Diskuse k článku

Hess: Do babyboxů rodiče odkládají své děti odpoledne, svědci jim nevadí

Nejvíc dětí bylo odloženo do babyboxů v odpoledních hodinách, uvedl v Rozstřelu otec myšlenky na záchranu nechtěných novorozeňat Ludvík Hess. Bylo by podle něj naivní myslet si, že rodiče nechtějí, aby je někdo viděl a zbavují se dětí v noci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70a21r83t17i74n71a 43S44e49d44l15i70c31k65á 5842545221172

Když je dítě odloženo do babyboxu, tak to zdaleka neznamená, že je zachráněno. Spíš je naopak nesmyslně vystavováno možným rizikům domácího porodu.

0/−6
9.9.2019 15:44

D15a14n44i46e11l98a 29U36r32b59a95n42o28v47á 2704240605786

kdyby baby boxy neexistovaly tyhle ženy stejně porodí tajně, protože primárně mají za cíl dít před světem utajit.

+2/0
10.9.2019 15:39

Z31d20e20ň48k15a 14Z88a12m52a52z49a80l43o57v57á 8939815447540

Žena, která dá dítě do babyboxu, by porodila doma (resp. tajně) tak jako tak. Pak by dítě v lepším případě třeba položila třeba někde v nemocnici, v horším případě ho dala do igelitky a někde pohodila.

+1/0
12.9.2019 17:17

V34l19a83d87i47m49í83r 48K16u25č66e10r17a 8145157328121

Babyboxy by se měli zrušit a zakázat! Je to nepřirozené, neetické a nemorální! Také to pokřivuje trh s nemluvňatama a zbytečně sráží jejich cenu dolů!

+2/−15
9.9.2019 14:14

P95e65t98r40a 56L98a56c75i86n50o25v47á 9833333654353

196 kusů za 10 let vám kazí kšeft? To je docela rizikový job. Měl byste zvednout ceny.

+3/0
9.9.2019 14:33

M69a35r68t47i31n72a 98S30e65d82l85i84c51k42á 5752385341552

Pán asi naráží na rozdíly v možnostech adopce.

0/0
9.9.2019 16:11

D97a25n45i24e76l20a 36U22r60b97a68n11o31v90á 2114740465786

pochybuji že to myslel takto, zjevně jde o vtip.

+1/0
10.9.2019 15:40

Z46u84z79a33n66a 77B74e72n22d70o33v54á 2746862223388

Pardon za mínus

0/0
9.9.2019 14:51

B35r49o88n55i58s58l20a19v 22G11a61b63r61y94š 2822769941

Na jednu stranu mi vadí, že někteří lidé provádějí sexuální experimenty, aniž by odhadli následky. Na druhou stranu je to opravdu lepší než nalézat mrtvé děti po popelnicích. Takto aspoň budou mít naději na život a dostanou se k lidem, kteří děti nepovažují za něco přebytečného. V době nejrůznějších typů antikoncepce prostě považuju nechtěné početí za kardinální pitomost jedince.

Je však zajímavé, že se tady neobjevují komentáře typu "dítě má právo na biologické rodiče" či "na normální rodiče".

0/0
9.9.2019 14:06

D96a91n49i75e73l58a 67U48r14b96a64n87o15v32á 2804870915646

Osobně si myslím že tohle je největší iluze ze všech, že babyboxy zachraňují nempluvňata před vraždou. doporučuji Vám dohledat si statistiky počtu zabitých nemluvňat před baby boxy a po nich - nejde o žádné významné rozdíly ..jinými slovy ty co jsou na tom mentálně tak že dítě zabijí ho zabijí stejně protože o babyboxu ani neuvažují jako o možnosti. Baby\box využívají ty co by jinak dítě daly do děcáku a možná si to kvůli papírování a možnosti "ostudy" nakonec rozmyslí a nechají si ho, kdežto babybox jim umožní se ho zbavit jednodušeji a neviditelně. jinými slovy děti z baby\boxu by s největší pravděpodobností neskočily mrtvé v igelitce, některé by skončily v kojeňáku tak jako tak jiné by si matky nakonec nechaly. Tzn baby boxy žádné děti nezachraňují jen usnadňují matkám jejich anonimní odložení. Což konec konců se dělo už za středověku, kdy takto děti odkládaly na prahu křesťanských opatství a pod...

0/−1
10.9.2019 15:45

B60r84o89n29i86s74l69a21v 65G25a20b21r27y87š 2552589771

Uznávám, že něco na tom, co jste napsala, určitě bude. Nedokážu to nijak obhájit, ale mám prostě pocit, že těch mrtvých dětí by bez babyboxů bylo víc.

+1/0
10.9.2019 15:56

Z94d72e62n61ě90k 31W16e53r60n54h30a16r77t 6797745682398

Babybox je možnost, jedna z řady. A vždy je dobré, když je možností co nejvíc. Možná, že ne každé dítě v babyboxu by bylo mrtvé, to se nikdy nedá stoprocentně říct. Ale i kdyby od smrti, třeba podchlazením, babyboxy zachránily třeba jen jedno dítě, tak mi přijde jako zcela dostatečné ospravedlnění jejich existence.

+13/0
9.9.2019 13:45

D31a91n14i76e14l74a 15U61r91b51a38n91o79v76á 2424550545856

m,rtvé by neskončilo prakticky žádné, ženy co dávají děti do babyboxů nejsou typy co vraždí nemluvňata - to dělají trochu jiné typy s jibným mentálním nastavením a ty je zabijí stejně.

0/0
10.9.2019 15:47

M25i39l13a69n 62N83e75t36r29h 6495157862444

"Povídání o tom, kolik zachrání životů, jsou nesmysly, protože počet zabitých novorozenců je podle policejních statistik pořád stejný. Nepovažujeme za nutné, aby babyboxy existovaly,“ řekl Právu předseda Společnosti sociální pediatrie František Schneiberg.

+3/−1
9.9.2019 13:00

P44e51t86r65a 63L54a10c89i97n56o98v97á 9793773614793

Můžeme se na to podívat i z jiné stránky. 196 rodin je šťastných za to, že mají děťátko. A ty dětičky se asi mají lépe, než u biologických rodičů. Pan Hess trochu urychlil a zkrátil adopční řízení. Nikdo nemusí zjišťovat názor biologických rodičů a dítě je "právně volné". Sice nebude v budoucnu vědět, kdo ho zplodil a odložil, ale zase s tím aspoň nebude mučit adoptivní rodiče.

+17/0
9.9.2019 13:14

L76e87o60š 33D93v59o39ř36á61č38e30k 4116772540655

a nebude například známá zdravotní historie jeho předků kvůli preventivním kontrolám. Ale ano, pokud začnou lidé na babyboxy nahlížet takto střízlivě a nevnímat je jako nějakou nedotknutelnou modlu zachraňující životy novorozenců, bude to v pořádku. Pak se můžeme bez emocí bavit, jestli jsou skutečně klady větší než zápory.

+1/0
9.9.2019 13:21

Z56d15e16n92ě50k 91W21e78r11n53h95a27r81t 6137705822158

A je to tak závažný důvod, proč by si měli rodiče ponechávat dítě, na které očividně nemají? Tedy myslím finančně ani lidsky? Pokud někdo vůbec dostane nápad, že se svého dítěte zbaví, je to zjevný důkaz, že to dítě mít nemá.

+3/0
9.9.2019 13:40

L24e55o51š 60D54v63o50ř84á22č60e13k 4346332980225

děkuji za názornou ukázku, jak je ta debata těžká. O ponechání dítěte rodičům, kteří ho nechtějí, nepadlo ani slovo. Babybox není jediný způsob, jak se může žena po porodu dítěte vzdát.

0/0
9.9.2019 13:45

Z52d90e52n92ě72k 83W21e87r65n19h58a78r96t 6427565322908

To přece nikdo netvrdí, je to jedna z několika možností. A je vždy dobře, ve všem, když je možností co nejvíc.

+1/0
9.9.2019 13:47

P55e24t86r31a 13L14a12c50i65n18o37v40á 9173533764533

Víte, já jsem kdysi dááávno v Mladém světě četla rozhovory s matkami, které své dítě odložily v porodnici. Tehdy ani jiná možnost nebyla a bylo to převážně z důvodu, že matky byly příliš mladé, případně rodiny byly ekonomicky slabé, že ani za socialismu se nebyly schopny o další dítě postarat. Ty ženy líčily, jak těžká situace to pro ně byla, přestože předem byly rozhodnuty dítě v porodnici zanechat. Krom vlastního svědomí byly vystaveny neuvěřitelnému tlaku sociálních pracovnic, porodních a dětských sester a lékařů. Další nátlak absolvovaly po šestinedělí, kdy musely stvrdit svůj nezájem. Takže i z tohoto důvodu považuji babyboxy za lepší řešení z těch špatných. A z hlediska dítěte mi menším zlem přijde upřená rodinná historie (zdravotní nebo jakákoli) než být zabito na počátku života, případně vyrůstat jako nechtěné.

+10/0
9.9.2019 13:55

Z82d73e90n60ě77k 19W31e12r67n84h51a94r83t 6527515652388

Souhlas. Vzhledem k ohromným nárokům, které stát klade na adoptivní rodiče, jaké musí mít perfektní hmotné zajištění a jakým všestranným prověřením musí projít, je vcelku jisté, že se u nich bude to dítě mít lépe, než u biologické matky, která jej nechce.

+3/0
9.9.2019 13:59

L22e77o19š 22D89v49o86ř49á51č17e74k 4826562570645

vhodnou alternativou babyboxů jsou skutečně anonymní porody (tedy ne to, co je u nás)

+1/0
9.9.2019 14:00

P81e34t24r67a 65L71a22c46i92n83o63v27á 9623173664223

Netuším, jaká je u nás právní úprava anonymních porodů. Ale jakmile se něco naúčtuje zdravotní pojišťovně, anonymní to nebude.:-(

+1/0
9.9.2019 14:38

M66a71r12t94i75n67a 40S91e34d13l20i35c12k56á 5292205361852

Kdo kdy bude sjíždět záznamy pojišťovny? To si spíš lidi sami všimnou, že měla břicho a dítě nikde.

0/0
9.9.2019 16:00

M23a58r38t83i98n65a 98S41e26d38l36i31c33k42á 5842935181212

To všechno se dá upravit, zařídit, aby se omezil ten psychický tlak. Řešením není krabice

0/0
9.9.2019 15:59

I53r62e88n23a 93K31r43o61u61p86o43v46á 4630523897752

Ale očividně je pro matky komfortní. Proč asi nevyužívají raději institut utajeného porodu? Inu, protože je jim jasné, že zas tak moc utajené to nebude. Zdravotníci do nich budou vandrovat a především budou požadovat jejich údaje, které někde uloží. Informace budou mít k dispozici zdravotní pojišťovna i zdravotnické zařízení a nejspíš také po dosažení plnoletosti i ono dítě. Když chce matka porodit dítě anonymně a nechce, aby se její mateřství provalilo, tak může dítě jenom po domácím porodu odložit. Ideálně do babyboxu, ale i třeba někde ve zdravotnickém zařízení. Lhostejné nebo kruté matky je pohodí prostě kdekoli a dítě buď má štěstí, nebo umře.

Proč není možnost anonymního porodu, kdy by matka porodila ve zdravotnickém zařízení bez udání svého jména, jenom by doktorům poskytla přiměřené informace o rodinné anamnéze a lékaři by měli informace o průběhu porodu?

+3/0
9.9.2019 14:14

M93a17r83t82i71n46a 94S44e51d12l65i12c78k76á 5502175471172

Je to díky reklamě a pocitu, že babybox je jako anonymní. Taky není.

0/0
9.9.2019 15:57
Foto

M65i73l96o98s64l16a49v 47D13o22u96b79r73a82v41a 6572488771200

Pro naše lékaře je tato informace bezpředmětná.

0/0
9.9.2019 13:41

Z35d49e17n67ě54k 71W90e65r40n81h84a45r35t 6977565862268

No, úplně bezpředmětná není, svůj význam má, když je známá anamnéza rodiny. Ale není to zase tak důležité, aby se bez toho nedalo obejít.

+1/0
9.9.2019 13:46

L78e93o51š 76D42v33o42ř81á46č71e37k 4816702310375

tak to pak nevím, proč se u lékaře ta rodinná anamnéza vyplňuje

0/0
9.9.2019 13:47

Z72d96e22n66ě58k 15W52e36r73n50h19a65r28t 6757705802278

Protože to může upozornit na nějaké predispozice k nějakým typům chorob, na které si dá pak lékař "větší pozor". Ale když to známo není, tak to zkrátka známo není, neznamená to, že by to dítě nedostalo lékařskou péči, nebo by jej někdo odmítl.

+1/0
9.9.2019 13:49

P95e24t78r53a 35L42a92c26i74n84o17v10á 9623833684593

S tím se asi musíme smířit. I v případech, že dítě vyrůstá v biologické rodině, se může stát, že neznáme zdravotní historii. Matka třeba "otce" potkala jen jednou v životě, případně otec nevyrůstal v úplně ideální rodině a matka mu tyto informace nepředala a ani je nenahlásila kdysi u jeho pediatra. Pořád vidím více kladů než záporů, protože si stěží umím představit tu tíseň, kdy matka po 9 měsících tajně porodí a dítě odloží. Tak proč jí to ještě ztěžovat, zejména pokud to není častý jev. Kdyby se počet odložených dětí blížil 100 ročně, bylo by to k zamyšlení.

+5/0
9.9.2019 13:46

M56a72r38t85i88n37a 20S36e67d76l36i32c67k24á 5162745891202

Dítě jde legálně odložit i jinými cestami. Proč je zrovna tento obskurní způsob tolik propagován na rozdíl od např. utajených porodů, to je skoro neetické. Čímž neříkám, že by se babyboxy měly kriminalizovat, ale fungování v šedé zóně zákona taky nic moc

0/0
9.9.2019 15:50

M84a55r52t83i46n 63R29ů50ž82i29č44k36a 9204651498159

tak statistiku vražd novorozenců jsem našel za roky 1992-2002 ... 43 objasněným 7 pokusů a 5 neobjasněných (55 celkem)

babyboxy začaly až v roce 2005

0/0
9.9.2019 12:46

T71e13r42e94z37a 67B13o51r85ů57v16k69o57v60á 8783416195529

Muž si po (při) příchodu do místnosti sundává jakoukoli pokrývku hlavy. Pan Hess o tom asi nikdy neslyšel, proto vypadá jako buran. O jeho dalším oděvu radši nemluvě RvRv

+2/−19
9.9.2019 12:41

L98u22d17ě72k 35N73ě66m47e54c 5895901412664

Jsme rádi, že máme ve Vás zářný příklad úplné krávy.

+5/0
9.9.2019 14:10

R69e81n62á51t12a 42M94a82x26o52v10á 9967871574588

jestli posuzujete lidi podle oblečení, tak je mi vás dost líto

+2/0
9.9.2019 14:25

D92a32v50i13d 26R67y66c36h97e98t76s68k38ý 9886231220600

Jezis tady je zase nablito od ruznych fanatiku. Rozumnemu cloveku je jasny prevazne pozitivni vyznam babyboxu, stejne jako treba prevazne pozitivni vyznam ockovani. Bohuzel nemuze byt kazdy rozumny..

+39/−2
9.9.2019 12:31

M54i90l46a86n 94N18e75t98r24h 6695817692164

Semlít babyboxy s očkováním, to musíte být slušný fanatik.

+1/−12
9.9.2019 12:40

D74a47v25i17d 54D31v49o87ř24á98k 6122550645527

Co je na tom fanatického. Je to poukázání, že věci mají své kladné i záporné stránky. A že vidět jen záporné, když kladné jsou nemalé, je právě projev fanatismu.

+10/0
9.9.2019 12:42

L35u72d65ě92k 12N39ě49m52e96c 5205701962244

A naopak, samozřejmě.

0/0
9.9.2019 14:11

T73e13r11e97z84a 65B90o33r39ů52v30k44o91v72á 8723396915439

Proč? Mně to přirovnání přijde rozumný.

+6/−1
9.9.2019 12:42

L41e40o64š 50D35v57o75ř78á40č66e32k 4496152450565

Převážně pozitivní význam je výhradně pro ženy, které chtějí dítě odložit, protože je to pro ně na rozdíl od jiných postupů nejméně komplikované. Pokud je smyslem babyboxů toto, pak máte pravdu.

+2/−2
9.9.2019 12:46

P16e75t83r22a 10L27a88c72i28n94o30v45á 9583193654763

No, asi proto, že to dítě žena odnosí a porodí. Ale už jsem četla případ, kdy dítě do babyboxu odložil "otec", protože se o něj nebyl schopen postarat. Matka pak kontaktovala pana Hesse a dítě po složité proceduře dostala zpět. Odložit dítě musí být psychicky strašně náročné, vůbec si to neumím představit. Taky o tom vypovídá ten počet odložených dětí za celou dobu babyboxů. Není to přece tak, že by tam ženy dávaly děti každý den. Dřív je spíš nechaly rovnou v porodnici. A raději dítě v babyboxu, než v rodině, kde by strádalo nebo bylo nechtěné a týrané. Že se bohužel najdou případy, kdy je matka úplně sociálně mimo a dítě zabije, s tím se budeme muset smířit. Snad jich bude co nejmíň.

+4/0
9.9.2019 13:00

L22e15o76š 39D66v58o32ř77á52č31e15k 4356342110885

Proti tomu, že někdo vnímá a prezentuje babyboxy jako usnadnění procesu odložení dítěte a následné adopce, nic nemám. S takovými lidmi se lze racionálně bavit o výhodách a nevýhodách tohoto postupu například oproti zmíněnému ponechání v porodnici. Ohrazuju se ale proti tomu, když někdo šíří mýtus o dětech zachráněných před vraždou. To má oporu jen v ničím nepodložené víře, že tomu tak je. Pak zákonitě nastupují jen emoce, slova jako "fanatici" a nesmyslné pseudoargumenty jako "dokažtežetotaknení" a "ikdybytojedinýdítězachránilo".

+1/0
9.9.2019 13:17

I47r83e86n85a 96K87r26o90u26p52o66v45á 4540153227272

Oproti ponechání v porodnici je výhoda babyboxů právě v anonymitě. Matka, které na dítěti záleží, se k jeho odložení odhodlává těžce a je to pro ni trauma. Navrhované ponechání v porodnici má z hlediska matky dvě obrovské nevýhody - ztráta anonymity a navíc nátlak ze strany zdravotníků a sociálních pracovnic. Navíc je matka nucena ještě všechno absolvovat znovu po šesti týdnech.

+2/0
9.9.2019 14:22

L68e73o88š 20D44v37o16ř89á56č52e16k 4686782210625

ano, to je debata, která má smysl - jestli jít cestou babyboxů, nebo uzákonění možnosti skutečně anonymních porodů

0/0
9.9.2019 14:35

M47a27r16t81i60n70a 33S68e87d94l23i59c85k98á 5222765721402

Odkládající osoba je snadno odhalitelná díky všudypřítomným kamerám. Naštěstí. Někdy může jít o maskování trestného činu.

0/0
9.9.2019 16:09

L14e45o60š 44D89v53o19ř77á95č38e53k 4816572220145

Taky mám přání, aby už nebylo nalezeno ani jedno tělíčko. Jen to bohužel nijak nesouvisí s existencí babyboxů. Odložených dětí do babyboxů je 196, počet vražd novorozenců přitom neklesá. Prostě proto, že ženy, které vraždí novorozence, jsou iracionální osoby, a odložení do babyboxu předpokládá racionální jednání.

+7/−2
9.9.2019 12:21

D88a29v28i48d 32R60y55c45h15e11t25s31k77ý 9296891430740

A proc je tedy nekdo odklada?

0/0
9.9.2019 12:31

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...