Diskuse k článku

Devět typů rakovin, které hrozí kuřákům

Domníváte se, že největším strašákem pro milovníky cigaretového dýmu je rakovina plic? Omyl, kouření cigaret totiž zvyšuje riziko téměř všech typů rakovin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D44a45v89i85d 12P55e41t72r28ž60e86l51a 2956354783930

Je mi šumák, zda kouření vadí nebo nevadí - je to věc každého jedince a jeho odpovědnost (pokud tím příliš neobtěžuje okolí). Vadí mi však zabedněnost autorů podobných článků (včetně zabedněnosti ministerstva zdravotnictví - nikoli ministerstva zdraví nebo ministerstva pro zdraví). Stejně jako placebo efekt, ba ještě výrazněji (vzhledem k negativismu ve společnosti), funguje nocebo efekt. Aneb vyvolejte v lidech strach a sdělte jim, že je zachráníte (a farmaceutická lobby se v tichosti směje). A když zemřo, ušetří se na důchodech (a stát se v tichosti směje).

0/0
26.4.2016 15:24

L47u48d84v21í61k 85G80a52j31d85o37š60í47k 2895783784422

Byl jsem zvědav, jestli se v diskusi opět objeví někdo jako vy, kdo bude přes všechny leta předkládané nevyvratitelné důkazy pořád dokola tvrdit, že to je jen spiknutí. Lidé jak vy prostě neuvěří, dokud jim doktor nesdělí jejich fatální diagnózu.

.

Mimochodem, pro stát je každý člověk zdrojem příjmu, takže jeho úmrtí se státu v žádné případě nehodí. Snaha státu je, aby bylo lidí co nejvíce a žili co nejdéle. Teorie, že je stát rád, když lidé předčasně zemřou je proto více než směšná.

0/0
27.4.2016 11:33
Foto

M10a65r91i41e 81M35e73t26l12i32c61k14á 9191154441392

V článku se vědomě lže, protože kupodivu kouření určité pozitivní účinky má. Zvyšuje krevní tlak a brzdí Alzheimra a Parkinsona. Je zajímavé, že lidi, které znám a léčili se s rakovinou, či jsou po infarktu jsou cca ze 70% nekuřáci.

+3/0
26.4.2016 14:21

L33u48d72v24í16k 18G57a64j47d64o25š27í79k 2355383814172

Kouření zvyšuje krevní tlak, což je u populace, která se dlouhodobě potýká s vysokým krevním tlakem nepochybně výhoda. A navíc je k tomu třeba dodat, PROČ kouření zvyšuje krevní tlak. ;-D

To co znáte vy není podstatné. Podstatný je celkový vývoj a ten je tak jednoznačný a už tolikrát nevyvratitelně prokázaný, že vaše teorie jsou proti tomu naprosto směšné.

0/−1
27.4.2016 11:37

K19r95y68š86t62o64f 22L21a94n59í63k 1289470215805

v posledni dobe mi spise nez kour z cigaret vadi mnohem vice smrad z marihuany.

0/0
26.4.2016 11:57

T92o30m23á50š 16N63o35v90á18k 5374937279199

Jsem kurak a je mi tak uplne jedno, jestli mi to skodi.

+2/−1
26.4.2016 10:57

L56u46d76v93í79k 96G10a18j75d52o70š82í59k 2135213574932

Jasně. I takoví lidé jsou. Třeba džihádistům taky nevadí, že se při sebevražedném atentátu zabijou. Dokonce je to možná i baví.

Potíž je jen v tom, jestli takové jednání baví i lidi kolem vás.

0/−1
27.4.2016 11:40

P45a98v52e44l 34J58a22n86č74a53ř82í14k 2604591674476

Tak mužů se týká jenom 7. Nepředpokládám že dostanu rakovinu děložního čípku a prsu..,..😃 jinak jedno positivum je. Méně hrozí Parkinson a Alzheimer.....

+2/−1
26.4.2016 10:57

L13u63d57v82í69k 47G50a21j71d26o77š51í66k 2555593244432

Rakovina prsu vám překvapivě hrozí taky, i když s mnohem-mnohem menší pravděpodobností než u žen. Statistika Parkinsona a Alzheimera vychází u kuřáků lépe, protože se jedná především o choroby stáří a kuřák se jak známo dožívá o 10 let méně, než nekuřák.

Jinými slovy zdechnete na rakovinu dříve, než máte možnost Alzheimra dostat.

0/−1
27.4.2016 11:46

K24a90r94e73l 73G32r86i63g16a14r 6522267149242

Pokud jsou to takové život ohrozující hrůzy, tak by to mělo být postaveno mimo zákon podobně jako drogy a ne na slabosti lidí, kteří nedokážou kouření odolat, vydělávat miliardy do státního rozpočtu.

Ostatně píše se, že výdaje na léčení nemocí vzniklých z kouření jsou cca 4x vyšší než příjem do státní kasy na daních!!!

+6/0
26.4.2016 9:50

D91a13n45a 55S49m62é74k34a97l57o41v72á 5177806693292

Píše se toho spousta, ne všemu se dá věřit. Já jsem třeba zase četla, že příjem ze spotřební daně z cigaret je vyšší, než dotace z EU...

+2/0
26.4.2016 9:51

D29a92n67a 70S46m68é71k72a38l41o70v28á 5627426963932

Nehledě na to, že je těžké separovat, že TOHLE je důsledek kouření, ale TOHLE ne. Pokud by existovala nějaká choroba, kterou nikdy nemá nekuřák, pak by to bylo jiné. Ale tak to bohužel není, už jen proto, že v našem ovzduší je těch škodlivých látek mnohem víc a nikdo se jim nevyhne...

+2/−1
26.4.2016 9:52

M67a11r85t48i31n10a 20T61r67o89j91a47n42o11v24á 5163938855

Stát má na daních z tabákových výrobků cca 50 mld ročně. Výdaje na léčbu všech nádorových onemocnění jsou necelých 30 mld. Nejsou v tom zahrnuty ostatní choroby, ovšem zase ne všichni s rakovinou jsou kuřáci. Takže 4x vyšší to opravdu nebude.

+3/0
26.4.2016 11:07

M84i59c58h42a77l 32P40a72d26ě17r91a 7560702650597

Jasne Kajo, podme lidi chranit pred jejich blbosti zakony. Sorry. ale tydle srandy si rozjizdej nekde jinde. Ja v tokovedle spolecnosti zit nechci ;)

+3/−1
26.4.2016 12:29

J47a14k15u93b 31Š97p28r82i16n13g56e76r 9341392372

"Pokud jsou to takové život ohrozující hrůzy" - nejsou, jen hloupě straší.

0/0
26.4.2016 18:28

L27u63d33v75í56k 47G45a35j33d62o18š57í82k 2135683204282

Bohužel neřesti jako alkohol a kouření jsou ve společnosti tak hluboce zakořeněné, že je velmi obtížné je bez remcání lidu omezovat. Spotřební daň defakto pokrývá jen škody těmito zlozvyky způsobované a má i regulační funkci.

Pro stát to žádné velké terno není.

0/0
27.4.2016 11:52

M36a86r94t95i18n 21N71e87č65a76s 8513393313559

Jeden vášnivý kuřák mi vyprávěl, že cigarety před rakovinou chrání. Do plic zanesených dehtem se prý nemohou dostat radioaktivní karcinogenní svinstva z ovzduší. Diskutéři níže se mají ještě co učit R^

+9/0
26.4.2016 8:38

A15n43n88a 89Z37a32j93í18č21k12o78v81á 6412237509456

Kuřáci si vždy najdou nějakou hloupou výmluvu, aby ospravedlnili svoji neschopnost přestat kouřit. ;-)

+6/0
26.4.2016 8:42

K79r46y91š37t49o47f 44L40a18n51í61k 1879890705925

a proc by si meli hledat vymluvu, proste jim to chutna a prinasi poteseni, ktere v jejich ocich ma vyssi hodnotu, nez rizika, ktera koureni ma. v praci mame kolegu, ktery prestal kourit, bohuzel to nahradil jinym zlozvykem, takze se mu cca za 4 roky podarilo vykrmit o nejakych 30kg (zatim). na nic se nevymlouva a rika, ze mu proste chutna.

+1/−1
26.4.2016 11:56

M95i11r16o12s24l93a22v 40B86e34d28n74á92ř 6277369784581

Také se říkalo " Uzené plíce, vydrží více"

+1/0
26.4.2016 9:08

D46a30n95a 14S46m93é16k67a97l57o81v85á 5707156273492

A jak dopadl??? Kašlající troska od čtyřiceti?

Nic se nesmí přehánět, cigarety rozhodně nejsou nic dobrého, určitě by se mělo pokračovat v osvětě, aby bylo kuřáků čím dál tím méně. Ale nedělat z nich obětního beránka, na kterého se všechno svede a díky kterému se odkloní pozornost od skutečných problémů.

0/0
26.4.2016 9:23

P18e82t79r 35B20r35o51d66a 8166157137319

Ten článek je soubor nesmyslů. Cigarety nekouřím 23 let Ovšem dedukovat z toho že 30 % žen s rakovinou děložního čípku byly kuřačky že to bylo kouřením je hloupost. Znamenalo by to že je lepší kouřit aby se snížila šance na tuto nemoc. Vím o čem píšu sestra na to umřela a ona ani její manžel nikdy nekouřili a ani nechodili do zakouřenych prostor.

Raději se zeptejte, kde se poděla radiace že všech jaderných pokusů na této zemi. Notabene když vybuchne sopka nebo je vítr na Sahaře tak to poznáme na autech. A proč ne existují relevantní studie dopadu na lidstvo. A kdy nastal nárůst rakoviny.

+6/−2
26.4.2016 8:09

H71e50l23e80n72a 12Č50í69ž73k88o58v17á 9101441252458

Těch 30 procent kuřaček u této nemoci je opravdu smutně-legrační argument. Protože kouří přibližně 30 procent žen (ať už nemocných, anebo zdravých), takže to vlastně odpovídá běžným proporcím kuřaček/nekuřaček v populaci.

+1/0
27.4.2016 0:27

L40u54d26v28i10k 35Z84á43m55e53č47n21í77k 3393975414893

Chlór je bojová otravná látka,ale z kohoutků nám teče ta nejlepší voda. Fluorit vápenatý je nebezpečný toxický odpad z výroby hliníku. Hádejte, co máte ve zdravé zubní pastě? V první polovině 20.stol.kouřila polovina populace. A nic. Po roce 1946 proběhly stovky jaderných výbuchů. Výsledek je jasný. Jaderný spad způsobuje rakovinu všeho, čeho se dotkne. Tisíce tun radioaktivního prachu se rozprostřely po celé planetě s poločasem rozpadu 150 let. A kdo o tom mluví? Nikdo? Že by se některým vládám nehodilo, aby se lidé ptali, kdo za to může? Vy už to víte! Můžou za to kuřáci... R^R^R^

+11/−10
26.4.2016 7:28

P83e94t57r 44M10a23l67i63š57k75a 6281335721353

Evidentně vám to nestačí a proto musíte do sebe dobrovolně cpát další bordel. Je to vaše volba, ale netahejte do toho nekuřáky.

+8/−4
26.4.2016 8:06

L75u20d16v35i60k 87Z83á31m46e65č78n34í28k 3643395904433

Blahopřeji k brilantnímu úsudku. Používám mozek k porovnávání faktů a argumentů, nenechám si věšet jehly na nos. Vy z toho vyvodíte, že jsem kuřák. Pozoruhodné... :-)

+6/−3
26.4.2016 8:43

L90u27d26v25i48k 67Z11á40m41e57č63n52í58k 3653195824283

Oprava: hejly

0/0
26.4.2016 8:46

H71a11n71u14š 46H52o15r62á58k 9901644746933

Mozek teda pouzivate blbe.

Chlor byla primitivni BOL, jejiz mechanizmus ucinku spocival v tom, ze _PLYNNY_ chlor v _PLICICH_ reagoval s vlhkosti za vzniku HCl, ktera pak ty plice poleptala - cimz se postizenej (u)dusil. Naprotitomu HCl v koncentraci 1.5% je soucasti zaludecni stavy a umoznuje traveni potravy. Clovek hypoteticky odriznutej od prisunu chloru by umrel hlady, nemel by jak travit jidlo. Usuzovat z toho, ze chlor byl pouzit jako BOL na zavadnost chlorovane vody je jednoznacne lenivy usudek.

Prudky narust rakoviny plic v prvni polovine 20. stol je velmi dobre zdokumentovany - a to ty jaderny vybuchy zacli az na uplnym konci tyhle periody.

Kde jste vzal ten polocas rozpadu spadu 150 let? Nejproblematictejsi soucasti spadu (I,Cs,Sr) maji trochu jiny hodnoty... Navic spad je rizikovej zejmena co se vdechnuti tyce, usazenej na dotyk zas tak moc nevadi.

A tak je to ze vsim - chce se to vic vzdelavat a min verit konspiracnim mailum.

+3/−1
26.4.2016 9:26

D13a33n65a 41S37m15é56k19a36l51o14v94á 5287396303772

Díky za poučný komentář. Jen si nejsem jistá, jestli kyselina v našich žaludcích je to samé, co chlor ve vodě (a jak tedy naši předci mohli trávit potravu, když ho uměle nedostávali).

Každopádně se důsledky kouření přehání, zatímco zbytek se bagatelizuje a to mi opravdu hodně vadí. Kdyby v podobném článku zmínili, že jmenované rakoviny mohou být nejen důsledkem kouření, ale také jiného znečištění (nebo třeba důsledek toho, že člověk vyrůstal v chalupě s kamny, kde bylo neustále zakouřeno, občas se do ohně hodil pytlík od mléka apod.), pak bych si rýpání asi odpustila, ale takhle je to manipulativní canc.

0/0
26.4.2016 9:48

P86a98v68e51l 10H91o38r29á39k 8531743205622

Ano, člověk žil po desetitisíce let v kouři jeskyní a chalup, ale až to, co výrobci rvou do cigaret, člověka ničí. Samotný tabák moc ne.

+2/0
26.4.2016 10:03

H89a75n45u64š 47H54o39r86á27k 9381144366183

Chlor je temer ve vsem co konzumujeme, kuchynska sul je molarne z poloviny chlor, je to biogeni prvek. Proto jsem psal hypoteticky, podle me je temer nemozny navrhnout takovou dietu, ze by cloveku chybel akorat chlor. Voda neni vyznamnym prijmem chloru, je ho v ni jenom minimum a je to "dan" za to, ze mame dostatek bakteriologicky nezavadny vody.

Dusledky koureni jsou. Nejsou maly. A jsou ovlivnitelny.

0/0
26.4.2016 13:57

D45a58n66a 18S28m22é84k83a70l91o94v32á 5937206943452

Jen by mě zajímalo, co tedy jíte, pijete a dýcháte (a co si oblékáte, v čem perete, co kupujete), že se tomu "dalšímu bordelu" vyhnete. Svádět vše na cigarety je hloupá zkratka, která má lidem "zavřít ústa" a odklonit jejich pozornost od skutečných problémů. A chytrolíni jako vy jen nahrávají těmto snahám do karet.

+1/−2
26.4.2016 9:15

A11d82r40i45a56n 45V74i67l39í80m 7843897903

Bububu, denní dávka strašení je hotová. Občan nesmí propadnout pocitu, že mu nic nehrozí. Kde je smajl který zvrací???

+8/−9
26.4.2016 7:03

Z68d69e64n25ě90k 56W78o61l30f 9341610357775

Chtěl bych napsat že kouří jen hlupáci, ale bohužel tomu tak není. I to by měl být důvod k postupnému omezování a jednou snad i úplnému zákazu na veřejnosti.

+7/−2
26.4.2016 6:17

A28n83n50a 41Z53a44j44í50č26k55o72v89á 6612987839986

I lidé s vysokým IQ mohou být hlupáci a slaboši.

+9/−1
26.4.2016 6:26

D78a47n36a 93S92m12é31k39a17l12o62v25á 5837796573772

Jj, bůček taky jedí jen hlupáci, zakázat. Stejně tak s alkoholem, sladkostmi, hranolkami, chemickým jídlem, spalovacími motory, uhelnými a jadernými elektrárnami, umělými přísadami (viz sacharin a podobně) - to by bylo, aby příští generace neumírala zdravá...

+5/−4
26.4.2016 7:44

A20n78n26a 89Z27a97j36í50č55k50o52v24á 6912347399576

Bůčkem, alkoholem, sladkostmi,... si způsobujete problémy jen sama sobě. Kuřáci škodí i ostatním.

+4/−2
26.4.2016 8:22

Z94d61e51n86e34k 40B83o26h62a20c34e50k 1808287657459

Alkoholikem rozvracene rodiny, nehody na silnicich, nasilne trestne ciny.......... Po bucku a sladkostech nadvaha, cukrovka, amputovane nohy a nasledna pece, zejmena doma, .... To neni jen vlastni problem. Ale vzdycky je to spis o tom "kolik" a pak je "co". Vcetne bucku, koralky, cukru, ale i koureni.

+3/−2
26.4.2016 9:18

A96n93n79a 81Z81a92j80í80č20k85o48v52á 6592167479816

Kuřáci nezpůsobují dopravní nehody, nepodpalují svojí neopatrností baráky, ... ? A znovu, jak ovlivní sousedova nadváha nebo amputovaná noha moje zdraví? Nijak. Budu mu přispívat na léčbu, ale neonemocním z toho.

0/0
26.4.2016 9:38

Z72d15e29n31e38k 70B52o78h93a10c36e16k 1728857697369

Vy zjevne ze souseda bez dolnich koncetin neonemocnite. Nekdo treba z jeho rodiny ano, protoze ma o starosti navic. Kdyz soused ozrala Vam bude po delsi cas zneprijemnovat zivot nadavkami, vyhruzkami........., tak z toho onemocnet muzete.

0/0
26.4.2016 11:06

D83a16n26a 96S54m56é74k11a80l70o76v48á 5907416663552

No zrovna alkohol má vysokou společenskou nebezpečnost (mnohem vyšší, než cigarety), takže u toho to rozhodně neplatí. Léčení nemocných (rakovinou žaludku a střev, slinivky /ta je aspoň rychlá, že/, cukrovkou, potížemi kloubního aparátu skrz obezitu apod.) platíme taky všichni, takže ani u toho bych to neviděla na čistě subjektivní problém.

A to jsme se ještě nedostaly k tématu bojových jedů (chlor, sacharin), toxického odpadu (chlor), velmi nebezpečných látek (ftaláty, radiace, těžké kovy v ovzduší), které s kouřením nesouvisí a přitom se zdaleka neřeší tolik, jako méně nebezpečné látky, vzniklé spalováním (ať už kouření, nebo jakákoli kamna, spalovny, uhelné elektrárny).

+1/0
26.4.2016 9:21

D71a51n77a 74S97m43é17k36a51l10o87v81á 5657736173342

Oprava - u toho toxického odpadu měl být fluor...

0/0
26.4.2016 9:25

A26n21n67a 52Z89a50j37í25č40k28o50v66á 6932147869616

Nejde o to, že diabetikům, obézním, ... přispívám na jejich léčbu, ale o to, že oni si špatnou životosprávou poškozují pouze svoje zdraví a moje nikoliv. Stejně například přispíváme i sportovcům, kteří si tím také vrcholovým sportem ničí svoje zdraví, nikoliv moje. U kuřáků je to jiné.

0/0
26.4.2016 9:34

D43a79n44a 31S17m93é37k50a97l89o55v53á 5677926443162

Pořád nechápu, o kolik jiné, než třeba kamna na chalupě, nebo poctivý 3,5l diesel. Na obsah škodlivých látek v cm3 to asi nebude.

0/0
26.4.2016 9:50

A62n51n32a 79Z73a23j65í31č23k61o44v79á 6922497429466

Jsem astmatik a alergik a jsem alergická na některé vůně a smrady. Smrad z cigaret mi vadí a dusím se.

+2/0
26.4.2016 9:56

P23a36v47e84l 39H85o26r31á83k 8271533105932

Možná výsledek očkování, to je v dnešní době mnohem nebezpečnější než kouření.

+1/−4
26.4.2016 10:06

D83a57n46a 82S44m13é51k80a17l86o30v24á 5227176553582

Aha a třeba břízy vám vadí taky? Nebo borovice, topoly? Že byste požadovala jejich vykácení, pokud možno celosvětově, protože vás dusí. Nebo takový prach - zakážeme Zemi prášit. A samozřejmě jelikož vadí i smrady, zakážeme lidem se potit (těm bez domova zvláště) a domácím mazlíčkům kálet.

Já jsem alergická na mycí a prací prostředky, pokud se dotknu něčeho agresivního (většinou tzv. "profesionální chemie"), tak se mi za velkých bolestí sloupou ruce z kůže, včetně nehtů. Pravidelně se mi to stává v lékařských zařízeních, kde si musím neustále běhat oplachovat ruce čistou vodou, jelikož mi po každém dotyku prakticky čehokoliv začnou otékat. Měla bych začít bojovat za zákaz mytí podlah (klik, madel) ve veřejných prostorách agresivními čističi, protože mi to dělá problémy? Nebo v restauracích zakázat špatně opláchnuté příbory či sklo (to je mimochodem taky tichý zabiják, o kterém se nemluví), měla bych začít požadovat zákaz oplachovače do myček a nutit podniky to nahrazovat octem? Přitom takové prostředky často obsahují spoustu škodlivých chemikálií, které ničí nejen naše organizmy, usazují se v našich tkáních a vnitřních orgánech (ledviny, játra) ale také životní prostředí, zabíjejí a mění organizmy vodní, což v důsledku opět může způsobit vážné problémy nám, lidem.

Každý máme nějaký problém. Ale je potřeba začít myslet objektivně a nesoustřeďovat se jen na "moderní" výmluvy, těch důvodů zhoršování zdraví je opravdu mnoho a cigarety jsou jen špičkou ledovce.

+3/−1
26.4.2016 10:13

J56a57k58u56b 18Š39p41r54i58n75g76e35r 9101942562

Jó, když jste hlupák, tak je to těžký... Že se vám něco nelíbí ještě neznamená, že se to nesmí nelíbit všem a zakázat to. Víte o tom, že ten, kdo nekouří, není automaticky chytrý? A teď do mě, vy potrefené husy.

+2/−1
26.4.2016 7:55

D68a65n36a 39S14m97é96k57a45l90o65v15á 5487276703272

Přesně, hlavně to legálně prodat a zakázat to užívat, to je logika dnešní společnosti (mám na mysli "pokrokovější" země, kde je problém kouření v autě, dokonce i ve vlastním bytě, nebo na ulici)...

0/0
26.4.2016 9:27

P77e70t72r 36E69b94r 2522850533250

A na co umru kdyz prestanu?

+2/0
26.4.2016 5:58