ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Dopravní podnik Ostrava

Dopravní podnik Ostrava změnil jízdní řády i podmínky práce řidičů

  • 1
Ačkoli jízdní řády se měnily celostátně teprve nedávno, Dopravní podnik Ostrava (DPO) přichází s řadou dalších úprav. Na většině tramvajových, trolejbusových i autobusových linek pozměnil časy odjezdů spojů.

Ukončil provozování linek číslo 90 a 95. Na linkách číslo 26 a 50 o víkendech či v noci zkrátil trasu a na lince číslo 92 bude nově vypravovat ranní školní spoj na trase z Nádraží Kunčice směrem na Bazaly až k zastávce Gymnázium. Autobusové linky číslo 55, 61 a 73 jezdí od 2. ledna po jiných trasách než dříve.

Výrazně se od dnešního rána změnily také pracovní podmínky pro řidiče autobusů a trolejbusů, kteří kvůli tomu vyhlásili už v polovině prosince stávkovou pohotovost. Nelíbí se jim, že během jedné směny budou muset obsluhovat až sedm různých linek a přitom přejíždět po městě mezi konečnými stanicemi.

„Dohodli jsme se s vedením, že podnik optimalizuje dopravu tak, aby řidiči vystřídali za směnu maximálně tři linky, ale dopadlo to tak, že jich budou jezdit až sedm,“ vysvětlil v prosinci předseda odborů v DPO Ivo Protivínský.

Odbory odmítly ukončit stávkovou pohotovost

Ředitel podniku Daniel Morys argumentoval nutností ekonomických úspor, protože podnik přišel kvůli pandemii asi o 120 milionů, ale dodal, že cílem je nepropouštět řidiče.

„Zatímco jinde se propouští, my se snažíme udržet řidiče i cestující. Řidičům navíc zvýšíme platy a dostanou i příplatky za kilometry podle počtu linek, které za směnu obslouží,“ uvedl Morys.

Vedení podniku vyzvalo odbory, aby řidiči stávkovou pohotovost ukončili. Odbory to odmítly.

„Výbor naší základní organizace se sešel těsně před koncem starého roku. Stávková pohotovost trvá. Vedení jsme vyzvali k dalšímu jednání. Od 2. ledna se totiž změny týkají jen víkendů, ale od 1. února i pracovních dní. Do té doby chceme vyřešit různé problémy, například zachování nástupních míst pro řidiče,“ řekl Protivínský.