu slušného. NEZÁVISLOST NAŠICH SOUDŮ JE UTOPIE JAK HROM!!!!

2 0
možnosti

Zajímavé, může někdo vysvětlit náhodu, že spadnou dva mosty (Studenka, Vilémov) a pokaždé je u toho firma Bögl & Krýsl ?

3 0
možnosti

V88í37t 96M75r72h11a47l

7. 11. 2019 8:09

To není náhoda, to je důkaz o mizerné kvalitě této firmy a neschopnosti našich soudů to vzít na vědomí.

0 0
možnosti

Jednoduche,zakazku vyhralo ODS,preprodalo sdruz.B.G.,stavebni dozor zodpovidal za stanoveny a odsouhlaseny stavebni postup?Tak tady mate viniky.Nezavirat,zaplatit!Pote zakazat cinnost na 50let.

0 0
možnosti

J79o33s30e67f 81H14o49n67e46š

6. 11. 2019 19:39

Moc tomu nerozumím,ale když si postavím lešení a z něho něco spadne a někoho zraním-tak jsem odpovědný.Bude mi vytýkáno nezajištění prostoru pod lešením.

Když se přenesu do Studénky,tak by měl být odpovědný ten,kdo vysouval most,nebot si nezajistil prostor at výlukou a nebo pomalou jízdou.Dráhy asi nikdo nepožádal a možná i neinformoval

4 0
možnosti

Požádal a informoval. Jenže SŽDC rozhodla, že by případná výluka stála moc peněz a byla by komplikovaná (jezdí tudy moc vlaků), takže si řekli, že to není třeba. Máte to i v článku, stačí číst.

0 0
možnosti

Možná ten most vlastně nespadl...:-/ Neuvěřitelný šlendrián a nikdo není vinen? Neumím si představit, jak se cítí pozůstalí a zranění. A až se bude něco opravovat příště stejným způsobem, tak se to udělá zase stejným postupem a za plného provozu?Rv

3 0
možnosti

A88l84e84š 82F80r28ý31b98a

6. 11. 2019 15:31

Zločinné spolčení? Nebo snad ne?

0 0
možnosti

Kamoš vezl před 6 lety vlak,který vylkolejil u Vyškova,naštěstí nákladní.On nic neporušil,jel předepdanou rychlostí,ale byl byl již 7x u soudu.Přitom bylo již 3 dny předtím hlášeno,že trať je v nevyhovujícím stavu.Taky to půjde do ztracena.Naše soudy;-D

7 0
možnosti