Sedmý ročník akce Hýbejte se s Teribearem trval 11 dní a pomůže dětem deseti...

Sedmý ročník akce Hýbejte se s Teribearem trval 11 dní a pomůže dětem deseti miliony korun. | foto: Nadace Terezy Maxové dětem

TERIBEAR rozhýbal více než 23 tisíc lidí, 10 milionů pomůže opuštěným dětem

  • 0
Sedmý ročník charitativního happeningu Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem - powered by ŠKODA AUTO byl ukončen v pondělí 27. září, trval celých 11 dní. Kvůli nejistotě, která byla spojena s možností konání hromadných akcí, měl letos happening virtuální podobu.

Výjimkou byl první, startovní, den, který se uskutečnil na Letné a umožnil tak připomenout si atmosféru předchozích ročníků. Dále už ale happening pokračoval po celé České republice a překonal i její hranice. Stačilo stáhnout si sportovní aplikaci Strava a zaregistrovat se do systému.

Virtuální komunita čítající 23 039 lidí zdolávala kilometry pomoci chůzí, během a letos nově i na kole. Vznikla proto nová jednotka 1 Terimetr, která odpovídá jednomu kilometru zdolaném chůzí či během a nebo 5 kilometrům ujetým na kole či elektrokole. 

Každý Terimetr byl vynásoben 20 korunami, které byly připsány díky partnerům nadace na konkrétní pomoc. 

Celková částka pomoci je 10 milionů korun! Pomůže například dětem z dětských domovů, maminkám z azylových domů nebo rodinám v nouzi. Charitativní happening pořádala již posedmé Nadace Terezy Maxové dětem.

Pomáhám pohybem - fotky jste posílali i vy.

„Jsem ráda, že letošní ročník, jsme měli možnost odstartovat na Letné a zase se po dlouhé době společně sejít a udělat něco dobrého pro sebe i pro druhé. Lidé se zapojovali po celé republice, a dokonce i v zahraničí. Kilometry připisovali na procházkách, cestou do práce nebo při cyklo výletě s vědomím toho, že každý jejich krok či kilometr pomůže. Těší mě a mile překvapuje, kolika lidem není lhostejný mnohdy smutný osud druhých. Přesvědčujeme se o tom každý rok a vám všem patří velký dík,“ říká patronka akce, Tereza Maxová.

TERIBEAR překonal hranice

Největší počet Terimetrů, celkem 704, připsal svým pohybem Milan Holuška, který se umístil na celkové první příčce a obsadil tedy i první místo v kategorii v muži.

V kategorii ženy nasbírala nejvíce Terimetrů (551) Marcela Kilarská a celkově tak obsadila třetí místo. 

V dětské kategorii připsal 254 Terimetrů Oliver Hanefl, který byl následován hned třemi mladými slečnami s příjmením Sekowská, kterými jsou Beatrica, Frederika a Henrika.

I v letošním roce se mohly zapojit firemní a rodinné týmy, první místo obsadil tým MP Praha s 22 113 Terimetry. V rodinných týmech byli nejpilnější Krocíci (1578 Terimetrů). 1 Terimetr odpovídá jednomu kilometru zdolaném chůzí či během a nebo 5 kilometrům ujetým na kole či elektrokole. 

Z finálního leaderboardu je patrné, že virtuální happening opět podpořili i ti, kteří se pravidelně zapojovali do předešlých ročníků akce. Ovšem nejenom oni, díky bezlimitnosti se happening odehrával ve všech regionech České republiky a do pomoci pro TERIBEARa se nadšeně zapojili také lidé z 35 zemí.

Firemní týmy sestavili i partneři akce

Stejně jako každý rok, byla i letos možnost zapojit se do happeningu společně pod hlavičkou firemního týmu. Svými kilometry pro dobrou věc tak přispěl i generální partner ŠKODA AUTO a mediální partner, mediální skupina MAFRA.

Maren Gräf, členka představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Řízení lidských zdrojů, říká: „Charitativní projekt TERIBEAR nám i v tomto roce připomněl, co je možné, když se věcí chopíme společně: ráda bych poděkovala všem sportovkyním a sportovcům, kteří s velkým osobním nasazením nasbírali mnoho kilometrů pro dobrou věc, a také všem partnerům projektu za jejich štědré dary. Je pro nás velkým potěšením, že můžeme takto nekomplikovaným a přímým způsobem pomoci znevýhodněným dětem.“ 

Do akce se aktivně zapojil také další partner happeningu: „Mám radost, že i letos se lidé dokázali semknout k mimořádným výkonům pro dobrou věc a cílovou částku se podařilo vybrat neuvěřitelně rychle. V tomto případě platí víc než kdy jindy, že není důležité zvítězit, ale zúčastnit se. Pro mne jsou však vítězi všichni - každý, kdo se rozhodl hýbat s Teribearem a přispět svými terimetry k lepší budoucnosti těch, kteří v životě neměli tolik štěstí. Jsem hrdá, že mezi nimi nechyběl ani tým mediální skupiny Mafra,“ říká Miloslava Nováková, ředitelka Corporate Affairs pro Česko a Slovensko mediální skupiny MAFRA.