Ona
Předmaratonské tabu: zapomeňte na sexuální i alkoholové orgie.

Předmaratonské tabu: zapomeňte na sexuální i alkoholové orgie. | foto: Profimedia.cz

Předmaratonské tabu: zapomeňte na sexuální i alkoholové orgie

  • 4
Stěrače stírají, ostřikovače stříkají, tkaničky zavázány, běžec připraven ke startu. Každý zažil závod, při kterém si polovinu trasy spílal, protože drahocenné vteřiny a minuty, na které v tréninku tak dřel, ztratil díky technickým komplikacím, za které mohl sám. Dodržíte-li před maratonem naše desatero, nikdy se vám to nestane.

1. Nebudeš mít jiného boha než maraton. Když není tvým bohem závod úspěšně dokončit a seděl jsi celou zimu na zadku, nediv se, že jsi na 20. kilometru narazil na zeď. Jen trénink dělá opravdové šampiony, mysli na to v předstihu.

2. Nevezmeš jména závodníkova nadarmo. Připrav si večer předem číslo a připni si ho na triko, ve kterém poběžíš. Ať ho potom ráno zbrocen nervózním potem nehledáš pět minut před odjezdem na start mezi odloženými ponožkami a Byronovými spisy.

3. Pomni, abys den odpočinku světil. Den před závodem měj klid a nohy nahoře. Vyplít zahradu, posekat dřevo a pohádat se s tchýní můžeš kterýkoli jiný den v roce.

4. Cti otce svého a matku svou, jakož i dceru a manželku svou. Máš-li nerva, nepřenášej vlny na svou domácnost, jinak budeš po příchodu z trati o chlebu a vodě. Raději rodinu popros, ať fandí nebo ti aspoň pošle povzbuzení, které se na tabuli v okolí trati promítne právě ve chvíli, kdy ji mineš.

5. Nezabiješ – sebe samého alkoholem nebo žrádlem. Dát si jedno na dobrý spánek nevadí, ale při špatné hospodské konstelaci (kamarád v existenciální krizi nebo akce, kde za dva oblíbené panáky dostanete veselou čepičku nebo utírátko na mobil zdarma) se snadno stane, že pijete jedno pivo za druhým a ráno na startu jste pak schopni leda podepsat vlastní závěť. I když je známo, že se tělo v posledním tažení dokáže vzepnout k maximálnímu výkonu, negativa velkoobjemového nasávání ve stylu carských důstojníků v tomto případě rozhodně porážejí benefity vysoko na body.

6. Nesesmilníš - po půlnoci. Lékaři a psychologové se stále ještě nedohodli na tom, zda je sex před sportovním výkonem vhodný, nebo ne. Každopádně si odpusťte akrobatické polohy a orgasmovou olympiádu až do rána nechte na jindy. Po půlnoci už byste měli spát.

Proběhni svoje boty v zoo! Závod na sedm kilometrů v Brně, kde ti medvěd pohlídá batůžek a žirafy budou fandit....

7. Nepokradeš – tělu dostatečnou hydrataci. Sosej vodu, minerálky a ionťák 24 hodin předem. Ráno už to nezachráníš, naopak – zvýšená konzumace iontového nápoje či vody těsně před startem způsobí, že tvůj maraton bude křečovitý orienťák mezi jednotlivými stanovišti s mobilními buňkami. A že najednou umí být od sebe sakra daleko i pro běžce zvyklého na dálkové běhy!

8. Nepovíš křivého svědectví o své výkonnosti. Ergo - nenalezeš do svým silám neodpovídajícího koridoru a nebudeš nutit ostatní závodníky, aby tě na prvních kilometrech museli přeskakovat jak ranění mufloni.

9. Nepožádáš manželky bližního svého, ale natřeš se vazelínou sám. I v naší demokratické společnosti jsou činnosti, které je lépe udělat si osobně. Třeba sestavit poličku. Nebo si ostříhat nehty na nohou a dosáhnout prstem s vazelínou přesně na místečko, kde je jí potřeba.

10. Nepožádáš statku bližního svého, sebe v to počítaje. Neokradeš se o pečlivě nadřené minuty a vteřiny hloupostmi, jako je jednoduchá klička na tkaničkách místo dvojité, která tě donutí málem omdlít v předklonu na druhém, desátém, dvanáctém a patnáctém kilometru nebo podlehnutí módní touze navléknout dosud nevyzkoušené běžecké boty, protože lépe ladí se zvoleným outfitem a žadoní o to, abys je provětral na tak význačném podniku.

K plnění těchto závazků vám dopomáhej libovolně zvolený bůh. Amen!

A za kolik dáš desítku v borském parku ty?

Na závody s námi nezapomenete