Diskuse k článku

Příběh Soni: Přítel mi zatajil syna

Před lety jsem zažila velké zklamání. Muž, kterého jsem milovala, mě obelhal. Když jsem poznala svého současného přítele, který touží po dětech jako já, myslela jsem, že se na mě konečně štěstí usmálo. Jenže on už dítě má a vůbec se o něj nezajímá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43u74d92m82i65l23a 35S37a36l90e79m47o91v22á 2276271775319

No plus za to že to řekl před případnou svatbou. Ale taky by mě to, být na jejím místě, dost zarazilo. Myslím ten přístup k dítěti - nechtěl ho, dostal od bývalé ještě šanci po porodu, ale dítě vlastně odmítl. A za nějakou dobu i přestal platit.

Tohle by mě zarazilo a ptala bych se sama sebe jestli se takovému člověku dá věřit. Co když ji nechá s dítětem samotnou a taky nebude platit?

Neříkám, že bych se rovnou rozcházela, ale je to minimálně na vážný rozhovor.

Děti nejsou nábytek.

+1/0
18.8.2018 12:28

D24a41n63i55e71l 13S84l92a21v64í47k 6867536804

dodatečná slabost, nečekaný kolaps

0/0
17.8.2018 9:29

D19a88n69i76e43l 52S82l82a78v22í86k 6397806264

Zbavení vyživovací povinnosti otce je možné jen v důsledku zbavení rodičovských práv a povinností na základě rozhodnutí soudu po podání matky dítětě,není to ale automaticky, soud přilíží k zájmům dítěte.Adopce novým partnerem by pak musela proběhnout se všemi formalitami jako v každém jíném případě, ovšem aby k ní mohlo dojít, vyžadovalo by to opravdu nadstandartní vstříctost od jejího manžela, zejména pokud je velmi bohat. Něco jiného je podporovat dítě z předešlého vztahu a něco jiného je dát mu miliony na úkor vlastních dětí.

Soudně by výživné bylo vymáháno, pokud by podala žalobu matka dítěte, mohla se ale cítit natolik uražená, že na to mohla rezigovat. Je otázka, zda ale o to v budoucnu nepožádá, pokud by se se stávajícím partnerem rozvedla.

V každém případě ale by bylo od otce dítěte najivní si myslet, že jej či jeho nové potomky v nepříliš vzdálené budoucnosti jeho zavržený syn nevyhledá.

0/0
3.8.2018 12:04

M68i10c34h90a88l 29M70i78l80l87e13r 9886962719122

pred mnoha lety, kdyz jsem jeste zil v Praze, meli v podniku, kde mama pracovala, alespon 11 svateb behem dvou let a jen v jednom pripade NEbyla nevesta uz tehotna. Dvanacta svatba byla zrusena, kdyz se potvrdilo, ze nevesta tehotna neni.

Vetsina paru byla z jihovychodu Prahy, od Mecholup smerem na Ricany a za ne, mensi mestecka a vesnice, kde kazdy znal kazdeho a pod tihou verejneho mineni nebylo jine vychodisko nez svatba.

Kratce po tom jsem odjel na navstevu k pribuznym do zamori a uz jsem se domu nevratil. Mamy jsem se na to neptal, ale parkrat me napadlo - kolik asi z tech manzelstvi pretrvalo leta?

0/0
2.8.2018 5:07

M70i88c48h47a97l 37M13i52l50l82e35r 9476412629502

Neni vubec zadnou raritou, ze clovek, ktery se v 25 necitil dostatecne zraly na otcovstvi, po nejakych 5-7-10 letech dusevne a emocialne dozraje, zmeni nazor a naopak by deti chtel.

Podobne u dost velkeho mnozstvi dnesnich zen, ktere daji prednost kariere a "uzivani zivota" pred materskymi a rodinnymi povinnostmi. Ty nechavaji az na pozdeji - tak proc ne muzi???

Nepovazuji za povinne ani nutne, aby chlap sdeloval sve pritelkyni uplne vsechno ze sve minulosti - ale ani ona jemu, abychom byli fer - dokud se jejich vztah nestane vaznym a nezacnou planovat spolecnou budoucnost.

Kdyby ji rekl o synovi az po svatbe, to by bylo neco jineho.

Mozna si mel trosku pospisit a rici ji to "aspon par dni driv" nez ji pozadal o ruku, ale aspon sel s pravdou ven kdyz ji zadal o ruku.

Osobne bych myslel, ze by Sona mela posuzovat Pavla jaky je ted, jak ho sama zna, ne ho odsuzovat za blbosti a chyby mladi. Copak ona zadnou chybu nikdy neudelala?

Rozhodne by s nim mela o vsem otevrene promluvit a nechat ho odpovedet na jeji otazky. Pokud by mela pochyby nadale, pak nezbyva nez navstivit odbornou poradnu.

+2/−1
2.8.2018 4:50

D68a41n32i68e33l 20S39l56a96v34í20k 6407176814

Vždyť se spolu dva měsíce zpětně pokoušeli o dítě, to již byl váný vztah předtím!

Pokud si myslí, že vše se "vyřešilo" tím, že přestal posílat výživné, protože matka jeho snya "má dost peněz", tak je toto jeho blbost a chyba, která je přetvávající!

+2/−1
3.8.2018 1:29

M72i54c55h20a80l 18M32i47l91l81e88r 9656572839172

jestli to nebylo moznosti, ze kdyz se provdala, treba zmenila synovo prijmeni na noveho manzela???

Kdyby totiz biologicky otec sam o sobe ze sveho rozhodnuti prestal platit vyzivne, nebylo by to od nej nahodou jinak vyzadovano soudne????

0/0
3.8.2018 5:55

P63a80v39l26a 39K28v71a65p38i47l90o41v42á 7519238874967

Chlap je úplně v poho. Když má bývalá novou rodinu a kluk o něm evidentně nic neví a nejeví zájem, byla by nebetyčná hloupost nabourávat mu stávající rodinu.

A že byl v 25 už zralej? No to je největší vtip diskuze. V dnešní době, kdy není výjimkou, že 30letí muži bydlí v mamahotelu, je 25letej na úrovni 15letýho z osumdesátek!

+1/−1
1.8.2018 18:52

D94a70n77i38e78l 36S60l53a28v31í48k 6497796674

Kdyby otěhotněla před dovolenou, tak by to znělo ještě více blbě, že to neřekl, státse to mohlo...

+1/−1
1.8.2018 17:17

D62a55n48i43e52l 79S23l76a62v10í87k 6277716884

Zatajení potomka bylo nečestné, naopak naivní jsou jeho představy o tom, že se to vyřešilo přerušením kontaktu a neposíláním výživného. Proč by měl manžel jeho bývalé partnerky platit jeho dítě, které stejně jednou bude také po něm dědit, a které ma jistě ze svého otce trauma, které se pak přenese na nové potomky jeho otce. A že nechápe, proč se jeho bývalá urazila, to je prostě absence cítění.

V každém případě by mu měla jeho snoubenka dát vědět, že zvažuje rozchod, takhle nejspíš mlčí, a on si jen sbevědomně myslí, že z toho vybruslil.

+2/−1
1.8.2018 17:14

M75i88c95h78a93l 90T69o86m16á77n83e54k 9787719216

proc necestne? nezna ho nevida ho , neni soucast jeho zivota, proc by ho mel resit? vy taky resite kdejakeho cloveka nebo treba i bezdaka co potkate?

+1/−4
1.8.2018 20:12

D96a33n25i58e79l 37S85l93a17v69í17k 6827276174

Vlastní syn není něco jako bezďák! Rv

+4/0
3.8.2018 1:00

M76i50c61h63a70l 77T38o34m68á55n87e97k 9757489706

kdyz s nim nema zadny vztah tak je a kdovi jeslti je vubec jeho dnes je neverny kazdy druhy

0/−4
3.8.2018 1:20

D59a97n11i51e65l 64S76l71a68v91í61k 6897946874

Pokud by soud rozhodl v jeho prospěch, tak ano. Jinak má k němu závazky, jež jsou vymahatelné soudně.

+3/0
3.8.2018 12:07

M19i85c18h52a78l 38M37i31l89l17e93r 9826712639692

kdovi jake byly okolnosti tehdejsiho vztahu - nevime ani, zda ta zena nemela v te same dobe jineho.

Pavel se zachoval spravne, ze platil na dite vyzivne aniz by pozadoval dukaz DNA.

Pokud jeho byvala partnerka po snatku take nechala zmenit prijmeni ditete na sve nove prijmeni a prijmeni jeho nevlastniho otce, pak - pokud vim - zanika povinnost platit vyzivne na dite, protoze novy otec vlastne dite zmenou prijmeni oficialne adoptuje.

Tak to bylo ve dvou rodinach nasich vzdalenejsich pribuznych v Cesku. Jakmile dite zmenilo prijmeni na matcina noveho manzela, vyzivovaci povinnost skoncila.

0/−2
2.8.2018 9:41

D69a81n60i46e33l 57S71l15a41v61í52k 6987776924

Změna příjmeníuvedeného v rodného listu u détěte je závislá na rozhodnutí v něm uvedeného otce, a také adobce, vyživovací povinnost je na pouhém příjmení neměnná, máte mylné informace. Jedině kdyby požádala matka před soudem o zbavení rodičovských povinností biologického otce, a soud by vyhověl, pak by byla možná řádná adopce novým parterem.

0/−1
3.8.2018 0:57

M70i18c86h42a46l 59M68i79l54l96e20r 9426372179932

tak jaq zas na rozdil od tebe vim, jak to bylo v praxi. Jeden pripad byl kolem 1958, druhy v 1998.

0/0
3.8.2018 5:58

D56a81n91i23e12l 97S20l10a53v71í40k 6467806754

Nyní to možné není, ani to nebylo možné před několika málo lety, kdy si vzala novéo partnera a kdy její exparter přestal posílat výživné.

0/0
3.8.2018 12:15

D89a36n39i59e38l 28S97l17a50v35í14k 6107896364

Doplňuji, že zbavení rodičovských práv nezbavuje povinnosti platit výživné a na dědictví, pokud neproběhla adopce.

0/0
17.8.2018 13:37

V63e36r89o30n63i21k83a 79Š59k85v75á94r60o18v43á 5691150236876

Měla by se na něj vykašlat. Nechtěl mít dítě, tak ho nemá, teď ho chce mít, tak se snaží. Vtipné by bylo, kdyby této partnerce řekl, že pokud nebude potomek, tak se rozejdou. On si myslí, že je tou hlavní osobou na světě, že si bude dělat, co chce a nebude zato nést zodpovědnost?

+2/−3
31.7.2018 8:39

M13a64r70t80i82n98a 88S94e49d41l66i18c11k17á 5832455271812

Hm, tím ho fakt potrestá. :-D

+2/0
31.7.2018 9:11

L20e81n68a 90P20á75t52k82o42v67á 8891723794299

tak snad nejde o to někoho potrestat. Podle mě by se měla ptát jinak. Chci s ním být i když mám kaňku v charakteru tj. je schopen nestarat se o své dítě a vůbec ho nezná? Opravdu si ho chci vzít a chci aby byl otec mého dítěte?

+4/0
31.7.2018 10:41

J89a21n 86N71o91v54á17k 6304744

Přijde mi, že ten člověk ví co chce a umí si za tím stát.

0/0
31.7.2018 10:46

L26e44n47a 91P76á73t86k76o71v26á 8871943404299

a nehledí u toho doprava doleva. Nedovedu si představit, že bych se vykašlala na své dítě a vůbec ho neznala. Čert vem matku ,ale když vím, že to dítě mám a řeknu kašlu na něj. Řekla bych i sprosté slovo, ale smázli by mě

+5/0
31.7.2018 11:07

M21a53r93t37i98n65a 31S14e75d60l46i28c88k30á 5222535711742

Pro spoustu chlapů je to jen neuhlídaný ústřik.

0/0
31.7.2018 11:30

L88e16n51a 56P71á83t74k19o55v89á 8271563914349

já vím. Nemám o lidech iluze. Otázka zní jestli takového chce pro sebe. Třeba to pro ni taky nic neznamená

+2/0
31.7.2018 11:35

M59a91r74t27i97n27a 17S64e53d21l67i86c54k58á 5842665641282

Jestli chce, to ví jen ona. Ona ho zná nejlíp, musí se rozhodnout. S tím jí nikdo poradit nemůže. A že kdysi zplodil s nevhodnou ženou nechtěné dítě ještě nemusí být smrtelná vada.

+1/0
31.7.2018 11:28

L53e23n16a 33P76á63t80k20o62v89á 8191403864299

ne, nemusí, ale je to důvod ptát se třeba proč si myslí, že to teď bude jinak? Jestli to třeba nechce napravit a třeba své dítě vyhledat a aspoň zjistit jak se má,jestli mu přece jen nemůže nějak pomoct, možná je to dítě celé po něm.

+1/0
31.7.2018 11:33

J68a22n 67N96o54v93á54k 6544664

Proč by to dělal?

0/0
31.7.2018 11:36

L33e62n40a 88P84á38t25k34o88v35á 8981123774279

;-D pokud musím vysvětlovat , že krev není voda...

+1/0
31.7.2018 11:59

J35a24n 20N45o87v63á26k 6544234

Takže jeho sobecké pocity najednou se jim vetřít do života?

+1/0
31.7.2018 13:01

L34e48n27a 42P89á86t21k69o72v98á 8551813704469

Vetrit ne, jen nabídnout

+2/0
31.7.2018 13:06

J74a95n 80N46o65v30á14k 6874264

Opravdu ženy věří na vztah s chlapem, ala: "Udělal jsi jí dítě, tak se starej" ??? Fakt?

Věříte, že to může fungovat? Fakt chcete v takovém vztahu žít desítky let?

+3/−3
30.7.2018 23:57

Z89u93z42a81n44a 58T66i89c49h77á 4488156490663

Tomu věří málokdo a zrovna tak to málokdo chce.

Já tomu nevěřím a nic takového nechci. A zrovna tak nevěřím tomu, že by si lidi mohli souložit jak se jim chce s kým se jim chce, aniž by z toho byly problémy a často i velká trápení. A co hůř, netýká se to jen těch aktérů, ale i jejich případných dětí. Mám manžela, který si mě vzal i netěhotnou a naše názory na antikoncepci, na řešení neplánovaného početí a na interrupci jsme vzájemně znali, ještě než jsme spolu prvně spali.

Obecně vztahy fungují dobře tehdy, když má někdo sám k sobě vyrovnaný vztah a nevnímá se ani jako sluhu druhých ani jako středobod vesmíru. Vy jste ten případ středobodu, co myslí jen na sebe a je vám jedno jak žena, která by se i vaším přičiněním dostala do náročné situace, i případné dítě a že by potřebovalo tátu. Osobně si myslím, že s někým takovým by žádná žena souložit neměla, jinak se hodně natrápí a napláče.

+9/0
31.7.2018 1:13

J95a34n 46N76o64v35á12k 6324454

Než začneme, prozraďte nám, z jakého jste století?

0/−2
31.7.2018 1:25

M63a77r45t49i16n27a 60S33e18d46l31i36c47k57á 5152765211162

Učebnicový narcista :-) Manželku přesvědčil, že děti nemá chtít, protože by přišel o životní styl plný veselých dívek. Asi tak :-)

+2/0
31.7.2018 7:20

J19a15n 13N32o40v34á38k 6844214

V tomto případě bych neřekl narcis, ale sobec. Je určitá zdravá míra osobního sobectví, za ktreou by člověk neměl jít... Tahle míra znamená spokojenost a představy o svém životě. Ono totiž, když člověk není spokojený, těžko může být spokojené okolí.

0/0
31.7.2018 7:55

M29a53r49t61i23n67a 58S77e13d97l18i60c72k88á 5542395681282

Zdravá míra narcismu je normální, ale pokud vám to začne komplikovat život, je to špatně.

0/0
31.7.2018 9:12

M40a57r76t40i10n53a 28S92e26d41l41i46c20k21á 5302155401792

*nebo vašemu okolí, taky možnost.

+1/0
31.7.2018 9:13

J68a83n 18N68o87v79á12k 6774134

Co je špatného na tom, že se lidem začnou rozcházet představy o jejich životech?

0/0
31.7.2018 9:26

M55a45r25t58i91n71a 16S97e36d44l88i52c95k43á 5292505261452

Představy o životě se začnou rozcházet úplně vždy, dokonce i siamským dvojčatům. Je na každém, jak s tím umí pracovat.

+4/0
31.7.2018 9:29

J66a87n 96N39o66v58á73k 6704844

Souhlasím. ... Jen zopakuji, že jsou určité mantinely, za které by neměl nikdo jít (spokojenost a představy o svém životě), protože pak to stejně nefunguje.

0/0
31.7.2018 10:14

M19a70r69t95i37n31a 49S72e56d10l82i49c74k14á 5232925701512

Vy jste ale také nespokojen. Pořád si uměle vytváříte pocit spokojenosti a pořád přemýšlíte o tom, jak být ještě lépe spokojen. To skutečně spokojený člověk nemá zapotřebí. Ten vše bere se vším všudy tak, jak to je.

+2/0
31.7.2018 10:40

J72a50n 87N27o70v43á45k 6894154

Nesouhlasím ... S ničím. .-)

Těžko můžete posoudit míru mé osobní spokojenosti. To jsou jen vaše domněnky, které jsou ovlivněny mírou nesympatií.

Neexistuje definitivní, konečná a věčná míra osobní spokojenosti... pokud tedy nejste Dalajláma, který nemusí pracovat a řešit osobní vztahy.

0/0
31.7.2018 10:52

M25a78r66t84i30n86a 95S36e66d47l60i31c55k69á 5722505431952

A představte si, že občas to funguje. Dřív to bylo dokonce běžné.

+1/0
31.7.2018 7:18

M90a83r83t46i95n17a 46S97e44d31l52i97c62k91á 5412445571772

Tedy v době, kdy jsem se narodila já, moje matka otce taky "uhnala" a jsou spolu doteď :-D

0/0
31.7.2018 7:21

Z43u97z28a87n17a 85T35i33c89h15á 4278796240763

U našich to taky dopadlo dobře, ale přiznejme si, že je to celkem loterie...

+1/0
31.7.2018 7:44

M37a46r53t16i31n77a 82S59e47d32l51i74c82k68á 5832675881202

Jenže který život neni loterie?

0/0
31.7.2018 8:51

J21a93n 16N45o77v13á75k 6974214

Řečnická, nebo filozofická otázka? .... Já třeba s tvrzením, že "život je loterie" zrovna moc nesouhlasím.

0/0
31.7.2018 10:44

J71a26n 40N79o63v16á75k 6704254

Takové páry spolu drží jen (z) povinnosti. ... Na vesnici či malém městě to spolu mohou klidně doklepat, protože je tam větší tlak společnosti na udržení manželství. Je tam mnohem méně příležitostí, které by člověka nahlodávaly ke změně. Je tam více povinností kolem baráku a pozemku, které člověku dávají řád a berou čas, a nemá tak prostor na vlastní pocity, nebo roupy a zálety... Překvapivě nemluvím o mužích, ale ženách. Žena chce být krásná, chce být hýčkána a potřebuje tyhle impulsy z okolí. Když ji ale pořádně zapřáhnete, tak přepne do módu "makám, musíme to nějak zvládnout". Může pak své pocity odsunout. Ale jak zmizí povinnosti, tak se pocity vrátí... Byl to ten boom rozvodů v letech 2000-2010, kdy těmhle párům dospěly (Husakovy) děti. Ti lidé od sebe v první možný moment utíkali.

On žádný chlap nechce poslouchat, že nestojí za nic. Přitom on se přizpůsobil jejím přestávám o soužití. On řekl: "Tak jo, udělals jí dítě, je tvoje povinnost si ji vzít a být s ní", tohle ale není představa žádného chlapa, že tohle chce, to je přestáva žen, že tohle má chlap udělat. Jeho představy o životě šly ty tam.

Jistě existují lidé, kteří tohle můžou zvládnout. Ale už bych se bál mluvit o osobním štěstí či pocitech uspokojení. Nebo neměli žádné osobní ambice a tak jsou rádi alespoň za tohle. Jenže kolik je lidí, kteří chtějí partnera bez ambicí...? ... Prostě si myslím, že to nefunguje, nebo jen po dobu společných závazků a povinností.

0/−3
31.7.2018 8:27