Nově se na nádraží snadněji dostanou jak lidé s omezenou pohyblivostí, tak i obyvatelé nedalekého sídliště Šumbark.
„Cestující budou mít přístup k novým nástupištím bez jakýchkoli obtíží, a to i lidé s omezenou schopností pohybu. Prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, čímž odstraníme dosavadní bariéru, kterou zde železnice představuje,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Po obnově a v podstatě i záchraně nádražní budovy, postavené v šedesátých letech v bruselském stylu, se tak modernizace dočkají i další části nádraží, železniční svršek i spodek, mosty a propustky.
Nádražní budova přitom měla být podle původních plánů kvůli své údajné naddimenzovanosti stržena a nahrazena menší stavbou. Nakonec se bourání podařilo zabránit a původní budovu zachovat.
Chystaná přestavba má navíc nádraží připravit i na plánované změny v budoucnosti. „Součástí stavby je také kompletní obnova trakčního vedení, což umožní výhledové přepnutí napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí. To povede k efektivnějšímu a ekologičtějšímu provozu vlaků,“ doplnil mluvčí Správy železnic.
V uplynulých letech se nádraží dočkalo nové moderní odbavovací haly a také kompletní přestavby původní haly v multifunkční centrum určené pro sport i kulturní akce.