Zchátralý a zastaralý zjev tamní stanice nebyl v minulých letech pro město dobrou vizitkou. Ti, kteří přijeli do Karviné poprvé vlakem, museli projít nevábně vypadajícím nástupištěm a podchodem. Z nádražní budovy pak vykročili v bezprostředním sousedství problémové ubytovny.
Bylo tedy vítanou zprávou, když vlastník, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), opravu nádraží zahrnul do miliardové investice modernizace traťového koridoru mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi. Vybudoval nová nástupiště, podchod s bezbariérovým přístupem, který zajišťují tři výtahy, i nový informační systém.
Na končící první fázi oprav naváže SŽDC za dva roky. To se zaměří především na budovu nyní již bývalé ubytovny Mašinka.
Ta k nádraží přiléhá a ještě do loňského léta byla domovem zejména sociálně slabších lidí či dělníků, kteří do Karviné mířili za prací.
K poslednímu červenci loňského roku rozvázalo SŽDC spolupráci s tamním nájemcem a v místě má jiné plány. „Budovu zrekonstruujeme a budeme ji využívat k našim účelům,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. I tuto zprávu slyší zástupci města rádi, na problémy ubytovny dlouhodobě upozorňovali.
Ostatně ubytovna Mašinka patřila k prvním místům, které radnice zařadila do takzvané bezdoplatkové zóny. „Jsme rádi, že budova už nebude hyzdit okolí,“ uzavřel Raszyk.