Proč na lepším konci?
Jedním z důvodů je skutečnost, že Moravskoslezský kraj hodně investuje do infrastruktury a za poslední dobu byly otevřeny mnohé obchvaty. Rychlostní komunikace jsou bezpečnější než nějaké silnice mezi dědinami. Není tam takové riziko nedání přednosti. Největší problém je na nich změna jízdních pruhů a připojování se z připojovacího do průběžného pruhu. Díky nim se statistika nehodovosti snižuje, protože i po místních komunikacích pak jezdí méně tranzitní dopravy.
Takže dálnice a podobné tranzitní silnice zvyšují bezpečnost dopravy? V policejních zprávách také chodí více závažných nehod spíše z okresních silnic…
Polovina dopravních nehod se stane v obci, druhá polovina mimo obec. Ale mimo obec jsou následky vážnější, protože se tam jezdí vyšší rychlostí. Svou roli pak hrají další faktory, nerovný terén, zatáčky, stromy, štěrk na krajnici, taková silnice dokáže překvapit více než v obci, kde jedeme okolo padesátky. A do toho začíná i stavební sezona.
Mnoho řidičů je odhodláno na ten telefon nekoukat, ale mnozí další mají nutkání zkontrolovat, jestli to není něco z práce. Zastaví třeba na červenou na křižovatce a už koukají do telefonu, co to je, a rychle to chtějí vyřídit. Na semaforu pak naskočí zelená...