Upozornil, že to stále rozhodně nejsou hodnoty, se kterými by mohla vládnout spokojenost.
Nejtragičtější nehodou loňska se stal střet vlaku s automobilem v Ostravě-Třebovicích z 21. ledna, kdy zahynuli dvanáctiletý chlapec a dvouletá dívenka. Viník nehody, řidič osobního vozu a otec obou dětí, už dostal od Okresního soudu v Ostravě pětiletou podmínku se sedmiletým zákazem řízení motorových vozidel.
Řidiči za jízdy telefonují či píší na mobilu
S dvanácti zemřelými se z regionů vymyká Frýdecko-Místecko. „Nevíme, proč tomu tak je, snad že okresem procházejí dvě velmi frekventované silnice D48 a D56,“ poznamenal šéf krajské dopravky.
Policisté se na silnicích chtějí letos zaměřit na to, aby se řidiči věnovali řízení, a nikoliv například telefonování nebo dokonce psaní příspěvků na sociální sítě, jak se stále častěji děje.
„Dalšími prioritami jsou kontroly správné rychlosti a ochrana zranitelných účastníků dopravního provozu, tedy například chodců, cyklistů a motocyklistů,“ upozornil Petr Štencel.
Pokračujícím trendem zůstává i vážení nákladních souprav, protože číslo přetížených se nadále zvyšuje. „Určitě se na tyto přetížené kamiony – zejména ze zahraničí – zaměříme, v některých případech bylo překročení povolené tonáže až zarážející,“ zakončil Štencel.
Mezi loňskými oběťmi byl i muž, který spadl ze čtyřkolky na sjezdovce v Novém Jičíně (14. 10. 2023):
14. října 2023 |