Diskuse k článku

Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

Pohár přetekl, řeknete si jednou za čas. Dám sbohem lenosti, opustím pohovku, natáhnu tepláky a poběžím, co to dá. Chvályhodné rozhodnutí, ale nikoli šťastné. Přesně takhle začíná s během většina lidí a přesně to je i důvod, proč se na svůj starý dobrý gauč zase brzo vrací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i25c22h94a47l 49B65a65š29t28a 6524680235584

Dík za článek. Mám 103 kg na 170 cm, 51 let. Chci se vrátit na 75, níž těžko - mám robustní kostru. Rád bych se proběhl, ale jen pro ten pocit pohybu, i když jsem jako kluk zkoušel střední tratě, nikdy mne běh nefascinoval, spíš nudil. Proč píšu - jde mi o chůzi. Jsem z Prahy, mám rád architekturu, fotím a tak mám nepřeberně možností kam se vydat. Tak na 60 - 90 minut a nejen po rovině. Šlo by založit odnož webu pro chodce ? Včetně rad pro vybavení atd. Teď byla dlouho teplá zima a několikrát jsem se málem přerazil na oslizlejch namrzlejch kostkách. Čili třeba vhodná obuv. Nebo se dá plus minus použít výbava pro běh, i když je mechanicky odlišný ? Navíc bych si připadal trochu jako magor vyrazit ostrou chůzí přes centrum v běžeckém a v botech pro zimní trek v horách -:)

0/0
26.1.2014 9:47
Foto

P65a24v29e65l 13Š34p73a19č26e80k 8388162246284

Mě v začátku taky pomohl sporttester. Pokud člověk běží v rozumné tepové frekvenci (60-75%TFmax.), tak je schopen skutečně uběhnout pořádný kus cesty, a je jedno, jestli to je začínající nebo pokročilejší běžec. Já dnes ve zmiňované frekvenci běžně běhám vzdálenosti 15-20 km, na které bych v začátcích absolutně nepomýšlel. V poslední době si ale užívám také intervaly.

Celkově bych začátečníkům poradil jedno: Poslouchejte své tělo! Pokud se z jakéhokoliv důvodu na běh necítíte, tak nechoďte! Vzpomínám si, že jsem v začátcích chodil běhat i přes bolest (tehdy jsem měl z důvodu nadváhy problém s kolenem) v duchu "přece to nevzdám" a to je podle mě špatně. Osvědčilo se mi dát den dva volno a dostatečně zregenerovat (případně si dát doplňující cvičení doma - nejlépe core cviky), než to dělat na sílu - tím si běh akorát zprotivíte.

+1/0
21.1.2014 14:01

P28e64t14r 61L80e98d10n27i32c42k49ý 1163565442925

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jaký typ sporttestru a co vše ukazuje

0/0
21.1.2014 10:10
Foto

I86v71o 56P24e13t22e58r87k69a 4736105267109

Tak ten co jsem si tenkrát koupil byl vskutku základní verze - Polar F4M. Důležité je aby měl spolehlivý (kódovaný) přenos signálu z pásu do hodinek (ale to dnes mají téměř všechny) a pak už jde jen o to správně nastavit zónu. Myslím si, že nějaký pokročilý model začínající běžec nutně nepotřebuje.

0/0
24.1.2014 14:05
Foto

I65v40o 35P46e47t63e24r89k87a 4236585477919

Mě v začátcích pravidelného běhání pomohla koupě pomocného přístroje. Asi po půl roce pravidelného běhání mě běh přestával bavit, protože jsem si přišel spíš unavený než nabitý energií a navíc ty kila navíc nějak nechtěla dolů. Na doporučení kamaráda jsem si koupil sporttester. První běh byl peklo - dodnes si pamatuju, jak mě vytáčelo, že to furt pípá! Ale vydržel jsem podle toho běhat, i když mi ze začátku přišlo, že se děsně ploužím, a za dalšího půl roku byly kila dole a vytrvalost a rychlost znatelně vzrostly a ráno po večerním běhu jsme se cítil odpočatý. Dnes už jsem celkem schopný odhadnout, jak moc intenzivně běžím, ale v začátcích byl sporttester důležitým pomocníkem.

+2/0
21.1.2014 9:37

D86a26v96i77d 39P25e39t19r80ž91e21l16a 2686764443870

Jde o vlastnost ega, které se umí velmi rychle přehodit z extrému do extrému jen  proto, aby ve finále řeklo - vidíš, já jsem ti to říkal, a narostlo. Zvolí-li si člověk sebekázeň, musí myšlenky stranou - nechat je, ať jsou jakékoli.

0/0
21.1.2014 9:29

R80a82d98e28k 89H75o19d79a19ň 9956397711803

... a těch pánů co se s vidinou Rockyho a Eye of the Tiger v uších vrhnou po letitém válení za kilometry do extrému jsou pak zcela nepřekvapivě plné čekárny ortopedů.

Tohle může člověk zkoušet dokud je mladý, v přiměřené míře štíhlý. Pokud není, pak to chce právě začít tím indiánským během. V opačném případě můžete onoho gaučáka vidět jak po dvou kilometrech je z nějakého "zdání" běhu pleskání chodidly o asfalt a jakékoli tlumení v koleni či nártu přestane existovat - v důsledku čehož si dotyčný poškodí chrupavky které bez jakéhokoli tlumení musí zvládat rázy celého těla bez tlumení.

0/0
21.1.2014 13:26

P68a10v53e73l 66O11d52r76a31z85i84l 6684329837480

Z toho tlumení jsem yelen.

+1/0
28.1.2014 9:29