„Nabíječky budou obsluhovat primárně elektrobusy jezdící ve směru na Hlučín a doplní naši síť nabíjecích stanic, které už máme na Hranečníku a ve Svinově,“ konstatoval generální ředitel DPO Ostrava Daniel Morys.
„Máme nyní celkem 26 elektrobusů s průběžným nabíjením, které dokážeme nabíjet pomocí strategicky rozmístěných nabíječek. Díky tomu bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus.“
Nabíjecí stanice ve Valchařské ulici přišla dopravní podnik na 21 milionů korun. Vedle potřebného prostoru bylo nutné zajistit i dostatečnou infrastrukturu, včetně dodávek elektřiny.
Lidé se obávají změn tramvajových linek. Je to předčasné, říká primátor![]() |
Rychlonabíjení elektrobusů trvá mezi šesti až deseti minutami, vozy pak na jedno nabití ujedou 30 až 40 kilometrů, tedy dost na obsloužení linek, pro které jsou určeny.
Vedle rychlonabíječek ve Valchařské ulici, na Hranečníku a ve Svinově chce DPO využívat i chystanou domovskou stanici pro elektrobusy ve Vítkovické ulici.
Dalším krokem může být vodík
„Její součástí je přístřešek s rozvodnou skříní pro nabíjecí konzole, které slouží k nočnímu balancování baterií osmnácti elektrobusů přes den průběžně dobíjených rychlonabíječkami,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Jan Dohnal.
Pořízení dalších rychlonabíječek dopravní podnik nyní neplánuje. „V současnosti nám toto stačí, nyní musíme sledovat i další rozvoj způsobů přepravy, je tady například vodík a podle toho plánovat další rozvoj dopravy v Ostravě,“ dokončil generální ředitel.
Dopravní podnik přestěhuje garáže z Poruby, uvolní místo městské čtvrti![]() |
Ostravský dopravní podnik počítá, že do konce letošního roku bude provozovat 227 autobusů poháněných CNG a k tomu 32 elektrobusů, z nichž je už nyní 26 s průběžným dobíjením a dalších šest s nočním dobíjením.