„V autobuse i tramvaji se vždy připojuji k internetu přes aplikaci MojeDPO. Hledám čas odjezdu navazujícího spoje, čtu e-maily, zprávy nebo zkouším hrát hry,“ řekla Jana Malá z Ostravy.
„Jenže někdy je problém signál vůbec chytit, jindy vypadává. Často se objevuje hláška, že internet nemusí být dostupný. Slibovali přitom, že stabilita signálu se bude zlepšovat,“ podotýká.
DPO spustil jako první dopravní podnik v zemi neomezený přístup k internetu ve vozech letos v březnu, po pěti měsících testování. Ředitel podniku Daniel Morys sliboval, že se kvalita připojení zvýší na podzim. Ještě začátkem prosince nebyla změna znát. Ale teď už by uživatelé wi-fi sítě měli vidět rozdíl.
„Od 22. listopadu optimalizujeme a testujeme nastavení komunikačních jednotek a v části vozů je měníme. S výjimkou nejnovějších trolejbusů, které dořešíme v lednu, bude ve všech vozech do 21. prosince upgradován palubní systém tak, že umožní připojení k internetu bez aplikace MojeDPO,“ nastínil Morys.
Wi-fi nyní pokrývá třináct zastávek
„Některá zařízení reklamujeme. Zároveň očekáváme dodávku wi-fi dispečinku pro kontrolu funkčnosti komunikačních jednotek, z nichž získáváme důležité informace. Od spuštění wi-fi sítě máme už sedmou verzi řídícího programu,“ dodal.
DPO nabídl lidem bezplatný internet poprvé už v polovině roku 2017. Tehdy spustil wi-fi síť na dvou nejvyužívanějších zastávkách: Karolině a Hranečníku.
„Dnes je wi-fi sítí pokryto 13 zastávek, kde to bylo technicky možné. Problémy se signálem tam nejsou. Připravujeme pokrytí dalších osmi,“ řekla mluvčí podniku Karolína Rycková.