Diskuse k článku

Mateřské desatero aneb jak vychovat ze syna samostatného muže

Jedné ženě trvá dvacet let, než udělá ze svého syna muže, jiné stačí dvacet minut, aby z něj udělala hlupáka, napsala někdejší úspěšná americká novinářka a humoristka Helen Rowlandová. S jejím bonmotem lze souhlasit i o něm diskutovat. Jsou totiž muži, jejichž pupeční šňůru nelze odstřihnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

smutnacka

nepouzitelny muz

aj pre toto sa rozvadzam, uz mam toho dost a mojho syna naucim postarat sa o seba;-€

Matky vedte svojich synov k samostatnosti! HOWGH

0/0
23.3.2009 12:53

Hamilton

Re: nepouzitelny muz

Matky nevedou syny k samostatnosti. Syn, vychovany Zenou je slabsim jedincem. Mozna by jste mela sklopit hrebinek a zacit pracovat na svem manzelstvi. Ne kvuly Vam - ale kvuly vasemu Synu...

0/0
24.3.2009 16:07

Ludek_II

:o)

Vydělat si na jídlo, vědět kde toto koupit, uvařit si jídlo, umýt po sobě nádobí, uklidit byt a vědět kolikátého musím nejpozději zaplatit nájem....no to by snad mohl zvládnout každý dospělý, ne ? Bez ohledu na to, jestli má kalhoty nebo sukni.

0/0
10.3.2009 11:20

Jiřina

Re: :o)

Tak to jsem si taky myslela. Přesně do doby, než jsem se zamilovala do jistého Martina a začala s ním žít. Byl sice dospělý, ale z vámi popsaných samozřejmostí, kromě pravidelného docházení do zaměstnání, nezvládl zcela nic. Fakt. O cenách kupovaného jídla a ingrediencí měl tak zkreslené představy, že jsem se po pár dnech už nedivila, proč tak blbě vychází s výplatou.

Promiňte, ale nesamostatného pitomce už nikdy, nikdy! Bylo to hrozný a bylo hodně brzy po lásce. Ne proto, že by byla z mojí strany slabá, ale dostala takovou ránu, že ji to nevratně poznamenalo. Ono se to chvíli může zdát roztomilé, naprostá životní bezradnost, ale opravdu jen chvíli.

0/0
11.3.2009 9:38

Petra

nesouhlas

Rozhodně nesouhlasím s bodem Chvalte, chvalte, chvalte. Jsou činnosti, které by měl dělat automaticky. Teď očekává, že ho budu za každou nicotu jako je mytí nádobí chválit.

0/0
9.3.2009 14:13

Stázka

Re: nesouhlas

Já bych asi souhlasila. Nevím, jestli se dá poděkování řadit mezi pochvaly, ale asi ano. My jsme doma s bráchou vedeni k tomu, že se u nás prostě děkuje. Po obědě děkujeme mamce za oběd a chválíme ho, mamka děkuje tátovi za poličku nad vanou a pochválí ho, brácha přinese ze sámošky balíky s minerálkama a mamka mu poděkuje atd. Prostě tak to u nás funguje, nijak nám to neublíží a nějak si víc vážíme všeho, co pro sebe děláme. Měla jsem na návštěvě kamaráda a zůstal na sobotní oběd, byl doslova vyšokovaný, že jsme mámě děkovali za oběd. U nich doma prý každý oběd do sebe nahází, talíř vrazí do dřezu a jde si po svém. Ale přiznal, že se mu ten náš styl docela zamlouval.

Nevím, asi nemám právo radit, ale můžete to taky zkusit. Fakt to nic nestojí a u nás doma to probíhá naprosto samozřejmě a nenásilně odjakživa. Máme se rádi.

0/0
9.3.2009 15:11

fidelito

Re: nesouhlas

jste divní

0/0
10.3.2009 12:47

fidelito

Re: nesouhlas

jo a není to o tom jestli se máte rádi nebo ne

Nejste u náké sekty?

0/0
10.3.2009 12:48

Gosťa

Re: nesouhlas

Proboha, proč by byli u sekty. U vás doma se neděkuje? Já kdybych býval doma mámě nepoděkoval za oběd, tak mi táta urazil hlavu. A co je na tom nenormálního, to je přece obyčejná slušnost. Asi vám nepřijde divný, když pro vás udělá někdo cizí něco... cokoli... a vy mu normálně poděkujete, když to neuděláte, tak se na vás příště vybodne. A proč to, co úplně normálně poskytujeme cizím, považujeme za nějaký extremismus doma?

Fakt poťapaný názor. Když doma poděkuju, tak jsem nutně u nějaké sekty. Fidelito, jsi chudák.Rv

0/0
11.3.2009 9:32

Jarcho

To mně přijde normální.

U nás jsou také slova "díky" a "prosím" a "fajn" a "skvěle" a podobná na dením pořádku. Máme se rádi.

0/0
12.3.2009 8:48

Rena

Re: nesouhlas

Já bych chválila. Mám k dispozici vlastní příklad. Když jsem se vdala, vařila jsem fakt mizerně a moc mě to nebavilo. Ale manžel mi každé jídlo pochválil, i to pokažené, které jedl jen se sebezapřením. Jedl to prostě z lásky ke mně. Kdyby mi to hned hodil pod nohy, zatvrdila bych se, ale protože mě chválil, bylo mi tak nějak stydno, viděla jsem, jak se snaží, aby mi udělal radost, a tak jsem se fakt začala snažit. Dneska se těm mým kuchyňským začátkům smějeme. Vařím už ráda a myslím že dobře.

Prostě pochvala na správném místě má svoji cenu. Navíc je to milé a slušné, určitě víc zmůže než nadávky a výčitky.V

0/0
9.3.2009 15:26

Hoblík

Re: nesouhlas

Reno, jste fajn a váš manžel je frajer.R^

0/0
11.3.2009 9:40

.

jen aby ten chlapec nenarazil na rozmazlenou, nesamostatnou dívčinu.

0/0
9.3.2009 13:09

Santa1

článek mírně pochybený

Vychází totiž z překonaného sexistického předpokladu, že všechny dívky jsou výborně vychované jako skvělé hospodyňky. BLBOST!!! Poměr takto vychovaných chlapců a dívek je klidně dnes 1:1, ale katastrofa je, že podíl takto vychovaných jedinců v populaci klesá.

0/0
9.3.2009 12:58

Svata_k

proč jen muži?

 nikdy mi rodiče neřekli jak založit inkaso, ale je pravda, že povědomí o párovosti některých druhů šatstva jsem měl od mala. Co se týče ostatních aktivit v domácnosti souhlasím s článkem. Ale proč dělat hlupáka z chlapců? Mám dospělou neteř a jak se tak koukám kolem sebe není sama jediná naivní a závislá na rodičích. V tomto panuje rovnost mezi pohlavími. Ale článek je jen o chlapečkách, tak je vlastně vše v pořádku.

0/0
9.3.2009 8:26

Santa1

Re: proč jen muži?

Přesně, bohužel. R^

0/0
9.3.2009 12:59

Rena

Re: proč jen muži?

A proč bohužel? Nové označení "mamánek" se rozbujelo v posledních letech a je to už alarmující. Netýká se ani tak generace dívek... ale chlapců, tak to prostě je. Jenom proto, že vy zřejmě tací nejste, neznamená, že se tím nikdo nemůže zabývat. Já nezavírám oči před žádným tématem a tohle je navíc psané velice lehce a vtipně, nikoho neuráží, do nikoho se nenaváží, prostě jen nastiňuje nějaké možnosti a nechává na čtenáři, jestli něco z toho vezme za své.

Uznávám, že ani holky nejsou z obliga a napadá mě nejedno téma, kde bych jim taky dala do těla, ale neumím takhle dobře psát. To musí někdo jiný. Ale nezlobila bych se na autory, prostě se teď zabývali jedním tématem a další přijde napřetřes určitě příště. Ani by mě nebavilo číst sáhodlouhé články a vědecké rozbory, kde by se semlelo všechno dohromady.

Teď prostě byli na tapetě muži a příště, věřím, dostanou do těla holky.R^

0/0
9.3.2009 15:19

Ludek_II

Re: proč jen muži?

Věř a víra tvá tě spasí ;-D

0/0
10.3.2009 11:11

Christine

...

Paradoxem ovšem zůstává, že většina žen, se kterými se znám a které jsou matkami už dospělých mužů, také původně vstupovala do své mateřské úlohy s vizí "Já vychovám pravého gentlemana, co se bude umět o sebe postarat a dokáže se slušně chovat" apod.. No a kde jsou ty výsledky? Jaktože tyto moderní ženy s pokrokovou vizí opět vychovaly muže alias mamánek a vůdce stáda? Aha? :-)

0/0
8.3.2009 15:09

Vedoucí kolotoče

Zenska si vezme vetsinou chlapa kvuli tomu,...

...ze se do neho zblbne. A v tom okamziku jsou tyhle rady k nicemu. Pote je druha skupina, ta si bere protejsky kvuli penezum a postaveni (napr. kdyz si celkem pekna baba vezme stareho politika, tady je nekolik prikladu v ceske politice, kauzy Veskrna, Sexymozek atd.). No a treti skupina by se dala nazvat "Mam uz nejvyssi cas". To je velmi pocetna skupina zen. Strach z osamoceni, cas, ze kdyz se nevdam ted, tak uz nikdy, ze zustanu na ocet... O nejake vychove synu je to az na poslednim miste, muzu je nedostatek. Rodi se az 2x tolik divek nez muzu na teto planete, a co je alarmujici, tento progres trva jiz 400 let. Pokud nedojde k zasahu nejake vyssi moci, v roce 2200 bude pripadat jeden muz na 6 zen (Health Journal, June 2008). Jednou z teorii je, ze chromozom Y, ktery urcuje muzske pohlavi je ovlivnovan v genomu jistymi umelymi radikaly v prirode, napr. PBC, ale dukazy zatim chybi. Takze, jednou pro zeny nastane otazka nikoliv JAKEHO muze, ale spise KDE nejakeho najit.

0/0
7.3.2009 11:27

buchtak

Re: Zenska si vezme vetsinou chlapa kvuli tomu,...

Rozdeleni na typy pekny, ale co je to za blabol s tou porodnosti? Na svete se samozrejme rodi vic chlapcu nez divek, staci si vygooglit "human sex ratio", pripadne doporucuju

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_sex_ratio

http://www.sixwise.com/newsletters/05/06/22/why_are_more_boys_than_girls_being_born.htm

Jo ale byl by to hezkej svet, kdyby bylo 2x tolik vic zen nez muzu :-).

0/0
7.3.2009 12:50

Edita

Proč se muží brání

tématu, o kterém -mimochodem dobrý článek -je.Možná si ani neuvědomují, že toto je přesně článek, který jim fandí a nikoli naopak. Možná autoři protestů jsou muži ve věku, kdy se jich začátky a vstupy do života již netýkají, ale věřte, že není pro matku větší poslání, než vypravit syna do života co nejvíc soběstačného, aby nebyl pro smích a měl start ulehčený. Po smrti manžela jsem vychovávala syna sama a považuji za naši společnou výhru, že když se syn osamostatnil, věděl naprosto přesně, jak si založit inkaso, kdy a kde se co platí, dovedl si uvařit, věděl kde a co dobře nakoupit, aby nenaletěl nějaké vychytralé prodavačce, která s chutí napálí nerozhodného chlapa, i ošetřit si šatstvo. Asi se vám zdá, že umět tyto věci je samozřejmé, ale věřte že není. Když si s kamarády jako student zařizoval podnájem, byl jediný, kdo si věděl rady. není podstatné, jak si v manželství jednou rozdělí povinnosti, to je věc jeho a partnerky, ale je soběstačný sám pro sebe, a to je nejdůležitější!

0/0
6.3.2009 21:50

Jožin

Re: Proč se muží brání

I já článek vnímám hodně pozitivně a souhlasím s Editou. Je v zájmu každýho chlapa, aby byl v základních věcech soběstačný, jinak to není chlap. Jak si to pak rozdělí doma s manželkou, to už je jiná kapitola a nevšim jsem si, že by se tím článek zabýval, tak proč ta divoká diskuse. Tady jde o výchovu syna, aby jednou nebyl v samostatném životě v roli hloupého telete, který každýmu skočí na špek a neví si rady se samozřejmostmi. Když bych to měl povědět nějak srozumitelně za sebe, tak zvládnu spravit ucpaný odpad i vykopat novou kanalizaci, dělal jsem to a už bych to nechtěl opakovat. Ale to se mi stalo jedinkrát v životě, ovšem nakupuju, jím a oblíkám se každý den. Proto jsem rád, že mě tohle máma naučila. Ten článek opravdu "kope" za chlapy, tak proč ten humbuk pánů kolegů, to opravdu nevím.

0/0
6.3.2009 22:05

Marko

Re: Proč se muží brání

Konečně dobrý názor od ženy i reakce od Jožina dobrá. Souhlas s oběma.R^R^R^

0/0
6.3.2009 23:01

fg

Re: Proč se muží brání

Tento članek je naprosto o h*vnu, s prominutím, a je smutné že to nevidíte. Každý je asi ale na jiné úrovni a chápeme věci jinak, tak tím to možná bude :-). Toto nejsou dobře míněné vědomosti pochytané ze životní zkušenosti, ale plky co vymýšlí radobyredaktor pisálek aby dostal měsíční rentu. Jen píše, co ostatní rádi čtou, that's all, přátelé.

A jestli je budoucí potenciální manžel neschopný mazánek snad poznáte po pár společných schůzkách, ne? :-)))). Chce to jen trochu sebevědomí... ... ...

0/0
7.3.2009 1:34

farous

Jak vychovat ze syna samostatného muže?

V 18-ti ho vykopat do světa, je to i všech těch pohádkách o Honzovi!

0/0
6.3.2009 18:56

dedko

Poslat ho na vojnu !

Dnešním mladým mužům schází povinná presenční služba v armádě ! Aspoň půl roku, by to chtělo !

0/0
6.3.2009 16:53

Kleki Petra

Re: Poslat ho na vojnu !

To je pěkná blbost. Tam se každý naučil jedině flákat a jak s povinnostmi vydrbat, aby se koza nažrala a vlk zůstal celý. Úplně ztracený čas.

0/0
6.3.2009 17:07

farous

Re: Poslat ho na vojnu !

To je sice pravda, ale značně ti to přehodnotilo životní priority! Z vojny si přišel veselej do života, když se dneska podíváš na ty unuděný 20-25 letý je to až k pláči!

0/0
6.3.2009 18:55

Jožin

Re: Poslat ho na vojnu !

Tak to nesouhlasím. Záleží na tom, jakou vojnu kdo měl. Tu ulejvárnu z posledních let skomírání armády nemyslím. Já se z vojny vrátil opravdu víc jako chlap, určitě zodpovědnější a samostatnější. Měl jsem štěstí na partu skvělejch kluků, to se taky počítá. každej tu kliku neměl, já vím, ale já jo, tak si toho považuju. Ve vypjatejch situacích se hodně brzy odhalilo, kdo je kdo, to mělo taky něco do sebe, tam nešlo dlouho předstírat. Jednoznačně jsem do vojny byl naivka a vlastně dítě, který si jen myslelo, že je dospělák.

0/0
6.3.2009 21:57

fg

Re: Poslat ho na vojnu !

Byl jste naivka, co si myslel, ze veci funguji tak nejak jakoze logicky? Vojna vas to odnaucila! No ale nevim jestli je to dobre. To si budete v sobe nosit cely zivot...

0/0
7.3.2009 1:37

spicoj

ortik

Nemusi to byt ani vojna,ja osobne tam nebyl,ale uplne postaci bydlet od rodicu...treba VS kolej

0/0
9.3.2009 13:26

Ivan

Co je mokré, to je čisté

Já se plně držím hesla, že co je mokré, to je čisté, když už to musím umejt. A já jsem voják, takže se jdi s nějakým civilem milá autorko bodnout:-D

0/0
6.3.2009 16:25

Kleki Petra

Re: Co je mokré, to je čisté

Já se držím hesla - to, co poznám, je čisté. Myju předměty až poté, kdy nejsem s to rozlišit účel jejich použití. Což u podlahy problém nebývá téměř nikdy.:-)

0/0
6.3.2009 16:31

dino_na_idnes

Re: Co je mokré, to je čisté

Občas se vyplatí mýt i v případě, že se na předmětech začnou objevovat objekty, které tam určitě před měsícem nebyly. Ovšem ta podlaha zůstává výjimkou. :)

0/0
6.3.2009 20:43

Sylva

Nechat ho samostatně žít...

V dětství mu dát co nejvíc lásky a co nejlepší osobní příklad, nemoralizovat, nekritizovat, neobviňovat, nepoučovat, povzbuzovat, podporovat, chválit, mluvit s ním, sdílet jeho starosti a radosti. A s příchodem jeho dopělosti ho co nejdříve vypustit do světa a nechat ho žít samostatně - neplést se mu do života, ať si žije ten svůj po svém, a ne podle matčiných představ. Nejtragičtější jsou osudy mamánků, kteří se ještě ani v padesáti neodtrhli od matky.

0/0
6.3.2009 12:25

porubak

dat mu kilo na cestu

a v 18 ho vykopnout z baraku:-P

0/0
6.3.2009 7:16

Re: dat mu kilo na cestu

 RvV 18 ještě choděj na střední školu

0/0
6.3.2009 8:12

porubak

Re: dat mu kilo na cestu

ja taky chodil a vypadl jsem z baraku 18 via america s20 dolacema v kapse Myslim ze to byla nejlepsi skola meho zivota prijet do N.Y nemluvit andlicky form; ta rustina co jsme se ucili ve skole moc nepomohla) a a postarat se sam o sebe umyvanim nadobi v restauraci dneska delam sefa takove mensi firme pronajimame baraky k bydleni nebo bussines( property manager)

0/0
8.3.2009 16:44

souhlas

lemra líná

všechny potrefený husy se tady ozvaly

0/0
6.3.2009 0:05

send

Vtip

Víte proč se nevěsy vdávají zásadně v bílém?

Je to přece standartní barva spotřebičů pro domácnost ;-D

0/0
5.3.2009 11:41

Néměchápavá

Zásadně nesouhlasím s bodem č. 4

Nepořádní lidé mají tuto vlastnost od narození a nelze je v tomto zcela převychovat. Důvodem jejich nepořádku je to, že ve chvíli, kdy mají uklidit např. oblečení do skříně, považují něco jiného za mnohem důležitější a proto jim ty věci jenom odpadnou od ruky... fakt... říkali to v televizi :-) ... nesmírně se mi tím ulevilo :-):-):-)

0/0
4.3.2009 20:29

Re: Zásadně nesouhlasím s bodem č. 4

:-)R^

0/0
5.3.2009 8:14

jakadlec

Re: Zásadně nesouhlasím s bodem č. 4

každé dítě je individualita a výchovou se dosáhne méněn než byste si mysleli vrozené dispozice dříve, nebo po výchově déle vyplavou napovrch

0/0
6.3.2009 7:31

kykyr

Nezávidím autorce

její zkušenost s muži. Musela být asi pekená, pokud je schopná takto paušalizovat a zároveň "moudře" radit. A zajímaly by mě i zkušenosti mužů s touto ženou... Jak by podle nich vypadalo desatero pro výchovu dcery?

0/0
4.3.2009 20:14

pinguone

Re: Nezávidím autorce

;-DR^

0/0
5.3.2009 13:02

Lucky

Re: Nezávidím autorce

R^R^R^

0/0
6.3.2009 14:18

horsefakr

vtip? vtip ;)

o techhle dvou bodech jsem nejdrive nevedel co si mam myslet, nakonec jsem to radeji vzal jako vtip:

3. Pomačkané oblečení není symbolem ležérní elegance, ale zbabělým strachem ze žehličky.

4. Nepořádek v synově pokoji nemá nic společného s vývojem jeho osobnosti, je to obyčejná lenost.

ad 3) strach z zehlicky nemam, nektere veci si zehlim, presto casteji nosim spise nevyzehlene nez vyzehlene a pritom mi okoli nikterak nedava najevo ze chodim jak buran :)

ad 4) to co se nekomu muze zdat jako bordel muze byt pro druheho idealni rozmisteni veci ktere pouziva a ma v nich system, kdyz se pak nekdo mimo nej pokusi o uklid dopadne to tak ze samotne hledani veci mu zabere vice casu nez nasledna prace ke ktere tu vec potrebuje. samozrejme nemam na mysli takove extremy jako ponozky na lustru a pos*ane trenky za posteli :D

0/0
4.3.2009 15:33

foto

to jsem celá já

http://www.ortova.tkweb.cz/index.php?str=omne

0/0
4.3.2009 11:53

Čudla

Gratulace

Gratuluji, madam, psaním podobných perel bych se chtěl taky někdy živit :-/

0/0
3.3.2009 22:09

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...