Úterý 2. června 2020, svátek má Jarmil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 2. června 2020 Jarmil

Diskuse k článku

Barbarská práce a fraška. U soudu neštěstí ve Studénce planou emoce

Po půlroční přestávce pokračovalo soudní projednávání železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, při kterém v srpnu 2008 zemřelo osm lidí a přes devadesát cestujících bylo zraněno. Ačkoliv v soudní síni znějí zejména odborná slova z oblasti stavebnictví, nechybějí ani peprnější výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a13n 16S76o93u32k34u69p 1214604206595

Hlavně to zas odročte se stejným výsledkem. Proč to nedržet u kecání třeba 10 let, že?

0/0
26.3.2014 11:50

I79v69a52n 39M42a35r67e88k 6424188512

No, v každém případě ponechat plnou traťovou rychlost (140km/h?) přes místo stavby se mi nezdá "košer" ! Snížená traťová rychlost  (když už ne výluka)  byla zavedena při stavebních akcích daleko menšího významu.  No ale věřím že veškeré drážní orgány to ponechávalo a ponechává v absolutním klidu? ! Jinak mám dojem že kolem železničního tělesa je ochranné pásmo 30m? jak je možné že se tam dělo něco o čem údajně kolejníci neměli tušení ?

Na akcích takového rozsahu byl vždy koordinátor který "koordinoval stavební práce s žel provozem ,ten byl kde a jaká byla jeho činnost ? 8-o Rv

0/0
25.3.2014 19:26

I43v98a33n 65M62a15r79e17k 6814618302

A propos,momentálně probíhá rekonstrukce dálnice D-1,jaká je tam nyní max.povolená rychlost přes místo stavby >>>130km/h? 8-o

0/0
25.3.2014 19:29

J81a95r89o66m45í95r 71N13o78v43o55t34n83ý 7909127241814

chaotická kapitalistická práce,kde je v hlavní roli stres,termín a peníze

+1/0
24.3.2014 20:28

V67á65c36l82a60v 10Z42e93l97i68n16k15a 2802120773282

Tak nějak. Když to tam šoupnem o den dřív a bez výluky tak ušetříme a pan manažer bude mít dříve na X5 v nejlepší výbavě. A ejhle ono se to "šouplo" na koleje, zmasakrovalo vlak a páni důležáci teď přmýšlejí, jak se z toho vysekat.

+3/0
24.3.2014 23:03

O49d70s42t52r68a32n91ě69n15ý 72U71ž87i74v48a74t60e90l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
25.3.2014 7:31

P97a48v26e34l 46O30d95r56a71z47i37l 6644969977410

Tam hrály roli pouze peníze, termín a stres.;-)

+1/0
25.3.2014 9:41

M77a16r43e29k 68H70r22u45b73y 6657762871388

Akorat ze tehdy stavebni praci delali stavbari. Dneska to delaji ukrajinsti ucitele:-P

+1/0
25.3.2014 9:47

Z54d29e58n93ě55k 23O81r62š61u92l12í49k 1465940957832

A to je ještě nic proti janouškovi že jo.ten bude odsouzen možná až bude starej a v domově důchodců a pak už bude nesvéprávnej a tím to skončí.prostě mosty padají a řidiči jezdí opilí.nevím co se tady pořád řeší.samozřejmě že odpovědnost nemá vůbec nikdo...

0/−1
24.3.2014 18:26

O63d15s17t73r39a19n67ě15n54ý 91U29ž84i13v51a68t69e42l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.3.2014 7:32
Foto

O66l12d52ř87i43c19h 82V25y77k26y23d40a78l 1329751259604

Proč uráží barbary. Ti by takový most nestavěli.

+1/0
24.3.2014 18:00

P19a60v68e23l 97H44a60l53e48n62k92a 5963590192339

Podle mne se ten soud, včetně všech odvolání a dovolání, potáhne ještě dalších šest let. :-(

+1/0
24.3.2014 17:53

O42d17s78t92r53a95n30ě94n33ý 58U61ž92i54v73a74t68e53l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.3.2014 7:32

A68d51a42m 18R10y29c68h66l91ý 1438937559893

Měli by na to vzít německé znalce a nechat to soudit švýcarským soudem.

+4/0
24.3.2014 17:20

J28a28n 17P88i97r71k52l 2823718644874

Divím o co tomu "slavnému soudu" jde. V Olomouci-Holice jsem dozoroval za stavební společnost bourání a stavbu nového nadjezdu. Ceny SŽDC za snížení rychlosti vlaků nebyly neúnosné a most byl bez problémů postaven. V době této nehody jsem byl již na přestavbě  železničního koridoru Bratislava-Rača - Trnava a se slovenskými kolegy, kteří pracovali na železnici 40 let jako já, jsme si řekli, že za tuto nehodu může stavební dozor investora a zhotovitele, včetně stavbyvedoucího  mostu. Odborný znalec se v tomto duchu rovněž vyslovil. Tak o co tady vlastně jde? A toho "chytráka" advokáta který vše zpochybňuje nakopat do p....e! 6 let se toto "vyšetřování" táhne a rozsudek nikde? Tak to co advokátovi udělat i soudci!Rv

+12/−1
24.3.2014 17:15

J64a44n 63K46o51t16i79l 9723931498

no to snad nemyslíte vážně!!! Chtěl bych vidět, co byste psal, kdybyste na místě obžalovaných seděl vy, také byste svého obhájce a soudce kopal do ...., Každý se může hájit, jak chce, nepoužívá-li k tomu nezákonné prostředky, což zpochybňování znaleckých posudků rozhodně není. Je věcí policie, jak věc vyšetří a předloží soudu, který pak rozhoduje. Netahejte do toho advokáty, prosím. Ti dělají jen svou práci, stejně jako lékaři, učitelé apod. Lékař také léčí kuřáka, který si zasvinil vlastní blbostí tělo a nemůže říci "to je kuřák, toho neléčím, ať si trpí, když hulí. tak se zamyslete...

+1/−6
24.3.2014 18:06

Z37d18e76n25ě42k 87O20r35š61u61l36í48k 1435400427842

kotil podle tebe je oukej že se to potáhne dalších 6 let, obvinění zemřou a bude vymalováno že jo.koukám že ty máš život dost jednoduchej co?a o advokátech mám svý mínění.ti pro pár desítek tisíc kaček jsou schopni jít přes mrtvoly.jestli je to morálně a etický správný vůbec neřeší.prachy bližší než košile.mrtví je nezajímají.

+3/0
24.3.2014 18:28

B64l75a13ž25e70j 96M85o53t52y64č64k31a 8247847635300

taky mě štve, že pravda a spravedlnost u soudu trpí pod tíhou peněz.

0/0
25.3.2014 8:43

M49a89r19e40k 73H64r83u42b56y 6207122611258

_Odpovednost_ je presne to slovo, ktere tak marne hledate ;-):-P

0/0
25.3.2014 9:48

M11i33c13h65a51l 14N69o77v77o39t31n32ý 2713770321

Můžu se zeptat, kolik byla ta nehorázná částka za snížení rychlosti vlaků?

Já jen že např. na rozjezd nákladního vlaku o 2000 t z 50 km/h na 100 km/h je potřeba při 100% účinnosti 160 kWh, takže reálně cca 400-500 Kč v elektřině nebo mnohem víc v naftě. A např. pro běžný rychlík o hmotnosti 400 tun z 50 km/h na 160 km/h to je 100 kWh, takže cca 200-300 Kč. Takže při stovce rychlíků/osobních vlaků a dejme tomu dvaceti nákladních to dělá při uvažování těch nižších částek 28000 Kč, měsíčně tedy kolem TŘIČTVRTĚ MILIONU jen na trakční energii!!! A to navíc to snížení rychlosti sníží propustnost toho úseku a tím pádem je vyšší pravděpodobnost, že nějaký těžký vlak bude muset uhnout rychlíku a zastavit, i když by jinak třeba nemusel.

0/0
26.3.2014 15:09

M88i20c75h97a15l 86N92o49v32o54t90n20ý 2293820231

Ještě pro doplnění jsem spočítal reálné množství vlaků, které projely za jeden pracovní den ve Studénce v současné době - cca 110 nákladních vlaků a cca 150 vlaků osobní dopravy, to znamená že takové omezení na 50 km/h na hlavní trati reálně stojí výrazně přes milion korun měsíčně...

0/0
26.3.2014 15:26

A86n82n91a 36K63i40r27š57o43v58á 9606820715593

Já ta nadpis nějak nerozuměla 8-o

+1/0
24.3.2014 17:14

J87a17n 11K86o60t53i45l 9433141558

tak si zkuste zopáknout český jazyk :-)

0/0
24.3.2014 18:08
Foto

O38l17d83ř79i20c59h 92V50y93k64y52d47a40l 1459241909704

To není jen bordel Eurovie a spol. Ono to smrdí v celém rezortu stavebnictví. Veřejná soutěž.....vyhraje ten nejlevnější zhotovitel, k tomu se přiřadí projekt od nejlevnějšího projektanta, na TDI se také dá ušetřit....Je zajímavé, že z tohoto případu vyklouzl koordinátor BOZP.

+3/−1
24.3.2014 17:02

J62a42n 48P54i13r31k88l 2443478884334

PANE VYKYDAL JSTE VEDELE JAKO JEDLE. Projektant projektuje co nejdráže, protože má z ceny stavby za projekt 10%. To asi nevíte.;-D

0/−2
24.3.2014 17:16
Foto

O67l39d77ř52i78c45h 97V56y56k46y46d82a64l 1199881179174

10%? To znáte asi jiné projektanty.

+1/0
24.3.2014 17:24

D49a75v65i71d 68C81h82m11e64l10i34k 3848944

Tak tohle rozhodně není pravda (!)

0/0
24.3.2014 18:56
Foto

O45l72d70ř69i81c64h 85V98y67k93y47d67a44l 1339251589834

No...možná u drah to tak funguje.

0/0
24.3.2014 19:06

D45a24v24i80d 93C70h33m60e97l57i93k 3518244

Projekty pro dráhy jsou za trest a rozhodně není cena určována na závěr, jako podíl z rozpočtové ceny projektu ...

0/0
24.3.2014 19:18
Foto

O45l72d70ř61i10c73h 22V94y37k34y30d18a80l 1819281149344

Potom mi není jasný příspěvek pana Pirkla. Ale osobně jsem měl na mysli především poměry např. ve stavebnictví, které jsou v mnoha případech vysoutěžené ceny mimo realitu. Od toho se odvíjí i úroveň BOZP a kvality provedení.

0/0
24.3.2014 19:25

D57a67v52i80d 64C20h70m23e51l11i46k 3188834

P. Pirkl možná narážel na to, že v cenících projektových prací je cena stanovena procenty z investice. Ale - za prvé se napřed soutěží o projekt a to znáte jen odhad ceny díla a za druhé - soutěží se a ceníková cena nikoho moc nezajímá

Ad cena vs kvalita - máte bohužel pravdu

+2/0
24.3.2014 19:35

J16i91n56d53ř58i73c95h 82Š32k50o45p87e17k 4895931720225

nemáš pravdu.

Samozřejmě, pokud se soutěží dle neúplného projektu stavby, je prostor na problémy a vícepráce, ale to je čistě povinnost zadavatele nechat zpracovat dokumentaci do odpovídající podrobnosti

0/0
24.3.2014 18:31
Foto

O88l15d55ř73i98c36h 98V42y79k61y10d47a58l 1719741869524

U nás jsou asi lacinější projektanti. Občas mám podezření, že projektant neprovedl místní obhlídku.

0/0
24.3.2014 18:38

J27i37n60d37ř32i53c18h 51Š34k26o16p91e56k 4305751500385

to je problém projektanta.

Pokud budu mít kvalitní smlouvu, ve které projektant zodpovídá za kvalitu a úplnost projektu, je mi naprosto jedno jako investorovi, zda se na místo stavby podívá nebo vše nakreslí od stolu

0/0
25.3.2014 6:46

V22l40a61d20i16m64í57r 20R78o22z95e44h73n78a70l 5108630727656

Vyštřování skončilo - zapoměňte

+1/0
24.3.2014 16:55

R21o84m66a61n 47B32í74l19ý 5920495325417

Když slyším Eurovie, tak mi skřípou zuby.

0/0
24.3.2014 16:48

I33v96o 30K59r44i35s42t 5201712131

proc se nikdo nepta ceskych drah jakto ze v tomto useku nebyla snizena rychlost vlaku?proc pod nosnikovou konstrukci jezdily vlaky 100 km v hodine?ja vam reknu proc protoze ceske drahy chtely 1 mil dene za spozdeni v tomto fregventovanem dopravnim uzlu

+1/0
24.3.2014 16:47

K26a53r41e21l 16M60a47t45o91u91š57e20k 2383535553

ČD jezdí s vlaky, SŽDC zajišťuje provoz na trati

0/0
24.3.2014 17:37

S78t23e86p41a54n 63T69o55t79h 8718469525288

Tak do toho nemela firma jit, kdyz to neumi zajistit. Je to mezinarodni trat a tak si cesky drahy nemuzou jen tak mirnix tyrnix zpomalit trat. Tou dobou se nad trati delat proste podle harmonogramu nemelo a pri zasouvani mostu mela byt vyluka. To uz padlo nekolikrat u soudu.

0/0
24.3.2014 17:45

V35á74c30l61a92v 18Z67e22l30i35n25k24a 2712570573402

Pan soudce by měl začít myslet hlavou a ty místní motáky tak či onak propojené s regionem a firmami vykázat do patřičných mezí. S použitím zdravého rozumu mu bohatě postačí to, co o celé věci napsal prof. Jiří Studnička ze Stavební fakulty ČVUT. Super posudek neřekne nic jiného, než už zaznělo od tohoto člověka. Fundovanějšího odborníka na ocelové konstrukce už budou hledat hodně těžko a to i v zahraničí.

Jak dlouho ještě chtějí tuhle frašku hrát? Až v někom z pozůstalých bouchnou saze a začne to "řešit" po svém? Jako otec si nedokážu představit, že by mi tam zůstal kluk na prahu dospělosti a já se pak musel dívat na takovouto nechutnou komedii a na to, jak se nějaké právnické ludry navážejí do znalců, kterým nesahají ani po kotníky. První na řadě by byl patrně ten advokát, ze kterého vypadla ta slova o hadovi. Boha jeho s jakou chutí bych mu tu hajzláckou papupu rozmydlil tak, že by byl hodně dlouho nezpůsobilý veřejného vystupování. Pokud by vůbec ještě někdy a někde vystupoval s výjimkou hlavní role v krematoriu.

+4/0
24.3.2014 16:40

J83o23s68e75f 14Š64e21m55e77l26í48k 7559971600497

Gabdzyl, Danielo. Josef Gabzdyl. Patriot.

0/0
24.3.2014 16:40

A69l17e28x19a26n70d94r 26K29o84s42t58k87a 5719276829166

Na jednu stranu, nejsem inženýr. Ale rozhodně by konstrukce, která drží několik set tun mostu, visícího do prostoru, neměla být tak šejdrem, že tam musí vrazit dřevěné klíny. A druhá věc, pokud se dělá takováto práce a nelze dopravu zcela zastavit, vždy se tam dává výrazné omezení rychlosti. Tak proč zde nebylo?

+6/0
24.3.2014 16:33

I21v25o 95S58a76r76o 5248707637748

Soudce je od toho, aby rozhodl a ne se alibisticky skrýval za posudky a superposudky. Tady nejspíš chybovali, kryli šlendrián či nedodržovali normy všichni zúčastnění.

+3/−2
24.3.2014 16:28

A82l75e69x21a24n68d85r 55K16o53s48t41k68a 5879956489906

Jenže ten soudce musí rozsudek o ěco opřít. Těžko tam může napsat: most spadl, protože byl špatně udělaný, říkali to na TV NOVA.

+3/0
24.3.2014 16:34

D71a16v32i82d 60N43o41v43o81t64n89ý 2917402135479

No jen doufám že vy nikdy nebudete soudit ... Pokud tedy nejste supergénius který ví všechno o všem.

+1/0
24.3.2014 16:51

E61v94a 21D50r59o72z27d88o11v26á 7209387675795

Není to tak jak si představujete a jak bychom chtěli, aby se soudilo. Soudce o zatížení konstrukcí ví houby.

Posudek Vám určí co bylo a nebylo dodrženo.

0/0
24.3.2014 17:13

M55a17r61e38k 85H52r64u40b91y 6327412371778

Hmm, a co proste poslat do lochu vsechny co se na vystavbe podileli?;-)

+1/0
24.3.2014 16:25

M41i14l94a62n 75H49o10f79m72a75n 9559871273530

Kdyby to bylo za Protektorátu, tak by se to nestalo a i kdyby, bylo by to rozsouzeno následující den a rozsudek vykonán do 24 hodin.

Teď chápu co mnoha lidem vadí na dnešním vyjádření paní ministryně Válkové o Protektorátě. Jsou to čeští lemplové, kteří nechtějí nést následky za svoje lemplovství. Hlavně že jsme vlastenci, že?

+2/0
24.3.2014 16:13

J26i31ř65í 50S15t73o63d36ů56l38k62a 3536606827

Asi bych rozhodl jednoduše, všichni obviněni co se dohadují kdo za to může včetně těch právníků zavřít minimálně na 10 let + zaplatit veškerou škodu + zakázat další činnost v oborech stavebnictví.

Se vůbec divím, že při dnešních technologiích je tohle možné. Rozhodně je to chyba za kterou zodpovídají všichni zůčastnění, včetně provozovatele toho vlaku. Studénce se dá po kolejích vyhnout hned 3-mi směry a nechápu, že tam vůbec při takových pracích můžou pustit vlak nacpaný lidmi.

Prostě všechny firmy které se podíleli na této stavbě jsou zodpovědné stejným dílem. Pokud někdo udělal chybu a ten druhý ji mohl zjistit převzal za tu chybu zodpovědnost a mohl bych pokračovat. Když je někdo neschopný a musí kvůli tomu umřít lidé měl by platit minimálně humálním způsobem (vězení), když už není to oko za oko :-/

+1/−5
24.3.2014 15:58

P30a13v88e18l 32O94b84d84r16ž62á43l88e66k 6986824408162

Provozovatele vlaku do toho netahejte. Ten měl práce nad tratí nahlášené až na jiné dny ... a na ty byla samozřejmě připravená výluka.

Že stavbaři, kromě jiného, nedodržovali i harmonogram - to opravdu není problém železničářů.

+9/0
24.3.2014 16:03

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

Najdete na iDNES.cz