Pohled na část mošnovského letiště

Pohled na část mošnovského letiště | foto: Letiště Ostrava

Do Varšavy se bude z Mošnova létat „na otočku“ až desetkrát týdně

  • 2
Zatím bez spojení ve středu a v neděli začne 30. března svůj provoz pravidelná letecká linka mezi Ostravou a Varšavou. Letadlo z polské metropole přiletí do Mošnova jednou denně pětkrát v týdnu, obratem nabere pasažéry a vyrazí zpět. Od konce srpna se pak počet letů do Varšavy zdvojnásobí.

Letenky na první let 30. března jsou ještě stále k dispozici. Jediným problémem pro zájemce může být fakt, že zpáteční let se uskuteční až druhý den.

Zaletět si do Varšavy „na otočku“ bude možné až od konce léta, kdy se počet letů navýší na dvojnásobek – od 31. srpna se bude v rámci pracovního týdne do Varšavy létat dvakrát denně.

„Navýšení týdenní frekvence na deset letů tak, aby spojení vyhovovalo jak business cestujícím, tak obyvatelům regionu, je významným krokem, který výrazně podpoří příliv zahraničních návštěvníků a zahraničních investic do Moravskoslezského kraje,“ komentoval navýšení počtu rotací Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava.

Navýšení počtu letů ale muselo předcházet samotné získání letecké linky do Varšavy. Z Ostravy se totiž v současnosti pravidelně létá jen do Londýna.

„Vyjednání leteckého spojení s významným hubem v Evropě s jednou z nejlepších a nejrychleji se rozvíjejících aerolinek v Evropě je pro ostravské letiště významným krokem. Od 30. března bude Ostrava a celý kraj díky polské společnosti LOT spojená přes Varšavu s celou Evropou, Severní Amerikou a Asií,“ dodal Bujnovský.

Kraj měl po dohodě se společností LOT vykrývat případnou ztrátu z provozu letecké linky až dvanácti miliony korun. Deset milionů bylo určeno na provoz linky, dva miliony pak na její propagaci. „Zdvojnásobil se počet letů, takže to bude krát dva,“ upřesnil náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Linka bude přínosná pro firmy v regionu

Zástupci firem v regionu považují navázání leteckého spojení s Varšavou za velmi důležité.

„Konkrétně pro naši společnost TietoEVRY bude linka velkým přínosem, protože zjednoduší a zefektivní pravidelné cestování zaměstnanců a zákazníků z Ostravy do severských zemí a naopak,“ řekl Petr Lukasík, generální ředitel ostravské pobočky firmy TietoEVRY.

„Každý měsíc u nás takto cestuje přibližně 250 kolegů nebo členů zákaznických týmů.“ „Pro lety do Koreje nám linka do Varšavy přináší nové alternativy,“ přidal se mluvčí společnosti Hyundai Pavel Barvík.

Pro většinu manažerů bude rozhodující hlavně časová náročnost nové linky a návaznost spojů.

„Máme novou dceřinou společnost v Bělorusku, pokud bude vhodná návaznost, může linka zrychlit přesuny českých manažerů,“ vysvětlila Eva Kijonková, mluvčí skupiny Cylinders Holding.

„Bude záležet na konkrétním případě a cílové destinaci, zda je spoj výhodnější pro let z Vídně, či z Ostravy a následně z Varšavy,“ doplnila Petra Macková Jurásková, mluvčí Třineckých železáren.

A podobně uvažují i ve společnosti Vítkovice Steel. „Určitě je to přínos pro kraj i pro firmy, ale pro kratší cesty po Evropě jsou zajímavější Krakov a Katovice,“ sdělil generální ředitel Vítkovice Steel Dmitrij Ščuka.