Diskuze

MHD zdarma stála Ostravu už 20 milionů. Zda pomáhá, radní zatím neví

Ostravský magistrát ještě neví, jestli bezplatná městská hromadná doprava v době smogové situace opravdu vhání lidi od volantu do tramvají a autobusů. Přitom za 20 dnů MHD zdarma město vydá zhruba dvacet milionů korun. Města na Karvinsku se Ostravu následovat nechystají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HD

opportunity

8. 3. 2011 13:11
Je to na nic.

Už byl nějaký průzkum v tramvajích a autobusech, který by zjistil, kdo jede zadara místo autem? Asi ne - jsou plné smradlavých bezďáků, ti jediní z toho mají relativní užitek.

0 0
možnosti
PP

Doubleblue

4. 3. 2011 21:27
Nechápu

Může mi někdo vysvětli ze zasvěcených,proč je doprava zdarma jen na území města (zóna 1-4) a ne na dalších zónách? Ti co jezdí uvnitř města jedou MHD tak jako tak.Jestli potřebuje někdo jet do města do práce každý den a je v příměstské oblasti kde jezdí MHD,tak tím autem stejně do města pojede,protože si nedokážu představit,že zastaví na hranici výše zmíněných zón , nechá tam auto a pak pojede tramvají.Dokážete si představit ten čas a riziko tohoto odstavení auta někde v Přívoze,Bartovicích či Kunčičkách ze směru od Havířova? Do toho nikdo nepůjde...pojede autem dál.A revizoři čekají na hranicích města a vybírají pokuty.Prostě je to děs a logika jde do zadele...

0 0
možnosti
MM

maryfox

8. 3. 2011 11:51
Re: Nechápu

Naprosto přesné! Malá část nic neřeší. Autem jezdí ti, kteří bydlí dál a přesedat nebudou. Je to velký nesmysl, z kterého má asi někdo prospěch.

0 0
možnosti
S

SPERO

3. 3. 2011 20:28
...

jo jo Ostrava, radnice je opravdu zajímavá sbírka anáních alpinistů, zlodějíčků a tunelářů.  Největší průser v dopravě se teprve rozjíždí, dopravní podnik se pomalu rozkrádá pardon rozpadá na dceřinky a to teprve bude kalba za jízdenku.

0 0
možnosti
VP

kutilvasek

3. 3. 2011 14:11
Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

Když se nad celým problémem smogu a bezplatné MHD zamýšlím, docházím k závěru, že se jedná jen o prach sprostý populismus. Když už něco řešit, tak pořádně. MHD zdarma nic neřeší. Jen potěší hrstku těch, co sem přijeli z okolních měst a náhodou nemusí platit, dále ty, co se ten den nemusí obávat jinak běžné jízdy na černo, ale naopak naštve všechny ty, co si řádně kupují dlouhodobé jízdenky (většina uživatelů MHD) a nedostanou zpět peníze za dny, ve kterých byla vyhlášena smogová situace. Navíc v průběhu měsíců s vyhlašovanou smogovou situací dochází k zvyšování cen jízdného. Ani bych se nedivil, kdyby právě toto zdražení odradilo mnohé ke koupi dlouhodobých jízdenek a motivovalo je k individuální dopravě. Jak tedy situaci řešit?

Možností je několik a určitě žádná z nich není takovým tunelem do DPO a ani podrazem na lidi.

1) Vyhlášení zelených zón po vzoru německých měst. Toto by zamezilo vjezdu nevyhovujících vozidel do zóny a přispělo by ke zlepšení ovzduší celoročně.

2)

...

0 0
možnosti
VP

kutilvasek

3. 3. 2011 14:11
Re: Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

2) Když snižovat emise, tak i na straně provozu MHD. Rozšíření tramvají a trolejbusů do okrajových částí města popř. i spojení s okolními městy viz. spojení trolejbusy mezi Zlínem a Otrokovicemi. Starší generace ještě pamatují tramvajové spojení z Ostravy přes Radvanice až do Karviné. Dodnes je právě ve velmi diskutovaných Radvanicích k vidění památeční zbytek kolejí z této trati (v chodníku při ulici Těšínská).

3) Na závěr se naskytuje možná nejjednodušší opatření, které navíc může peníze vydělat, a to konkrétně zvýšení a zpřísnění kontroly emisí vozidel ze strany Policie ČR. Nechápu jak je možné, že auto, které se sotva vyšplhá do kopce a přes oblak dýmu za ním skoro není vidět, se může běžně pohybovat ulicemi naších měst.

4) Na úplný konec mě napadá poslední věc a myslím, že každý kdo trochu cestuje čistější Evropou mi dá za pravdu. PODPORA CYKLISTŮ! Není to jen o tvorbě cyklostezek, jejichž příprava a realizace je nákladná, ale stačilo by po městě rozšířit více stojanů na kola.

0 0
možnosti
RK

semelik

3. 3. 2011 13:29
pokud chce člověk vrazit do něčeho peníze, PŘEDEM si zjistí,

jestli to má smysl a jestli tím něčeho dosáhe. Dosti logicky, neboť jsou to JEHO peníze.

Město to v tomto případě (a řadě jiných) udělalo přesně naopak.

Tedy - napřed skočíme do sedel a potom teprve zjišťujeme, jestli vůbec máme koně.

0 0
možnosti
RK

semelik

3. 3. 2011 13:29
jo, ještě jsem zapomněl - OSTRAVA!!!

0 0
možnosti
DL

Zaba91

3. 3. 2011 13:14
neni zvlastni, ze ...

Mesto má na to platit 20 milionu za zbytecnou dopravu, ale marne hleda penize na zachytna parkoviste?

A pokud vím, tak za 1 den smogu platí Ostrava dopravcům 1,6 milionu, takze jestli byla doprava 20 dni zdarma, je to jeste trosku vic ...  

0 0
možnosti
CA

Cocteau A.

3. 3. 2011 12:56
Hlavně že zdrahlo dlouhodobé jízdné...

Tímto (cenzura) mě donutili tak akorát k tomu, že končím s mhd a začínám jezdit autem. Nebudu si pořád dokola kupovat čtvrtletníky, které opět zdražily a zároveň jezdit v tramvaji v nedýchatelném oparu se smraďochy z heren, kteří se vezou jen pro to, že to mají zadarmo....... za tohle jízdné, když je doprava ještě zdarma, opravdu platit nemusím. Jojo, nemyslíš, zaplatíš Rv

0 0
možnosti
V

vidimto

3. 3. 2011 10:27
jako propagace dobré, škody jsou jinde

Škody vznikají na zdraví lidí.  Propady asi měli i obchodníci, velká střediska (Shopping...) jsou při smogu poloprázdná. (Návštevnost kin, divadel, sportovišť  taky někdo vyhodnotí?)

Jestli Ostrava bere akci " Při smogu MHD bez označování jízdenky" jen za propagační věc, mají mé uznání, aspoň se o smogu mluví.  Skutečné výpadky tržeb Dopravnímu podniku z toho asi nevznikají, běžní cestující mají měsíční, čtvrtletní atd jízdenky.

Proč nemá OVA záchytná parkoviště? - to jsou ty priority, co mělo a co nemělo přednost v investičních plánech

0 0
možnosti
MM

myskamiki

3. 3. 2011 9:27
mlady

Bohac patri do basy a ne delat namestka pro dopravu!!;-€

Tohle je rozkradacka za bileho dne a ty ...... se to ani nesnazi maskovat

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

3. 3. 2011 9:24
smog? blbost

Mám takový pocit, že to nestálo 20 milionů, ale  k dnešnímu dni 29 (pokud je smog i dneska, tak 30). Takže už celý měsíc platím dvakrát - 1x tramvajenku (na kterou město přispívá), 1x za mě město. To je docela binec. Nejhorší je, že při sčítání jim vyjde, že lidi MHD používají častěji, protože kdo nemá některé zóny, tak paradoxně místo, aby zůstal doma, když je smog, sedne a jede do Shopping Parku a podobně. Co by neušetřil 50 korun za lístky, že jo?

Další opravdu úžasná věc je, že oni to vyhlásí ráno, ale už v 10 hodin je situace v normálu, ovšem levně se jezdí až do druhého dne. Takhle to tady jezdí už týden - přes den sluníčko, modrá obloha, a když se postavíte k těmi informacím na informačních centrech, kde informují o aktuální situaci, tak je všechno podlimitní, ale MHD si jezdí s oranžovou cedulí SMOG. Je to prostě úžasná díra na peníze, způsob, jak někomu v DPO poslat další miliony, když oficiální metody vyschly. To, co se tady děje, je naprosto šílené.

0 0
možnosti
JB

Bartus

3. 3. 2011 12:25
Re: smog? blbost

Prosim podivejte se na http://pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf. Uvidite tam hodnoty PM10 za posledni dny a zjistite, ze limity jsou v Ostrave bez par dnu prekroceny od Noveho roku takrka kazdy den!! Tramvaje jezdi zdarma az po vyhlaseni stavu regulace - tzn. nekolikanasobne prekroceni limitu. Treba dnes MHD zdarma neni, ale honota PM10 v Ostrave je kolem 90 µg/m³. Limit je 50!!! Takze prosim nerikejte ze smog neni. Nehajim zde dopravu zdarma, ale vase demagogie je do nebe volajici.;-O

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Třinec - Budějovice 2:0. Obhájce titulu obstál a odvrátil historickou prohru

28. března 2024  16:45,  aktualizováno  21:42

Třinečtí hokejisté vyhráli 14. sérii play off v řadě a zamezili historickému obratu Českých...

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všichni odejdeme. Možná až do Evropy. Ukrajinci z frontových měst řeší, co dál

21. března 2024

Premium Fronta se blíží. A ve městech, které jsou jí na dosah, žijí statisíce Ukrajinců. Jak blízkost bojů...

Třinec se zvedl v pravý čas a ve čtvrtfinále odvrátil předčasný konec sezony

29. března 2024  10:27

Obhájci titulu, třinečtí hokejisté, jsou pošesté za sebou v semifinále extraligy. V něm je čeká...

Měli bychom zastavit vývoz šrotu. Brzy to bude klíčová otázka, varuje šéf ocelářů

29. března 2024

Premium Ocelářské a hutní firmy prožívají jednu z největších krizí v historii. Vedle odstavené prvovýroby v...

Třinec se vyvaroval nemožného. Obhájci „ufackovali“ gól a Mazanec si oddechl

28. března 2024  21:58

Třinec v sedmém čtvrtfinálovém utkání porazil hokejisty Českých Budějovic 2:0. Celkově vyhrál 4:3...

Třinec - Budějovice 2:0. Obhájce titulu obstál a odvrátil historickou prohru

28. března 2024  16:45,  aktualizováno  21:42

Třinečtí hokejisté vyhráli 14. sérii play off v řadě a zamezili historickému obratu Českých...

ManpowerGroup s.r.o.
Seřizovač lisů, nástup přímo do kmene

ManpowerGroup s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 32 000 - 40 000 Kč