

Boty inspirované Teletubbies nebo smaženým kuřetem z KFC. Zničené tenisky za čtyřicet tisíc korun. Crocsy na podpatku. Nebo třeba kulich s vestavěnými slunečními brýlemi. To jsou některé z nejvýstřednějších módních trendů z posledních několika let. Vyzkoušeli byste je?
Autor: Profimedia.cz
Hold postavičkám ze seriálu Teletubbies vzdal v roce 2023 britský návrhář Christian Cowan. Většinu tematické kolekce tvořily spíše minimalistické modely se sci-fi nádechem, ikonickým kouskem se ovšem staly plyšové kozačky s hlavou a rukama jedné z postaviček – zeleného Dipsyho.
Autor: Profimedia.cz
Milujete fast food natolik, že byste se do něj chtěli i oblékat? Značka Crocs se v roce 2021 spojila s řetězcem KFC a představila limitovanou edici bot s potiskem oblíbeného „kyblíku“. I s ozdobami ve tvaru smaženého kuřete. Nutno dodat, že nešlo jen o reklamní kampaň, boty byly skutečně ke koupi. A šly na dračku.
Autor: Profimedia.cz
Extravagantní nápady a kombinace ke značce Crocs tradičně patří. Virální senzací se v roce 2021 staly také boty „Croc Madame“ – kombinace typických sandálů a bot na vysokém podpatku –, které vznikly ve spolupráci s módním domem Balenciaga.
Autor: Profimedia.cz
Ne každému se podivná obuv líbila, každopádně se z ní stal hit sociálních sítí. Americký Vogue označil Croc Madame za „ošklivé, ale neobyčejně pohodlné“ a oblíbily si je i některé celebrity. Herečka Pamela Andersonová si to léto ve svém bílém páru vyšla hned několikrát.
Autor: Profimedia.cz
Další nečekanou kolaboraci si střihly značky Gucci a Xbox. Společně vytvořily speciální verzi herní konzole Series X s vyraženým logem Gucci, uloženou spolu se dvěma ovladači do luxusního kufříku. Výstřelek byl ke koupi za v přepočtu 220 000 Kč; vzniklo ovšem jen sto kusů.
Autor: Instagram @xbox
Mezi nejnovější virální hity patří pletené čepice z dílny skotského návrháře Charlese Jeffreyho. Ten ve svých designech pod značkou LOVERBOY kombinuje britský smysl pro humor, skotské tradice a inspiraci současnou londýnskou klubovou scénou.
Autor: Profimedia.cz
Jeffreyho tvorba je sice výstřední, ale nechybí jí humor ani sebeironie. Mezi jeho nejpopulárnější kousky patří kulichy s kočičíma ušima – jako ten, který na londýnský týden módy oblékla herečka Lara Peake.
Autor: Profimedia.cz
Dalším nezapomenutelným kouskem z Jeffreyho podzimní kolekce byl kulich tvarem připomínající čepici z novin. Ano, právě takovou, jakou nosil náš Večerníček.
Autor: Profimedia.cz
U další virální kolekce už o praktickém využití trochu pochybujeme. Italská značka C.P. Company se totiž rozhodla zabudovat čočky sportovních brýlí rovnou do oblečení.
Autor: Profimedia.cz
Mimozemsky působící sluneční brýle jsou našité přímo v čepicích, kuklách, ale také například v límci sportovní bundy. Jak to přesně funguje? To už musí každý vyzkoušet sám.
Autor: Profimedia.cz
I když zrovna nespolupracuje se značkou Crocs, módní dům Balenciaga je pověstný extravagantními kousky a kontroverzemi. Aspoň v poslední dekádě, kdy je jeho kreativním ředitelem Demna Gvasalia. Z nejnovější prodejní kolekce vybíráme kabelku se záměrně „poničeným“ vzhledem, ozdobenou roztrhanými tkaničkami od bot.
Autor: Instagram @balenciaga
Záměrně „obnošený“ vzhled se u Balenciagy objevuje často. Poněkud extrémnější verzi představila značka v roce 2022, kdy na trh uvedla limitovanou kolekci tenisek pod názvem Fully Destroyed (Zcela zničené). Potrhané a špinavé boty, které vypadaly tak trochu jako nálezy ze skládky, se daly koupit zhruba za 42 tisíc korun.
Autor: X @claztik17
Na kontroverzní kolekci tehdy pohotově zareagovala nizozemská pobočka Armády spásy. Na e-shopu pod heslem Truly Destroyed (Doopravdy zničené) vystavila skutečné obnošené boty lidí bez domova a doplnila je o jejich příběhy. Ceny byly podobné jako u Balenciagy, ale vytěžené peníze šly v tomto případě na charitu.
Autor: X @rebecamaccise