„S pískovým kolbištěm okamžitě stoupl zájem jezdců. Loni jsme měli sedmdesát přihlášených koní, letos asi o sto víc,“ řekl předseda klubu Pavel Hudeček.
Vysvětlil, že asi před patnácti lety začal být moderní pískový podklad. Závodiště s travnatým povrchem, který je navíc náročný a nákladný na údržbu, postupně přestala být atraktivní.
„Jezdci k nám jezdili čím dál tím méně. Navíc jsme do poslední chvíle nevěděli, jestli nám závody nepřekazí déšť,“ dodal Hudeček.
Teď už pořadatelům ani nevadí, když kolbiště skropí déšť, a nemusí jim dělat starost ani velké sucho. „Je tam vrstva spodního písku, ve které je voda, a ta prosakuje nahoru. Díky tomu se na povrchu udržuje vlhkost, i když je vedro,“ vysvětlil Hudeček.
Rekonstrukce stála sedmnáct milionů
Rekonstrukce kolbiště, včetně nového hrazení a VIP prostoru, stála asi sedmnáct milionů. Přes čtrnáct milionů získal klub z Národní sportovní agentury, tři miliony dodalo město Ostrava.
„Parkur je velice populární a zároveň nákladný sport. Modernizace tohoto sportoviště přitáhne do Ostravy účastníky z celé republiky i zahraničí, takže to bude mít i ekonomický dopad,“ uvedl primátor Ostravy Jan Dohnal.
Nové kolbiště bude sloužit k jezdeckým soutěžím, výstavám i každodenním tréninkům. Klub má asi sto aktivních členů, z toho sedmdesát procent tvoří děti do osmnácti let.

Moderní jezdecký areál stojí v ostravské městské části Stará Bělá.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz