Diskuse k článku

Agresor může číhat i na tréninku. Naučte se bránit

Nejbezpečnější jsou bezesporu tréninky za světla, a to v místech, kde je stále spousta lidí. Jenže obzvlášť teď, když se dny stále zkracují, není často jiná možnost než vyrazit ven už za tmy. Zjistěte, jak se vyvarovat možným nepříjemnostem, i to, jak si poradit v nebezpečné situaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i81r10i 97P19r77a27j36z 1763453377854

nevím mě to připadá jak když se tu vyvolává dojem , že za každým rohem je násilník.

+1/0
31.10.2018 23:36

M61a21g92d91a82l52e45n83a 54H47r43o51n65o33v61s29k82á 3550592594679

Je to do jisté míry profesní deformace, ale fakt nemůže být uvedeno "Naučte se bránit". To zvratné zájmeno "se" tam prostě chybí: Naučte se bránit se.

0/0
31.10.2018 22:37

M27i68c76h15a95l 22M36o12u76c47h94a 8265385390854

Agresor sice může číhat I na tréninku, ale ta pravděpodobnost přepadení není příliš vysoká. Jednak si musíme uvědomit, jakou může mít útočník motivaci - Asi I jednoduššímu jedinci dojde, že lidé nechodí běhat s peněženkou plnou hotovosti, takže loupežné přepadení hrozí spíše při běžném pohybu z práce domů, z hospody domů apod. Pokud by šlo o sexuálního agresora, tak ten asi bude také preferovat spíš dívku v sukni a lodičkách, než zpocenou běžkyni v elasťákách.

Dalším faktorem je, že útočník si vybírá snadnou oběť. U sportovce může předpokládat, že bude klást větší odpor, než nesportující člověk (fyzická zdatnost).

A v neposlední řadě, útočník se snaží svou oběť překvapit, tedy zaútočit rychle a nečekaně. Což se mnohem hůře realizuje proti osobě, která běží. Představte si, jak vyskočíte z křoví u cesty a zezadu zaútočíte na běžce. Nejspíš za ním budete muset kousek běžet, čímž zvyšujete riziko, že si vás všimne.

Zkrátka běhající člověk je z mnoha důvodů nevhodný cíl.

Nicméně když už to v diskusi zaznělo, tak běhání s pistolí není úplná blbost. Pokud je někdo zvyklý zbraň nosit, potom má vyřešený vhodný typ zbraně i pouzdra tak, aby se mu nosila pohodlně. A o současných subkompaktních pistolích (malá zbraň s hmotností kolem 400g) ve vhodném pouzdře člověk ani neví, takže se s nimi dá bez problemů běhat nebo jezdit na kole. Ale člověk samozřejmě se zbraní musí umět adekvátně "pracovat" a znát legislativní oprávnění jejího použití. Což ale neplatí jen pro běhání a těžko si někdo asi bude pořizovat zbraň jen kvůli treninkům....

+1/0
31.10.2018 17:17

P69a16v74l25a 23H38r59a65d47i58l42o85v26a 3967531311854

"Pokud by šlo o sexuálního agresora, tak ten asi bude také preferovat spíš dívku v sukni a lodičkách, než zpocenou běžkyni v elasťákách." Tk tohle je hodne velkej omyl. Pokud ma uchyl chut na zenskou, tak klidne prepadne nejakou pani ve vataku, co se vraci z nocni smeny.

0/0
2.11.2018 11:45

P77e28t43r 52Š25u86p85i40t18a 7814777102477

ačkoliv je to paradoxní nebezpečnější mi prijdou místa kde je málo lidí, nebo místa která jsou odlehlá. Podobné individua málokdy tahají svoje líné nohy dál od města.

Přítelkyně běhá s pepřákem, jedno ho použila na psa, tak aspon si to vyzkoušela. Jinak psů se já sám bojím o dost víc. 2x mě pokusal pes, naštěstí měli majitelé očkovací průkazy a tím se toho dost ulehčilo. I tak psům nevěřím a raději jsme k nim už víc útočný, ačkoliv mám pejsky rád.

0/0
31.10.2018 14:51

K34a37r92e74l 59C76h80a43r45v39á67t 3126387550

S tou bezpečností odlehlých nebo liduprázných míst máte pravdu částečně. Někde uprostřed lesů daleko od města a jakékoliv často používané cesty pravděpodobně nebude číhat někdo, kdo si vyhlíží oběť pro oloupení nebo znásilnění.

Naopak lesopark někde u města nebo ve městě, ve kterém se po setmění nachází málo lidí, může být poměrně rizikový.

0/0
31.10.2018 15:22

P63e35t20r 15K33o25l18á48ř 2208947434531

Podle diskuse je zjevně nejlepší běhat vždy s "plnou polní" ... :-P Minimum je tedy pepřák, pistole a paralyzér ... ;-)

+2/0
31.10.2018 11:33

H28y87n84e15k 56S81y65r10o33v15á91t50k47a 8758499521

Nedoporučuji pepřák na gumovém držáku v dlani. Při pádu se mi po něm dlaň odvalila, místo aby brzdila, a vyklobil jsem si malíček, co zůstal pod dlaní. Od té doby jej nosím nad loltem na L ruce.

0/0
1.11.2018 0:13

Z42d88e75n49ě86k 40W32e14r97n75h53a83r39t 6857265962408

ideální je malá pistole, už jich existuje celá řada i v použitelných rážích. No a samozřejmě nějaký výcvik, aby obránce či obránkyně s ní uměla zacházet.

+1/−4
31.10.2018 9:37

K16a57r91e57l 39C81h84a46r38v31á58t 3436687660

Nevýhoda pistole, a to i malé, je, že si jí člověk nemůže připravit do ruky jen tak preventivně, když se mu něco nepozdává, nebo když běží někde, kde potenciálně hrozí útok.

Proti tomu třeba pepřák v 15 ml balení můžete při večerním běhání drže v ruce naprosto neviditelně celou dobu, kdy běžíte místy, na kterých se necítíte úplně jistě, při chůzi na neosvětlených místech držet nahmataný v kapse nebo v kabelce atd.

Taky bych řekl že "práh použítí" je u pepřáku o dost nižší než u pistole.

Takže jako ideální vidím malinky pepřák, který dle potřeby může putovat z kapsy do ruky, a v ledvince něco účinnějšího, třeba tu kapesní pistolku.

A ten pepřák by v nouzi poskytl buď čas na útěk nebo na vytažení pistolky.

Ale to už je pro někoho asi příliš paranoidní kombinace.

Nicméně je to každého volba. Pistolka jako třeba LCP , která váží pod 350 gramů s plným zásobníkem je dle mé osobní zkušenosti dobře nositelná i na běhání.

0/0
31.10.2018 10:31

J56u75r65č15a 31S29t93a66n86i64s80l17a79v 9389808698477

Běhání s pistolí mi připadá už trochu přes čáru (snad plynovka?), nedovedu si představit situaci kdy dojde ke kontaktu s nějakým ožralou. Zastřelit ho jen pro to že se po Vás "sápe" ale přitom jde jen o takové opilecké "kamarádské" objímání? Nebo mu prsknu trochu pepře ať se rychle vzpamatuje? I v případě nějakého omylu to ten člověk vždy přežije. Za mě jednoznačně pepřák či paralyzér, na ochranu to stačí, to ani neřeším např. strátu pistole při běhání, to je taky celkem průser.

+3/0
31.10.2018 13:15

P87a93v19l41a 28H57r93a12d16i89l13o57v19a 3737701381194

Hlavne malokdo pak skutecne dokaze v ohrozujici situaci na CLOVEKA vystrelit ! Na to jsou vyzkumy.

0/0
31.10.2018 13:31

K95a18r72e79l 94C77h46a48r69v37á76t 3326127560

Za posledních pár let je i v ČR několik zdokumentovaných případů, kdy člověk útočníka zastřelil nebo zabil nožem a prošlo to jako nutná obrana.

Například taxikář, kterého napadl agresor nožem, přepadení prodejny zbraní v Opletalově ulici, vloupání k důchodkyni, která bodla glázla nožem, když se s ní přetlačoval o dveře atd..

Oproti tomu jsem nečetl v posledních letech o jediném konkrétním případu, kdy by si někdo nechal útočníkem sebrat pistoli, protože měl blok vystřelit.

Neříkám, že neexistují lidé, kteří by měli blok vystřelit v ohrožení života. Jen, že většina z lidí, kteří takový blok mají, si nejspíše střelnou zbraň nepořizuje.

0/0
31.10.2018 14:26

K64a67r83e69l 48C59h35a38r28v71á13t 3246387890

Plynovka je ta nejhorší možnost. Proč nosit něco, co váží a zabírá stejně místa jako ostrá pistole, když to není schopno střílet jako ostrá pistole a účinek to má v podstatě stejný jako pepřák? Odstrašení může zafungovat ale nemusí. Ale k pistoli je vždy dobré mít i pepřák, protože jak říkám, je tu trochu jiný práh použití.

Kdybych si musel vybrat jeden obranný prostředek na běhání, sáhnu po pepřáku. Věřím, že na 99.99% by mi nejspíš stačil.

Pravděpodobnost situace, kterou vyřeší pepřák, a člověk neskončí za mřížema, je značně většínež pravděpodobnost situace, kde by byla adekvátní střelba.

Kilové železo bych na běhání netahal, ale nějakých 350 gramů navíc mi opravdu nevadí. S vhodnou zbraňovou ledvinkou, která navíc pojme i mobil, doklady a klíče, což jsou věci, které nosím vždy, je riziko ztráty pistole nulové.

Proto někdy při běhání malou pistolku nosímt, i když šance, že jí někdy budu muset použít, je opravdu velmi malá.

U kapesní pistolky nemusí člověk hledat důvody proč nosit. Téměř nepřekáží. Takže tak nějak nosím, pokud nemám zrovna pádný důvod nenosit.

0/0
31.10.2018 13:49

M18a77g90d20a78l70e41n72a 96H66r91o26n72o91v57s30k26á 3780132434489

8-o Věci dělám, protože mám důvod je dělat. Ne proto, že není důvod je nedělat. Z vás jde strach:-/.

0/0
31.10.2018 22:42

M88a34g13d31a78l82e66n89a 11H76r80o48n56o40v90s45k65á 3530412244919

Už to vidím: "Ale to už je pro někoho asi příliš paranoidní kombinace." Ano - nechtěla jsem hned psát, že z vás mám dojem psychicky narušeného člověka- ale sám jste to na sebe nepřímo prozradil...

0/0
31.10.2018 22:46

P70a27v77e32l 85L43o80h97b54e33r20g94e50r 5296531860875

Pistoli k obraně nesmíte použít. Tedy můžete,ale ponesete si následky ve vězení. Na použití střelné zbraně k sebeobraně máme špatné soudce,zákony dobré,ale soudce k ničemu. Na co má obránce jen pár vteřin, soud a vyšetřovatelé řeší i celý rok.

+1/0
31.10.2018 16:14

K10a86r74e81l 94C89h21a76r25v61á65t 3836607350

Příliš zjednodušujete. Za poslední rok vím minimálně o dvou případech v CŘ, kdy někdo pistoli použil, grázla zabil a ani nepadla obžaloba, na soud vůbec nedošlo. Policie případ uzavřela jako nutnou obranu. Tedy v jednom z těchto případů obvinění padlo, ale za nedovolené ozbrojvání, protože napadený sice střílel v nutné obraně, ale z nelegálně držené pistole.

Obecně je celkem velká šance, že obrana pistolí projde proti ozbrojenémo pachateli, kde jeho zbraní může být například nůž, láhe, ale třeba i jen pořádná větev. Se střelbou na neozbrojené útočníky je to problematičtější, ale ani tam nejste za určitých okolností bez šance nutnou obran obhájit.

Zatím ale nikomu neprošlo střelba na někoho, kdo "jen" kradl a při odhalení se dal na útěk, pokud vím.

0/0
31.10.2018 16:29

K71a28r56e27l 17C34h98a91r49v84á91t 3556527690

Tedy spíš to jsou dva roky.

0/0
31.10.2018 16:33

J53i15ř21í 47N58o77v53á53k 1492199747379

A až tohle začne dělat víc lidí, tak příště vás agresor bodne a věci si vezme z vaší mrtvoly, generální.

0/0
31.10.2018 16:41

P66e54t70r 80S25o23k93o96l 8472751937111

Já pevně věřím, že když si na Vás útočník počíhal zrovna na tréninku, tak běháte pravidelně a máte fyzičku. Čili vaší největší zbraní a předností je, že mu místo žvanění utečete. Všechno ostatní, žvanění, píchání do očí, otáčení se..., tedy to co vás zdržuje od útěku, je kontraproduktivní do chvíle, kdy vás nedrží kolem pasu nebo kolem krku.

0/0
31.10.2018 7:17

K46a61r88e18l 47C88h89a48r46v51á32t 3206507270

Ono dokázat zasprintovat po mnoha kilometrech běhu nemusí být ani pro člověka s fyzičkou tak snadné. Ala únava samozřejmě komplikuje i možnosti aktivní obrany.

0/0
31.10.2018 9:04

H34o81n81z28a 78K46r52o78u67ž54e30k 3674699778617

Adrenalin dělá divy i u unaveného člověka. Pokud je trochu trénovaný, tak je to pro něj obrovské plus. Navíc nikdo snad při standardním výběhu neběží na krev, což platí i pro intervaly nebo kopce...vždycky musím mít dostatek sil na návrat domů, protažení, sprchu...

0/0
31.10.2018 10:39

Z54d31e77n20ě19k 11W95e88r45n16h60a28r35t 6897255312608

Jo, po pěti kilometrech běhu bude ještě utíkat před někým, kdo je odpočatý a navíc plný adrenalinu, když čeká někde v parku...

+2/0
31.10.2018 9:39

H40o96n88z21a 25K29r95o56u58ž66e93k 3434869788287

Pět kilometrů je tak na zahřátí.

+3/0
31.10.2018 10:32

M21a86g90d29a54l98e40n26a 38H92r46o22n27o27v26s88k52á 3320692364729

R^:-)

0/0
31.10.2018 16:42

P88e49t39r 12S80o63k60o44l 8122541577361

Tak neutíkej, i když je to jediné co pořádně umíš...roztáhni nohy a počkej až tě doběhne, nebo se snaž o sebeobranu, kterou stejně neumíš...a teď si představ, že by to byl úchyl na kole! No tak to vůbec... ;-D

0/0
31.10.2018 14:59

J41a17r48e98k 94W76o61l10f 5790599270

Předevčírem jsem na své trati potkal dva bezprizorní rotvajlery, naštěstí vše dobře dopadlo, ale nějaká rada?

0/0
31.10.2018 6:14

P78e16t77r 38S42o77k51o21l 8272511557321

Pepřák nemají rádi.

+1/0
31.10.2018 7:02

K46a61r27e72l 44C78h81a35r48v87á85t 3846207760

Zrovna na psy ten zatracovaný paralyzér funguje lépe než na lidi, prý spolehlivěji než pepřák. A stačí jen samotné zapraskání paralyzérem bez přímého zásahu.

0/0
31.10.2018 8:56

Z88d56e55n17ě36k 91W38e32r59n94h12a34r28t 6667605422408

Ano, ona je to velmi vysoká frekvence zvuku, to je psům nepříjemné... Zkoušeli jsme to doma, naprázdno a najednou koukám, že náš pes se snaží vlézt do skříně, chudák, vůbec nás nenapadlo, že by mu ten zvuk vadil. Nesnáší to ještě víc, než vysavač. Ale jestli to zapráskání zastaví i útočícího psa, to si netroufám odhadnout. Asi jak kdy a jak kterého Každopádně by to chtělo mít vždycky připravený i plán bé, když to nevyjde.

0/0
31.10.2018 9:43

K83a85r83e12l 47C76h13a26r30v97á34t 3786897300

Stejná zkušenost. Před pár lety jsem tím zapraskal v jedné místnosti a ve vedlejší místnosti pes rodičů zmizel pod křeslo. Osobní zkušenost s odrážení útoku psa paralyzérem nemám, ale četl jsem i názory kynologů, podle kterých je paralyzér jedním z nejúčonnějších prostředků proti agresivním psům.

0/0
31.10.2018 10:20

P92a27v64e87l 93L65o19h25b63e92r24g11e32r 5706201600255

Ono to má opravdu hnusný zvuk. to odradí i člověka.

0/0
31.10.2018 16:16

K73a16r57e11l 98C36h74a51r78v51á90t 3166927130

Clověk, kterej zvuk paralyzéru zatím nezažil, se často hodně lekne, i když čeká, že mu budete výboj ukazovat. Ostříleného grázla by to asi odstrašit nemuselo.

0/0
31.10.2018 16:32

Jerry X

"Napadení předchází v devadesáti procentech případů dialog. V takových situacích buďte rázní a jednejte rozhodně...."

"... Pokud útočníka neodradí ani rázná reakce, nezbývá než začít s aktivní obranou. Zaražte prsty útočníkovi do očí...."

To vyznívá tak, že zeptá-li se Vás někdo na cestu k metru, nejdřív budete histericky ječet a pokud otázku zopakuje, vypíchnete mu očit a skopete ho do bezvědomí. Jako ano, prý nejlepší obranou je útok, ale pokud Váš "útočník" byl jen na špatném místě, dovolil se zeptat a Vaší intuici se to nelíbilo, bude to už obrana zjevně nepřiměřená... ;-)

0/0
31.10.2018 4:39

T53o69m73á19š 16P62o77l66á76č31e68k 4327895864

Je dobre kdyz zeny nebehaji samy. Nejlepsi je vzit si s sebou Smithse a Wessona. Tech se kazdej uchyl boji.

+2/−2
31.10.2018 0:32

J46u54r42č16a 69S82t59a71n42i28s92l90a89v 9469248238277

No dobrá trochu slabší pokus o vtip, máš jinak něco opravdu konkrétní co by bylo k článku?

+1/0
31.10.2018 8:40

K19a69r88e70l 40C57h60a13r96v46á17t 3386367420

V ráži .380 se vejde i do malé ledvikny, se kterou se dá v pohodě běhat.

+1/0
31.10.2018 8:54

T75o45m86á14š 34P19o83l45á20č53e80k 4377555254

pripadne G42 ve stejne razi.

+1/0
31.10.2018 8:55

P25a72v40e51l 62L13o58h62b10e26r15g96e81r 5136711450515

Případně vz. 58 na zádech ;-D

0/0
31.10.2018 16:19

K43a15r84e27l 54C12h41a89r14v43á72t 3596457890

Leda ve futrálu, bo nesmíte na veřejnosti nosit otevřeně. ;-D

+1/0
31.10.2018 16:34