Diskuse k článku

Už jedna facka dítěti uškodí, tvrdí zastánci kontaktního rodičovství

Kontaktní rodičovství je založeno na hluboké citové vazbě mezi dětmi a rodiči. Výchova se u nich obejde bez bití a jakýchkoliv trestů, ale také bez chválení. O zajímavém způsobu rodičovství jsme si povídaly s americkou autorkou Naomi Aldortovou, která své výchovné myšlenky šíří po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H49a42n95a 86P55r88o87c62h54á50z58k81o67v10á 9898863262833

Biti deti - jsem proti, i kdyz v jistych situacich zvlast u nekterych deti muze byt  placnuti pres zadek na miste.

"Teoriim" o rozvijeni osobnosti ditete, nechvaleni, delani jen toho co ho bavi se usmivam. Neni nahodou lepsi proste pouzivat zdravy selsky rozum, chovat se ke svemu diteti s laskou, vysvetlit mu proc po nem nektere veci chci a nektere ne. Kdyz mam z neceho radost dat to najevo - pochvalit. Kdyz se zlobim, dat to najevo a rict proc, aniz bych si v hlave predtim probirala, zda se ho tim nahodou nedotknu. Pripravit ho na zivot, ve kterem proste mantinely a pravidla jsou a nedelame jen to co nas bavi. 

Lidstvo se ma asi moc dobre tak se zabyva "piplanim" neomezovanych sobeckych mazanku.

+1/0
29.4.2014 22:15

M10i70c76h18a37l 54R81i50m26b55a22u42e68r 4459475703227

Jak jen mohla evoluce probíhat čtyři miliardy let bez přispění našich tyriroriček a děťomysloznalkyň? Vždyť bez nich jsme jen bloudili v temnotách - není divu, že předchozí generace nic nedokázaly, zatímco dnes v zemích, kde naše děťozpytné mudrokoumalky tyriroziují, úroveň kultury a mezilidských vztahů raketově roste..! V

0/0
29.4.2014 3:03

P82a27v51l34a 19S32k63l31e84n15á64ř52o77v59á 7229314962

Netrestat, nechválit - to je blbost. Motivace je pro rozvoj dítěte potřeba, jestli z něj má být něco víc než jen zvířátko.

+3/0
27.4.2014 23:14

L21e67n20a 41B15u51r15i14a71n41o50v22a 3804237443962

Žádný výchovný experiment ani metoda nejsou ideální pro všechny děti stejně, neexistuje univerzální způsob, jak děti vychovávat. Každý rodič má ty svoje vést podle nejlepšího vědomí a svědomí. Tyto novátorské věci (byť nejsou tak úplně nové) způsobily už i dost škody. Stačí jedna třída v mateřské škole a člověk hned vidí, který rodič to vede dobře. Z některých vyrůstají obtížní a nepřizpůsobiví spratkové, kteří neví, že dělají něco:-/ dělají špatně, protože jim to doma nikdo nevysvětlí.

+7/0
27.4.2014 14:49

I86v17a69n73a 58Z89b47u23b86n52o48v26á 8976478948

Problém je ten, že jestli to rodiče vedou dobře nebo ne se pozná nejdřív za 30 let. Bohužel to není tak, že tzv. hodné dítě je později úspěšné v životě, často je naopak  neúspěšné a nešťastné.  Naučí se poslouchat druhé, a ne svůj vlastní rozum. Pak píše podobné věci do diskusí jako většina přispěvatelů tady. :-/Tato teorie jak vychovávat děti (viz článek) se nám zdá poněkud přehnaná, a mnozí tady píšou věci jako moji rodiče to tak dělali, tak proč bych to tak nedělal já...no ale všechno se vyvíjí. Myslím, že není špatné se nad tím zamyslet, a třeba jen proto, abysme zjistili, co nás na tom nejvíc popuzuje. Mě se napřed hodně nezdálo to nechválit. Pak jsem si ale vzpomněla na synovce. Když byl malý, a udělal něco, co se dospělým líbilo, hrozně ho chválili. On to pak opakoval donekonečna, bylo na něm vidět, jak o tu pochvalu stojí, doslova závislák. Dovedu si představit, že kvůli pochvale bude dělat věci, které nemá rád, a to je právě ten smysl toho nechválit. Ten dobrý pocit má přijít z té samotné činnosti, a ne z pochvaly, protože pochválit vás druzí můžou a nemusí. Odvozovat vlastní hodnotu z toho, jak mě vidí a co si myslí druzí taky není moc fajn, je to vlastně nesmysl. Takže to nechválit má třeba hodně do sebe, nehledě na to že často chválíme ne proto , že dítě v něčem vyniká, ale ze snahy ho nějak zmanipulovat, aby dělalo co chceme. To samé se týká zastrašování a facek. Otázkou jen je, co chceme z dítěte vychovat. Pokud nám stačí manipulovatelný závislý poslušný vystrašený človíček, pak je to lepší postaru. Ale pokud nám nestačí jak to vypadá zvenku a jde nám i o pocity dítě (vnitřek) pak může být tato kniha inspirativní.

0/0
30.4.2014 2:30

A10n21n71a 33R78a59d80o77v74á 8464307477909

Prostě zdravý selský rozum, jak zmiňuje výše paní Procházková.

A co je to Vaše "postaru"? Já totiž nemám pocit, že by většina našich dědečků a babiček byli "manipulovatelní závislí poslušní..." a odborníky na výchovu neměli, většinou i více dětí, tak by ani nebyl čas se patlat s každým pocitečkem jednoho (tím vyjadřuji extrém, ne to, že by se na pocity dětí mělo kašlat) ale možná bylo víc objetí a lumpárny řešeny jasněji - ano i výpraskem, pohlavkem apod. a asi víc zapojení do domácnosti - prostě jiná doba (bez TV,PC) i když samozřejmě ne všechno bylo "super"...

0/0
1.5.2014 9:04

M23i18c13h90a30l 54M90i52l52l56e47r 9316302969532

generace americkych deti byly poskozeny "bezmeznou" rodicovskou laskou , ktera z nich vychovala sobecke sigry. Nekteri se z toho nevzpamatovali ani v dospelosti a nejaka Americanka bude vykladat rozumy o bezmezne lasce bez pochvaly a trestu!

Dite potrebuje pochvalu stejne jako ji potrebuje dospely clovek. Potrebujeme vedet, ze co delame je spravne, ze se to nekomu libi, ze ho to potesilo.

Fyzicke tresty jsme doma u deti pouzivali, ac u nas nevladla placacka na mouchy jako v nasich vlastnich detstvich, ale rucni placnuti po zadku a s prilezitostmi, kdy se to resilo placnutim, se to rozhodne neprehanelo.

Deti jsme NIKDY nevahali pochvalit kdyz si to zaslouzili. Uz moje babicka rikala "Chval deti, kdyz neco udelaji dobre. Ani nevis, jak uprimna pochvala hreje a jak to naopak boli, kdyz jsou lide -a zvlast rodice- nevsimavi a ni skoupi".

+6/0
27.4.2014 8:15

M61i12c87h16a34l 46M50i10l19l89e64r 9466162399932

zaslouzilY

0/0
27.4.2014 8:16
Foto

V37l38a52d56i10m77í49r 56V94o52l56k51o 6570632347119

Kontaktní rodičovství....to asi nebude kickbox, co?;-D

+1/0
26.4.2014 23:21

P57a61v36l25a 71S57k24l22e53n71á18ř92o11v65á 7179834232

Bude, ale ze strany pozdějšího 15letého nevychovaného spratka :-D

+1/0
27.4.2014 23:15

L57u28c18i78e 73F96o75r22m54á91n62k76o93v92á 8455848877160

Nejsem zastánce výchovy tělesnými tresty a svoje děti v podstatě vůbec nebiju a nikdy jsem to nedělala (že má někdy člověk chuť toho spratka vzít a pořádně s ním zatřást, to nepočítám ;-D). Na druhou stranu ovšem neuznávám názor prezentovaný rovněž částečně Aldortovou, že je třeba přistupovat k dítěti zásadně jen pozitivně, a běda jak by jeho křehká psýché byla narušena třeba tím, že bych ho za něco pokárala! Mám pocit, že se v naší kultuře s těmi dětmi strašlivě se...me. Hlavně aby měly "dětství", neměly stres, abychom je nepoznamenávali... blablabla.

Já to vidím tak, že mým úkolem jako rodiče je vychovat z dětí socializované jedince schopné efektivně fungovat ve společnosti. To ovšem znamená, že je budu učit nejen kooperaci a sebeprosazování, ale také dodržování pravidel, vědomí následků svých činů. Proto u nás doma máme tresty, ale vždycky pokud možno ve formě přímých důsledků konkrétního jednání. Rovněž nechápu démonizaci pochval a pokárání - jako ať se na mě Aldortová nezlobí, ale jak asi funguje dospělá společnost? Ano, na základě pozitivní a negativní motivace. Udělám-li něco špatně, nikdo to u mě jako u dospělé osoby nebude taktně přehlížet. Naopak správné jednání má benefity. Připadá mi normální, aby děti fungovaly úplně stejně.

Krom toho mi na podobných výchovných teoriích vadí, že pracuje s dětmi jako s jednolitou masou, předpokládá, že všechny děti jsou stejné a budou na určité jednání reagovat stejně. Mám doma dva exempláře stejného původu a každý je totálně jiný a reaguje úplně jinak, co na jednoho platí, se u druhého úplně míjí účinkem. První je vstřícný, účinlivý a pro výchovu dle Aldortové v podstatě ideální materiál; druhý prakticky od narození jede v modu <if>matka něco řekne --> <then> udělej okamžitě pravý opak, ať je to cokoliv >. U něj bych aldortovskou metodou maximálně tak vychovala totálního spratka a sociopata.

+8/0
26.4.2014 0:01

R84e78n23a31t79a 24H39a12v37l69í55č55k39o44v71á 3389986453255

Formulace "kontaktní rodičovství" zní šíleně! Za mého dětství byl běžným výchovným argumentem pohlavek, facka, výprask...na nějaké psychologické rozebírání a diskutování s dětma se nehrálo. Děti prostě měly povinnost poslouchat rodiče,  učitele a pokud se nechovaly tak, jak si za něj zodpovědní dospělí představovali, následoval trest. Učitel napsal poznámku do žákajdy, rodiče doma výchovně zasáhli. Nikdo se z toho nehroutil, vyrostla tak celá generace dnešních 40-50iletých. Z diskusí o prohřešku mají děcka akorát psinu a příště řádí pokud možno ještě víc! Lepanec ve správnou chvíli je výchovnější než miliony slov.

+3/0
25.4.2014 18:05

E32m83i64l 60P13l27í64h60a45l 7594789711181

Vše podstatné a logické už bylo řečeno. Mám tezi, že 90% denního času malého dítěte je v jeho režiii. Zbylých 10% se musí učit respektovat pravidla (denní režim, tj. jídlo, hygiena, atd...). S rostoucím věkem se tento poměr postupně mění. Žádné výchovné lepance jsem za 1,5 roku věku dítěte nepoužil, zatím. Někdy je to fakt náročné, ale snažím se ovládnout a dítě pochopit. Často taky najdu rezervu u sebe, např. spěchám, jsem unavený a podrážděný z práce - v dnešní době je člověk v neustálém presu. Odpovědný výchovný proces je opravdu náročný. Jo a nechválit je hloupost. Velkou měrou přispívá k ploché osobnosti.

0/0
25.4.2014 9:05
Foto

V22l58a32d15i98m35í48r 93V48o71l68k15o 6660972627289

bez těch plastických osobností bychom ani tu hvězdnou pěchotu v Superstar do kupy nedaliR^;-D

+2/0
25.4.2014 11:07

A14l65e93x10a68n65d32r 29K27o20s14t24k62a 5929526589966

Výborně. Zajímavé je, že co se šíří podobné nesmysly, tak je také spousty nevychovaných parchantů, o dětských vrazích a násilnících nemluvě.

+3/−1
25.4.2014 9:00

M46a43r80t21i66n38a 72K95o30l82o22m95a54z45n28i12k42o40v93a 2847702497556

Priznavam, sve dite obcas placnu. Ale take priznavam, ze na to vubec nejsem pysna. Zpetne vidim, ze to nejenomze nepomaha, ale naopak je to kontraproduktivni. Vnimam to jako svoje selhani. Snad se to naucim jinak a lepe.

+4/0
24.4.2014 18:02

P36a13v86l88a 31S33k40l55e29n19á18ř30o64v80á 7169474362

Plácnout s chladnou hlavou a rozmyslem. I přes varování děláš, co nemáš - lup ho tam. Nemělo by to být v afektu, ve vzteku či z únavy... Platí-li u Vás první varianta, nemáte se čeho bát.

+1/0
27.4.2014 23:21
Foto

M30a13r47i82a20n33a 72R73y84š22a30v62á 2577735362959

Nesmysl! Některé děti jsou zlé už od počátku aniž by to kdokoli zavinil. Měla jsem bratrance a ten od 6ti měsíců začal šíleně hryzat a byl zlostný. A opravdu to neměl od koho odkoukat a kousal ty, kdo mu vůbec neubližovali - babičku, tetu... Tam je jediná pomoc.. Prostě střískat.

Už i v Bibli se píše: „Své dítě učit kázni neváhej, dáš-li mu metlou, neumře! Když mu sám metlou nabiješ, jeho duši z pekla vytrhneš“ (Přísloví 23:13-14)

A také to vidím ve svém okolí. Když rodiče netrestají dostatečně (dostane jen malé plácnutí přes plenku), dělají si s rodiči, co chtějí. Myšlenka, že se děti rodí nevinné není zdaleka pravdivá. Děti se rodí sobecké (což je zpočátku v pořádku), ale pokud rodič nezasáhne, zůstane sobecké pořád.

+6/−7
24.4.2014 13:07

J86i54ř18i78n48a 50M72a88n37d91á85t46o25v62á 9317368920665

Tak jak píše pán níže - dítě samo pozná, co je dobré ......... a já dodávám, ano, ale pro něj. ;-)

+9/0
24.4.2014 13:16

M63a66r11t72i25n78a 24T25r46o21j20a91n70o45v80á 5333768355

Ztřískat 6 měsíční dítě... protože mu zřejmě lezly zuby a bolelo to... no, taky cesta.:-/

+9/−2
24.4.2014 13:19

J96i67ř86í 78S40l58e54z27á47k 8355572314905

A to píše kde?

+1/0
26.4.2014 11:28

P92a68v90e20l 68P94o24n38c39a64r 1333144602777

To jsou fakt tragicky postoje.

+3/−1
24.4.2014 13:59

J44a31n50a 64C91e85l94n38a34r78o83v36á 3522277970411

Máme roční dceru v pul roce kousala nás komodu...nemlatili jsme ji.po pár dnech ji to přešlo až se ji úplně prořezaly 4 zuby. Před týdnem nás začala kousat znovu a dneska se jí proříznul další zub. Vždycky to má svůj důvod akorát záleží jestli chceme zjistit pravý důvod nebo se jen utvrdit v tom,že to co si myslíme my je ta pravda a nic jiného !:-/

+2/−1
24.4.2014 15:22

J87i66ř24i29n26a 33M79a34n22d37á62t96o67v13á 9637748780795

Takže protože má důvod, tak jste jí to kousání vašich osob a nábytku povolili? Také se mi třískání batolat až tam nezamlouvá, ale takové to - když máš důvod, tak to dělej, zrovna také ne.

+1/0
24.4.2014 15:27

M20a94r96t70i65n45a 95K64o44l21o35m42a52z95n40i97k76o66v89a 2407612217516

A kde psala, ze ji to povolili?

+2/0
24.4.2014 18:02

M25a52r63t32i96n69a 31K25o19l56o71m17a12z43n27i10k77o33v61a 2877672987796

Dobrej trolling. ;-D

+1/0
24.4.2014 17:59

J84a65r66o69s35l95a83v 47M28a97c53h81á28č11e22k 5973936232949

Tak je tady dost blábolů, ale tvrdit, že některé děti jsou zlé od narození je asi ten největší. V Bibli se taky píše že bůh stvořil zemi za 7 dní a že nad námi je nebe do kterého jednou možná půjdeme. Možná jste si všimla že to není tak úplě pravda...

Prosím, nepořizujte si děti!!

0/0
24.4.2014 23:37

P25a85v79l88a 37S63k59l65e21n17á98ř32o82v25á 7719784662

Nejsou zlé, jsou amorální. Morálka je kulturní fenomén, kterému se musí naučit. Jinak to jsou s prominutím zvířátka, která poslouchají své pudy a dělají to, co je podle nich pro ně dobré. A rodič je musí naučit, že ne vše, co se jim zdá dobré, dobré skutečně je.

0/0
27.4.2014 23:25
Foto

V40l10a94d29i34m18í53r 18V58o61l98k97o 6650352667749

Ty děti květin tu snad musí mít někde hnízdo....sem netušil, co jich tu budš;-D

+2/0
24.4.2014 12:46

M72a82r93t14i76n38a 16T75r39o72j40a28n75o70v65á 5553328555

Mně připadá, že 99% procent osazenstva diskuse jsou spíše děti řádných sukovic.:-)

+2/0
24.4.2014 13:05

M66i92c27h75a89e76l36a 80N78o12v60á67k55o80v41á 9572194413776

Tady mají spíš hnízdo vzývači Igora Hnízda ;-D, nebo spíš Maty Hari :-)

+2/0
24.4.2014 14:46

P73a89v11e93l 28P88o61n76c34a42r 1863944522757

tak lepsi pravdolaskar nez lzinenavistnik, ne? ;-)

+2/0
24.4.2014 13:58

J20a68r73o56s95l92a26v 77M94a59c13h25á71č26e59k 5853276602349

Většinatěchto komentářů jsou bláboly kde si agresoři obhajují svojí neschopnost vychovávat dítě bez agrese. Pak tam jsou bláboly o tom, že když nejsi agresivní, dítě nevychováváš a "roste pro šibenici". Málokdo je ochoten říci že jeho rodiče selhali a nevychovali dobrého člověka. Proto budeme "do krve" bránit právě ten náš způsob výchovy, protože "je přece normální, koneckonců mě taky mlátili a já zcela samozřejmě jsem normální". Takže dokud nebudeme všichni, nebo alespoň těch 101 opic schopni pohlédnout dál než na vlastní dvorek, nic se neposune protože se tady bude většina podporovat v tom že je normální selhat a dítě zmlátit.

Navíc tady všichni a téměř okamžitě zapomínají na DŮVODY proč dítě neposlouchá a jen řeší okamžiou rovnici NEPOSLOUCHÁ = ŠPATNÝ = TREST. Bez ohledu na následky. Nemálo lidí tam napsalo: Když jsem byl malý byl jsem špatný, tak jsem prostě občas dostal. ALE SAKRA PROČ o sobě někdo řekne že byl špatný?????? Opět bez zamyšlení, pouze konstatování, protože HO O TOM JEHO VLASTNÍ RODIČE PO LÉTA PŘESVĚDČOVALI. A co kdyby rodiče svoje děti raději přesvědčili o tom že je dobré a PROTO SE NEMUSÍ CHOVAT JAKO SPRATEK, protože není spratek????

Smutné je že když sem někdo napíše souhlas s touto výchovou, sesype se na něj hromada blábolilů kteří křičí extrémní situace a urážky.

Paktadyjsou rádoby příklady kde jsou 3 děti a každé jiné "i když nás rodiče vychovali stejně, jsme jiní" A to vám jako nedojde že to bylo jiné díky tomu že tam byli jiné děti (nebo ne u prvního) a tím se VELMI zásadně změní podmínky výchovy? Když máš jedno dítě, věnuješ se jednomu dítěti, máš-li dvě, dělíš pozornost mezi dvě děti a navíc se děti věnují sobě navzájem a to hraje zásadní roli a když sou 3, situace je opět jiná.

+4/−4
24.4.2014 11:03

P76e58t64r 64H98l98o86u37š10e11k 9476903165171

milý pane, to že někdo o sobě napíše že v dětství provedl lumpárnu a dostal právem trest vůbec neznamená, že by o sobě říkal jak byl špatný, vymýšlíte si něco co tu nikdo nepsal. Neb například každý fotbalista který dostal třeba žlutou kartu je špatným fotbalistou? Každý řidič který někdo dostal pokutu je špatný řidič? 8-o

+6/0
24.4.2014 11:08

J90a45r22o67s11l22a48v 61M94a93c51h89á12č26e45k 5273476242359

Doporučuji přečíst komentáře které tu jsou než budete tvrdit že reaguji na něco co tu není a jen se sám ztrapňovat. A možná i trocha studie psychologie by neuškodila. A ano, každý řidič který dostane pokutu je špatný řidič, pokuty se nedávají za dodržování předpisů, ale za jejich porušování. Ovšem zdá-li se vám že jste natolik velký borec že se vás předpisy netýkají, pak si zřejmě při obdržení pokuty připadáte podvedený a chápu vaší snahu necítit se špatně, ale realita je maličko odlišná.

0/−2
24.4.2014 11:25

P70e74t26r 54H13l73o56u19š64e26k 9766573675961

ztrapňujete se tu především. Neznám řidiče, který by někdy za něco nedostal pokutu, třeba i za přihlouplé parkování méně než 5 m od přechodu když spěchal na jednání. Znamená to dle Vás tedy že každý kdo někdy v životě dostal pokutu nectí dopravní předpisy? Opravdu se ztrapňujete. Nepřipadal jsem si špatným člověkem když jsem jako malý dostal na zadek za lumpárnu, stejně jako si nepřipadám špatným řidičem i když jsem do svých 40 let dostal už tuším 3 pokuty + několik špatných parkování. Vzhledem k Vašemu původnímu příspěvku tedy jako trest pro řidiče který poruší předpisy navrhujete co? Jen slušnou domluvu, nebo obejmutí?

Když někdo provede něco co provádět nemá ať vzhledem k druhým nebo k sobě samému, měl by dobře vědět že udělal špatnou věc a dostat adekvátní trest. Řidič po prohřešku je seznámen s tím co udělal špatně a jako trest dostane pokutu, malé děcko se dozví že kreslit po nábytku se opravdu nemá a dostane na zadek. Je to adekvátní trest, snad si v hlavě ten čin spojí s tím následným trestem a příště bude tušit co by následovalo a třeba už to neudělá. Víc polopatě Vám to vysvětlit nedokážu abyste pochopil :-)

+2/−1
24.4.2014 11:54

J18a79r80o46s28l26a48v 84M25a62c70h23á18č95e69k 5913826622339

Vy jste opravdu omezenec a je mi vás moc líto. Psal jsem snad někde že nesouhlasím s pokutováním řidičů? Nebo snad že bych je objímal? ;-D

Naproste nechápete co jsem napsal a jen blábolíte směrem o kterém jsem nemluvil. Srovnávat trest pro někoho KDO VÍ ŽE DĚLÁ NĚCO špatně (dospělý člověk) s trestem pro dítě které SLEDUJE SVÉ RODIČE a chová se podle nich VŽDY je opravdu hodné tupce který nechápe co píše. Upřímě doufám že mé děti s těmi vašimi nepřijdou do kontaktu. Dokážete vychovávat pouze strachem z trestu a ne respektem (pravděpodobně protože žádný u nikoho nemáte, víte-li co to slovo znamená). Vraťte se do své nory a tam si zůstaňte protože mezi slušné lidi nepatříte.

0/−2
24.4.2014 23:23

P65a45v41l73a 90S18k93l53e13n83á44ř28o46v82á 7929934452

Dítě sleduje své rodiče, jak si čmárají pastelkama na stěnu? ;-D

0/0
27.4.2014 23:38

R64e79n29a97t86a 84H58a63v82l89í64č60k48o71v43á 3239346123605

v mé generaci(bude mi 50 let), byl běžným výchovným argumentem rodičů, alei některých kantorů, lepanec, pohlavek facka...od rodičů i výprask, pokud to byl extra průšvih(např. rozbité sklo ve vstupních dveřích u paneláku, poškození jednoho z několika aut na ulici při čutání kamene po cestě ze školy..). Nemám pocit, že by tato generace byla plná nějakých psychopatů, labilních osobností... Byli jsme vychováváni přísnějším, "ručním" způsobem a nemyslím si, že současná demokratická diskutovací výchova je k něčemu dobrá. Děcko musí mít stanoven určitý řád, či meze, při jejichž překročení bude vědět, že ho trest nemine. Za nás bývalo trestem i domácí vězení, dnes je trestem vyhnat děti od televize a počítače a nutit běhat po hřišti...

0/0
27.4.2014 17:26

J75i15ř89i37n34a 72M44a11n79d43á34t40o25v12á 9347378120425

Potřebujete obejmout? V

+1/0
24.4.2014 11:15

M34i78c60h81a20e17l28a 38H91a63v21l11í15k22o79v42á 1274399746510

A vy facku? ;-);-D

+3/0
24.4.2014 11:22

P94e34t51r 82H77l30o58u59š49e58k 9246443405791

paní Mandátová něco provedla? ;-)

0/0
24.4.2014 11:24

M98i33c98h92a94e81l19a 95H79a80v89l78í38k21o59v81á 1834939626590

ne, to byl vtip ;-) každý asi potřebuje občas to svoje :-)

+1/0
24.4.2014 11:28

J47i10ř36i77n13a 88M57a68n87d43á48t76o70v34á 9237568420345

Víte co je zajímavé? Všichni omílají něco o vzorech ..... já jsem například jako dítě vůbec nedostávala a přitom nejsem odpůrce fyzických trestů. Samozřejmě nejde o to děti zmlátit, jak popisuje pan Macháček, ale pokud se dozvím, že starší syn ubližuje mladší dceři, tak nemám problém mu plesknout, s následnou přednáškou a trestem ve formě slohové práce, na téma rodinné vztahy ;-)

Mladší dceři je taktéž udělána přednáška na výše uvedené téma + téma provokace.

Všechny děti následně upozorním, že jednou budu stará a oni budou chtít, abych bydlela právě s jejich sourozencem ;-D

+2/0
24.4.2014 11:38

M43a91r42t98i54n70a 91T98r91o46j98a67n73o30v80á 5793428975

A myslíte, že to plesknutí je v tom řetezci nezbytně nutné? Nefungovalo by to i bez něj? Ten zbytek totiž zní docela rozumně a funkčně a nepřijde mi nutné to uvádět pleskancem... :-)

+2/−2
24.4.2014 11:43

J30i89ř15i34n49a 17M45a41n23d17á13t97o12v48á 9597598700275

Jistě, ale neznáte mého syna, dokud je to bez plesknutí, tak nic neprovedl. Já nemám potřebu ho bít, ale on má potřebu dostat. Vím, že to zní divně, ale ono to tak fakt je. Ale už je velký, už se mu daří se lépe kontrolovat a už nedostává ;-)

+3/0
24.4.2014 11:56

M48a55r65t85i14n96a 20T68r30o68j28a94n89o90v24á 5593218435

A myslíte, že to má vrozené nebo vypěstované?:-)

+2/0
24.4.2014 12:45

J38i67ř91i90n18a 38M78a90n87d47á96t28o24v69á 9207618920525

Vypěstované těžko, jeho sestry ničím podobným netrpí. Navíc, jeho výchova byla dosti nestandartní, protože má diagnostikované ADHD. Byl dítě, na které zkrátka platilo něco jiného a taky mi trvalo, než jsem na to přišla. Taky bych asi mělo plno řečí o to, jak není potřeba děti být, kdyby se mi nenarodil zrovna on ;-)

0/0
24.4.2014 13:25

J44i85ř18i23n79a 86M76a23n27d27á22t83o51v37á 9257318130345

bít, pardon

0/0
24.4.2014 13:30

P57e47t37r 16H22l19o71u71š11e54k 9576843375961

zdaleka ne každé dítě je tak poddajné že mu stačí 258 domluv s "tytyty" :-)

To máte podobně jako s tou svíčkou na narozeninovém dortu - asi každý rodič říkal dítěti že tam prst strkat nesmí, protože to pálí, a přesto si to muselo zkusit

+2/0
24.4.2014 12:03

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...