Zatímco členové organizace na ochranu zvířat o sobě čas od času dají vědět právě na týdnech módy, návštěva vévodkyně z Cambridge a královny Alžběty na té samé události je opravdovou raritou. Není divu, že když se britská královna stala součástí publika jedné z přehlídek, způsobilo to hotovou senzaci. A to, že seděla hned vedle obávané šéfky magazínu Vogue, bylo jen třešničkou na dortu.
Londýnský módní svátek překvapil i výbušnou kreativitou módních tvůrců. Přehlídka absolventů umělecké školy Central Saint Martins byla podívaná plná bizarních nápadů, které si hrají s osobitostí a sexualitou. Mladí návrháři ukázali, že respekt z konvencí je jim cizí a nebáli se sklouznout do úrovně vizí, které jsou nositelné módě na hony vzdálené. Největší šok způsobil Edwin Mohney svými růžovými šaty. Vypadaly úplně přesně jako obří kondom, který má modelka natažený přes hlavu. V kolekci mladého tvůrce se objevily i boty stylizované do obličeje Donalda Trumpa. Tzv. Trumpetto sklízejí aktuálně velký ohlas na sociálních sítích.
To tvůrci z módního inkubátoru Fashion East byli o poznání umírněnější. Předvedli modely, které si lze s klidem obléknout, aniž by někoho zásadně pobouřily. Fashion East je platforma, kterou v roce 2000 založila Lulu Kennedyová a která sdružuje začínající a nadějné tvůrce a pomáhá jim s rozjezdem značky.
Krásnou podívanou předvedl i Jiří Kalfař, který patří k nejvýraznějším českým návrhářům. Jeho talent už dávno překročil tuzemské hranice, takže se pravidelně účastní zahraničních fashion weeků, jeho modely se objevily v britské edici magazínu Vogue či americkém magazínu Sports Illustrated. V Londýně uvedl kolekci s názvem Return of a Queen, která odkazuje k viktoriánské éře. Jsou v ní patrné stopy střihů a detaily typické pro 19. století, jako jsou kápě, korzety, límce, široké sukně a kalhoty ve výrazných barvách.
Zaujaly i velké módní domy. Například značka Burberry si pohrála s duhovými barvami a vybavila své modelky obřími vestami či kabáty. Kreativní ředitel Christopher Bailey se rozhodl, že vzdá hold queer komunitě po celém světě. Značka Preen se zase inspirovala ženským eko aktivismem, stejně jako potápěním a hledáním perel. Jejich kolekce je ženská, něžná a plná zajímavých detailů. S motivem konzumu a retra si pohrává Ashish Gupta, který si skrze svoji kolekci dělá legraci z nakupování, reklamních sloganů a platebních karet. Jeho modely zároveň nesou i stopy hippie a disco stylu.