Diskuse k článku

Boj o porod. Přístup lékařů se mění, ale k přirozenosti je pořád daleko

Ačkoliv žijeme v 21. století, stále více žen dává přednost domácímu porodu před tím v nemocnici za pomoci lékařů. Opravdu chtějí hazardovat, jak je jim předhazováno, nebo je v porodnicích něco špatně?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M88a50r95i95e 11M52e63t55l47i91c13k37á 9621114571862

Ono je to leckdy o chování rodiček. Nejstarší syn je ročník 1983, už tenkrát jsem rodila v porodnici, kde na mne byli hodní, kde neterorizovali. Supr přístup. A to jsme neměly ty možnosti co dnes, že si můžeme lehounce najít reference na porodnická pracoviště po celé republice a vybrat si porodnici. Tenkrát prostě byla spádovka a dál se nediskutovalo. Ještě když jsem byla na porodním sále, tak přivezli další rodičku. Vyváděla, přidělávala práci, takže po chvíli už měl personál vážně velký problém jak se k ní chovat slušně.

+4/−4
16.6.2019 22:12

M38a77r52t70i18n65a 84S35e59d33l68i76c92k37á 5712285261322

To je přesně ono, někteří prostě po doktorech chtějí, aby jim suplovali vysněné hyperprotektivní rodiče. Chtějí se chovat jako fyziologicky sobecká batolata s vědomím, že si personál nechá všechno líbit a nemá legální možnost se jich zbavit (maximálně tak udělají "tytyty"). Nějaký strach a psychický dyskomfort se dá pochopit, ale agresivita včetně pasivní agrese nikoliv.

+3/−2
16.6.2019 22:40

D65a74n12a 17T52e16n33z97l83e55r 5860282405263

R^ Přesné.

Já třeba v jednom z těhotenství strávila v nemocnici řadu týdnů - a přitom jsem zažila, jak uměli doktoři celou noc běhat kolem spolupacientky, aby zabránili potratu. Jak moc se snaží, i když je to jenom další "číslo" ve statistice a denodenní džob. Jak vysilující to umí být práce, když se nepovede.

Některé z nás jsou prostě soudné a spolupracují a ty druhé si hrají na celebrity a princezny. Hloupé, když ještě pak nadávají na netu na lidi, co jim zachránili život a zachránili život jejich děcku. Co si o nich myslet...

+3/−2
17.6.2019 6:58

M32a78r29t69i49n56a 61S32e64d69l45i77c82k85á 5622205301832

Přijde mi fascinující, kolik lidí má ten pocit, že nenávistným přístupem k poskytovateli jakékoliv služby si zajistí lepší službu. Takhle to opravdu nefunguje nikde, v žádném oboru a nikde na světě.

+3/−1
17.6.2019 11:01

A21l40e44n82a 83V31e35s45e46l19á 3813391485408

Nojo, ale to je v tomto případě oboustranné. Poskytovatel si zas myslí, že nepřátelským či zesměšňujícím přístupem k příjemci služby si zajistí větší spokojenost a větší zájem o službu...

+4/−1
17.6.2019 14:58

M92a52r53t24i17n11a 78S69e69d43l19i42c70k74á 5332465451722

Tady je to trochu asymetrické. Zatímco v normálním obchodním vztahu si klient i poskytovatel mohou svobodně vybrat, zda jim ty nervy za to stojí, tak pacient si vybrat může, zdravotník nesmí.

+1/0
17.6.2019 17:08

A34l12e17n98a 80V49e93s97e44l13á 3193511505358

I naopak. Když na vás bude nepříjemná prodavačka, můžete nechat stát vozík s nákupem a odkráčet středem. Z rozběhnutého porodu už analogická reakce není možná.

+2/0
17.6.2019 17:15

M31a15r83t39i41n47a 13S29e15d50l69i11c72k51á 5592595211102

Záleží na prioritách - pokud je mi milejší podepsat negativní reverz a nechat se manželem odvézt středem, tak mě nikdo násilím držet nemůže. Pokud jsem se rozhodla zůstat, tak zůstanu.

+1/−3
17.6.2019 17:19

A73l18e14n46a 32V92e71s14e29l18á 3653751595288

Tak v této situaci už je takový výběr opravdu jen teoretický, že.

+3/0
17.6.2019 17:32

M92a83r20t65i89n93a 14S96e69d15l95i66c38k79á 5752525471842

Možnost výběru s klidnou hlavou je zde několik měsíců předem, takže bych to zase tolik nedramatizovala.

+1/−2
18.6.2019 9:52

A90l18e77n41a 31V84e81s89e67l37á 3273941625388

Bavíme se o tom, jak lze reagovat, a jestli vůbec lze nějak rozumně reagovat, pokud se k vám někde chovají arogantně. Rada, že si měl člověk několik měsíců předem vybrat jinak, je jaksi pro kočku.

+2/0
18.6.2019 10:44

M89a51r17t88i40n93a 68S27e94d75l47i97c49k65á 5642915371752

Lze reagovat normálním slušně asertivním chováním. Tím se nikdy nic nezkazí. A pak samozřejmě stížnost zaměstnavateli.

+1/−1
18.6.2019 11:22

A69l80e83n50a 50V60e61s35e82l10á 3363761795748

Nojono... pokud ovšem někdo tu vaši "normální slušně asertivní reakci" je vůbec ochoten poslouchat. A to arogantní lidé většinou nejsou. Zvlášť v situaci, kdy mají moc - a tu prostě v okamžiku, kdy je na druhé straně člověk v bolestech, mají...

Já nechci, aby moje příspěvky vyznívaly, že doktoři jsou jedna sprostá banda, to vůbec ne. Jsou to nejspíš ojedinělé případy, ale jsou holt víc vidět, tak to s negativy bývá. Ale pokud někdo takový je, tak proti tomu vlastně není obrana. Když i jiný doktor řekne "no, tak jste si měla vybrat jít jinam" ... tak co s tím?

Jak správně píšete. Notorický kverulant si poradí, postaví je do latě a kolem něho budou skákat. No a vylijou si to pak na tom, kdo se bránit nebude. A když je to náhodou žena u porodu, která pro příště bude chtít radši zůstat v bezpečí doma, tak ji zdravotníci jako jeden muž pořádně odsoudí a zesměšní. Místo aby se objevilo aspoň trochu kritického přístupu k tomu, kdo ji k tomu dohnal.

+3/−1
18.6.2019 11:45

M51a66r75t86i71n86a 22S53e25d72l23i12c93k32á 5442255351742

Já jsem zažila x situací, kdy na mě sestry z cizího oddělení byly hnusné, protože být mladá hezká doktorka, to byla spíš přitěžující okolnost. No a jen jsem se jich slušně zeptala, proč mi tohle říkají, jestli jim to pomůže a jestli je to náhodou spíš nezdržuje - no a byl klid.

Nemůžeme ovlivnit, jak se k nám bude chovat okolí, ale můžeme ovlivnit, jak to na nás působí. Což je dáno výchovou v dětství. Pokud je dítě pořád vycukané, co na to řekne maminka a jestli se nebude kvůli každé prkotině zlobit, tak si to prostě lidi nesou celoživotně a speciálně před zdravotníky jsou zbytečně úzkostní. Kdykoliv se s tím dá pracovat.

+2/−1
18.6.2019 13:04

A98l51e34n81a 54V49e11s56e36l14á 3203681905288

No, akorát že ten závěr funguje spíš naopak. Člověk, co je zvyklý, že jsou kolem něj lidi kvůli každé prkotině na ježení, v tom špitále vyveden z míry nebude. Dokonce tam bude asi spokojen, protože vychází z toho "no bože, všichni to vydrželi, tak můžu taky a hlavně že jsem neumřela". Šok je to naopak pro lidi, co jsou zvyklí, že je jejich okolí respektuje a chová se k nim slušně. Pak tohle prostě nečekáte. "Pracovat" se s tím nedá. Já osobně jsem v běžném životě téměř nevykolejitelná a trvat si na svém umím. Jen v tom špitále mě uměli zadupat do země...

0/0
22.6.2019 12:16
Foto

L95e72n56k81a 89M76a29t50o63u26š64k21o37v48á 9660397896679

Tak tipuji, že porody doma jsou druhé a další porody, kdy mají s prvním porodem v nemocnici špatnou zkušenost.

+2/0
16.6.2019 20:45

M74a60r76t37i49n68a 22S36e85d25l59i17c42k56á 5802935151302

Spíš je to takový pocit - jednou jsem rodila, už všechno umím a nic mě nemůže zaskočit.

Tedy o těch několika domarodičkách, které osobně znám, vím, že napoprvé volily nějaký nadstandardní luxus, ale pořád jim to nestačilo.

+2/−2
16.6.2019 20:59
Foto

L75e62n35k57a 55M58a86t18o26u42š21k62o89v96á 9230527936409

Jo možná. Jinak já bych volila nemocnici, kdyby to někdy bylo aktuální.

0/0
16.6.2019 21:25

B50e67á32t86a 68H63o90l14a89n55o82v18á 3393432424454

Meghan mohla o domácom pôrode akurát tak snívať! Geriatrická matka, 37 ročná (!!!) prvorodička, podvyživená, nabotoxovaná... Aká je toto prirodzenosť? Všetky tie potetované ženy po desaťročí brania antikoncepcie sú zrazu ober bio lesné ženy a najradšej by rodili doma na hojdačke z brezového prútia. Nonsens.

+2/−6
16.6.2019 20:15

Z63u37z41a26n14a 28T50i41c51h78á 4248336340623

Meghan není podvyživená;-) A jaký má botox vliv na průběh porodu? Nebo jaký vliv má tetování? Či předešlé braní antikoncepce? Jak tohle všechno znemožňuje porod bez zbytečných zásahů? A kdo chce rodit na březovém proutí?

+7/0
16.6.2019 20:59

L93i89b62o50r 52L47i97p87o92v71ý 1668509679412

Těm ženským nikdy nešlo a nepůjde o dítě. Pro ně je na prvním místě ten neopakovatelný pocit pochlubit se před svými přitakavačkami, že zrovna ona je více eko a bio, než ta a ta. Dítě je pro tyto ženy pouze nástroj sloužící k tomu, aby ve společnosti ostatních podobně smyšlejících stoupaly v pomyslném žebříčku výš a výš.

+3/−7
16.6.2019 20:06

M34a18r13t77i29n53a 43S85e20d76l35i32c27k89á 5442895481672

Je to pohodlí na prvním místě, pak už je celkem jedno, jestli pohodlí psychické a nebo fyzické. Rizika vědomě bagatelizují a kdyby přece jenom něco nevyšlo, žaloba na záchranáře jim vyčistí svědomí.

+7/−3
16.6.2019 20:57

L78i37b61o92r 55L87i89p93o47v74ý 1448699599632

Kdo proboha ty ženské s takovým myšlením vůbec oplodní? 8-o Nejde jen o ten přístup k porodu. Ale obecně...život s takovými ženskými musí být peklo.

+4/−5
16.6.2019 20:03

M59a18r17t43i75n46a 13S80e28d17l78i84c24k30á 5302175521132

Na to je snadná odpověď, najdou si komplementárního partnera, první dítě je z lásky a další už z musu, zvláště jedná-li se o profesionální ezomatku. Otec dítěte, přestože nesouhlasí, čemu je dítě vystaveno, nakonec nemá žádnou zákonnou možnost, jak rozhodnutí partnerky změnit.

+1/−2
16.6.2019 21:06

A32n97n71a 40K79u40l62i24c86h34o16v67á 2506504

Zaplatila jsem si nadstandardní péči v těhotenství i při porodu, a byly to nejlépe investované peníze mého života. Starší syn se začal znenadání dusit, nebýt okamžitého zásahu paní doktorky, kterou jsem měla sama pro sebe, mám nejspíš doma chytrého kluka, a ne postižené dítě. Nemám nejnovější mobil a na dovolenou jezdíme po Čechách, ale perfektní péči při porodu jsem si fakt dopřála.

+7/0
16.6.2019 19:49

P27a71v71e18l 82N11o23v11á64k 7971187539249

Tak i některé ženy tu napsaly, že to bylo dost nepříjemné ležet na zádech. Já cerpam jen ze zkušeností ostatnich

+3/0
16.6.2019 18:29

S69y73l69v73a 40Š32m41í46d60o91v29á 9380759801

Ok, děkuji.

0/0
16.6.2019 15:33

P60a59v77e74l 60S65o38b67o52t57k21a 5330514

Přirozeně ženy celá tisíciletí rodily na poli, v jeskyni, ve chlévě,... a žádní doktoři ani porodní báby u toho nebyly!!!!!!

0/−7
16.6.2019 14:09

Z88d31e43n72ě32k 35W26e91r50n26h60a74r45t 6197135652798

No. To je pravda. A umřelo jich při porodech sotva dvacet procent.

+10/0
16.6.2019 18:39

P52a79v16e29l 62S50o85b32o56t86k84a 5110304

O to byl pak lidský genofond kvalitnější.

Proto fanděme každé uvědomělé Darwinistce, která do toho jde.

+1/−4
16.6.2019 20:17

E21v61a 16K79u52p25s27o28v95á 3121583875203

Ano, nadstandardně fyzicky pracovaly, nadstandardně rodily. Také ženy měly první děti už v 16letech a měli jich více za život. Tohle není argument. Argument je, chci rodit doma nebo na poli, ale na vlastní riziko, v případě výjezdu jsem ochotna hradit veškeré výdaje související se zdravotními komplikacemi ženy i dítěte.

0/0
17.6.2019 15:08

A43n26n98a 24K56o34v12á71ř15o41v26á 9329359799563

Možná, kdyby jim přestali lhát, přestali je strašit a některé přestali mučit, měly by k nim ženy větší důvěru. Moc dobře si pamatuju čtyři hodinová měření ozev na zádech, kdy jsem se neměla hýbat, aby měli "hezký" záznam, který se jaksi nedařil, protože vy jste možná lepší než já, ale já to v kontrakcích na zádech bez hnutí neuležím. Při prosbě o jiný způsob okamžitě psychický nátlak "musíme to měřit vleže, ublížilo by to miminku", "přece nechcete, aby vaše miminko umřelo". S odstupem času musím říct, že to nemá s lékařskou péčí nic společného, to je mučení. Podle mě to značně přispělo k délce jinak bezproblémového porodu, protože ta bolest, hrůza, strach se hnout, přestože se celé tělo kroutí v křeči (křížové bolesti), vás brzdí od čehokoliv jiného. Čili snahám o změnu fandím a podporuju je značně, i když pro mě osobně porod doma není.

+16/−4
16.6.2019 12:13

D50a74n48a 41T89e29n14z97l68e64r 5660872485613

Rodila jsem tři děti, všechny tři v porodnici. Nevšimla jsem si ani mučení ani týrání. Je to zvláštní, ale když by mi vysvětlili, že musím skousnout, že mi dají na břicho popruh se senzorem, necítila bych se ani mučená ani týraná. Prostě - každý to má jinak - a subjektivní pocity se na netu rychle vydávají za objektivní.

Jinými slovy a po lopatě - hystrionce je všehno hned týráním. Sebezviditelňování a upravování reality na netu táhne - a každá přeci chce co nejvíc lajků a obdivu, jak to chuděra zvládla. To je tím,že nerodíme každý rok. A také tím, že pro nás reálné nebezpečí doktoři svými znalostmi, schopnostmi a možnostmi sešroubovali na absolutní minimum, takže se můžeme zabývat hloupostmi a zveličovat je a nafukovat do obřích rozměrů.

+9/−18
16.6.2019 13:31

P55a76v57e40l 52N17o68v33á41k 7401597989579

Podobně se můžeme bavit o fyzických testech ve škole. Některé dítě bolí i lehká facka a jiné přežije rakouskou přes prsty. Pokud to některé děti vydrží, proč ne ostatní a proč teda rušit testy rákoskou?

Většina matek chce mít volnost v rozhodování. Nikdo nechce, aby byl zákaz zasahování do porodu obecně. Ale bojují za možnost se rozhodnout. Co je na tom tak špatnýho?

+6/−2
16.6.2019 13:42

D16a30n88a 57T26e44n69z76l31e63r 5270972895383

Nemyslím si, že je to stejná situace - ale budiž, váš názor.

Já si myslím, že to rozhodně není ani na matce a dokonce ani na doktorovi, jaký bude ten nebo onen konkrétní porod. V podstatě je to ruská ruleta s obrovským množstvím variant.

+2/0
16.6.2019 20:52

P28a40v59e88l 46N63o20v59á64k 7681907829719

Takhle se da ale brat, ze ruska ruleta je vlatne skoro vse.

+1/0
16.6.2019 21:19

D87a26n42a 17T80e89n70z97l77e78r 5170502535773

Ne, domporodky to takhle neberou. Domporodky tvrdí, že právě ony budou mít bezproblémový porod - a to proto, že se k nim nedostane doktor. Sorry - ale tohle je opravdu na hlavu.

+3/0
17.6.2019 7:04

Z83u34z23a39n42a 61B78e50n91d81o50v23á 2456472563648

Teda zrovna ten monitor byl opravdu hodně nepříjemný, když máte bolestivé kontrakce, tak moc v klidu ležet nejde.

Já naštěstí nezažila ty vyděračské kecy jako paní nahoře, kdyby jo, tak mi to na pohodě taky zrovna nepřidá.

+4/0
16.6.2019 14:18

D29a66n42a 71T81e60n87z55l45e17r 5280402495603

Mně nepříjemný nebyl. Nebyl sebemenší problém. Naopak, příjemné, slyšet, jak dítěti bije srdíčko, vědět, že se má dobře. Klidně bych měla pásy na sobě celou dobu ale potřebovali je jinde.

Jak vám může být něco takového nepříjemné. Ultrazvuk vám byl taky nepříjemný, když vám dítě ukázali?

+3/−2
17.6.2019 7:06

M51a48r92c84e36l34a 50B38r58y31c92h46t34o60v66á 1675544331501

Můžete mi prosím říct, co je na monitoru nepříjemného?8-o Takovou b...st když si přečte matka, která ještě nerodila, tak bude naprosto zbytečně vystrašená.

+1/−3
17.6.2019 9:56

A22l58e50n17a 80V95e33s45e66l92á 3353421475118

Já teda nevím, měla jsem děti v době, kdy tyto "vymyšlenosti" ještě nebyly, ale být v okamžiku kontrakce vynuceně v nějaké pozici - to byla tedy sakra nepříjemná věc.

+3/0
17.6.2019 14:37

M41a39r12t30i60n20a 31S24e90d18l21i78c44k35á 5372885771612

Jenže nikdo nikoho do vynucené pozice nenutí, když monitor sklouzne, tak se akorát asistentka přijde přesvědčit, že sklouznul. Žádných pár facek rodička nedostane.

+2/−1
18.6.2019 9:34

D94a88n36a 11T11e40n21z87l13e88r 5820442335883

Ach možná že je to tolik let že si nevzpomínáte, ale kontrakce je nepříjemná v jakékoliv pozici. :-);-) Řekla bych dokonce, že je naprosto lhostejné, jestli jste při kontrakcích v pozici, superpozici, na stole máte tyčinky co voní nebo na zdech kachličky. :-)

Teď jste mě fakt pobavila. R^

0/−1
19.6.2019 6:40

A54l45e91n30a 63V46e93s22e29l97á 3673421955128

Ne, to vůbec není jedno, jestli se můžete hýbat, smotat do klubíčka, nechat si masírovat kříž nebo jestl musíte nehybně ležet. To si nejspíš nevzpomínáte vy.

Jak se vám povedlo do toho zamotat tyčinky a kachličky, to asi víte jen vy... (Ale je fajn, že jste takto sama sebe pobavila.)

+1/0
22.6.2019 12:06

P60a96v18l77a 25H72r46a58d73i39l38o71v18a 3717171421404

Monitor pri kontrakcich je des. Nastesti na me nezapominali, ale 10 minut mi stacilo.

+2/0
17.6.2019 16:26

S55y83l32v33a 98Š43m16í34d41o67v81á 9690379431

Pokud si pamatuju správně, rodila jste v Německu, že?

0/0
16.6.2019 15:34

D68a43n19a 37T15e79n15z29l59e51r 5950702625913

Německé porodnice jsou na tom úplně stejně jako České. Německé zdravotnictví na tom je o ťuk hůř než české - to jen pro vaši informaci.

+1/0
16.6.2019 21:03

D91a38n32i15e86l67a 22B57r73u77n60c63l11í53k83o14v64á 1881463951682

Nejsem hystrionka a přesto mi nohy ve třmenech a poloha na zádech, ačkoliv poslední doba porodní byla v nedohlednu, připadaly jako mučení. Samozřejmě subjektivně, jak taky jinak. A to mi vysvětlili, že to musím zkousnout! Hážete všechny do jednoho pytle a bagatelizujete nepříjemné zkušenosti rodiček, protože vy jste to měla takhle a takhle, na kompromisy vás asi moc neužije. Fanatismus má mnoho podob.

+10/0
16.6.2019 15:42

D37a97n43a 11T61e35n35z34l79e37r 5380792245423

Nevoní vám, když nazvu věci pravými jmény, to je všechno.

+1/−6
16.6.2019 21:04

D45a76n81i69e30l21a 68B41r75u51n77c61l45í55k85o17v34á 1651323631392

Vy nazýváte věci pravými jmény a máte svou neochvějnou jedinou pravdu a všichni ostatní vám můžou. To je všechno.

+3/0
16.6.2019 22:48

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...