Ústavní soud se však vyjádřil pouze k části žaloby ekologů. „Jako celek ji bude ještě řešit Krajský soud v Ostravě. Důležité je, že se stavba v trase od lokality Letná u výpadovky na Frýdlant přes katastr Starého Města a řeku Morávku až po napojení na dálnici na Český Těšín v obci Dobrá nezastaví,“ sdělil Deutscher s tím, že původně vybraná společnost na výstavbu II. etapy obchvatu odstoupila od smlouvy a Ředitelství silnic a dálnic muselo vypsat nové výběrové řízení na dodavatele.
Jeho výsledky by měly být známy v řádu několika týdnů.
Ekologové poslali k Ústavnímu soudu žalobu ohledně stavebního povolení k obchvatu.
„Napadli jsme zákon schválený vládou, který stanovil, že devět prioritních dopravních staveb nemusí projít novým procesem posouzení vlivu na životní prostředí, ale stačí, když k nim souhlasné stanovisko vydá ministerstvo životního prostředí. Sem spadal i frýdecko-místecký obchvat. Ústavní soud však zrušení zákona zamítl,“ vysvětlil předseda Dětí Země – Klubu za udržitelnou dopravu Miroslav Patrik.
„Jak dopadne podle nás nezákonně vydané stavební povolení, uvidíme po řízení ostravského krajského soudu,“ dodal Patrik.
V režii města se nyní budují i dva mosty, které z projektu obchvatu vypadly, ale jsou stěžejní pro dostupnost přehrady Olešná. Jeden z mostů vede ulicí Nad Přehradou, druhý zachová propojení komunikace K Olešné ve směru od ulice Palkovická.