Rok 2018 patřil vévodkyni Meghan, Rihanně i designérovi Virgilu Ablohovi

  • 0
Módní průmysl ovládl Instagram, britská královská svatba, ale také trendy diverzity a pozitivního přístupu k tělu. Podívejte se, o kom se v plynulém roce nejvíce mluvilo, kdo vládl sociálním sítím a kdo měl rozhodující slovo.

Meghan a Kate

Elegantní pokrývka hlavy dokáže pozvednout každý outfit. A co teprve ten...

Módní ikonou roku 2018 je jednoznačně čerstvá členka britské královské rodiny, vévodkyně ze Sussexu. Pozornost módního světa vzbudila ještě jako herečka a módní blogerka v době, kdy randila s britským princem. Přelomovou událostí byla bezesporu svatba s princem Harrym. Dlouho se spekulovalo, co bude mít na sobě a kdo ji bude oblékat. Její svatební šaty byly pravděpodobně nejstřeženějším kouskem látky v celém království. 

Když ji v nich poprvé spatřila veřejnost, vydechla úžasem. Namísto krajek, ornamentů nebo třpytivých komponentů oslnilo hladké minimalistické provedení, které měl na svědomí módní dům Givenchy a k sebevědomé a energické Meghan absolutně pasovalo. 

Meghan si během chvilky osvojila osobitý a svěží styl, navzdory tomu, že její postavení ji ve výběru oblečení značně svazuje. Přesto je její šatník zábavnou a vkusnou podívanou, která nepřestává bavit. A to dokonce natolik, že cokoliv si oblékne, její fanoušci okamžitě vykoupí. Proto ji také magazín People zvolil nejlépe oblékanou ženu uplynulého roku. Jako vůbec první příslušnici britské královské rodiny. 

Inspirativní ženou loňského roku je také Meghanina švagrová Kate, která je zářným příkladem, jak může být móda elegantní, kreativní, ale zároveň decentní natolik, aby splňovala přísný aristokratický protokol. Obě dámy veřejnosti ukazují, že i vévodkyně může držet krok s moderní dobou a trendy.

Virtuální modelky

Virtuální modelka Lil Miquela

Módní svět se z přehlídkových mol, butiků a gala večerů stále častěji přesouvá na sociální sítě. Mnohem častěji než oficiální fotografie z akcí na nich najdeme obrázky ze soukromí slavných. Dovolená, večírek s přáteli nebo selfie z koupelny či postele jsou nejlepší reklamou. I když to může mít se skutečným světem pramálo společného.

Touhu po virtuální dokonalosti nejlépe demonstruje influencerka Miquela Sousa. Ráda obléká luxusní značky, jako je třeba Prada nebo Chanel, spolupracuje s designéry a navštěvuje módní akce. Má to však jeden háček. Devatenáctiletá dívka brazilsko-argentinského původu žijící v Los Angeles se své americké plnoletosti nikdy nedočká. Je totiž od roku 2016 počítačovým avatarem. Navzdory tomu se může pochlubit více než milionem a půl sledovatelů na Instagramu. 

V loňském roce jí navíc přibyla digitální konkurence, například blonďatá Perl z Tokia, která má na obličeji výrazné znaménko a proklamuje trend body positivity, Blawko, který nosí zahalenou spodní část obličeje a na odhalené má několik tetování, nebo jeho sexy přítelkyně Bermuda. Virtuálními modelkami si ve své kampani pomohl také francouzský módní dům Balmain. 

Selena Gomez

Selena Gomezová (New York, 9. září 2017)

Nekorunovanou instagramovou královnou loňského roku se stala Selena Gomezová, jejíž profil sleduje neuvěřitelných 144 milionů lidí. Americká herečka a zpěvačka si na vystavování svých předností moc nepotrpí, dává přednost rozesmátým momentkám s přáteli a klidně se nechává fotit, jak se cpe koblihou. Image holky od vedle ji vychází dokonale, takže není divu, že se o ni módní firmy přetahují. 

Svoji první kolekci vytvořenou z recyklovaného oblečení a ekologicky šetrných materiálů pod názvem Dream Out Loud uvedla na trh už v roce 2010. Byla určena pro řetězec Kmart. O dva roky později přišla s vlastním parfémem, který nese její jméno, následovala další vůně s názvem Vivamore a spolupráce s firmou Nicole by OPI, jež vyrábí laky na nehty. 

Objevila se i v kampaních značek Adidas a Louis Vuitton. Aktuálně je tváří sportovní kolekce Puma a limitované kolekce kabelek značky Coach. Hodnota dvouleté smlouvy s firmou Puma, kterou podepsala v září 2017, je třicet milionů dolarů. 

Provokatérky z Instagramu

Sestry Kardashianovy si vyrazily ven v kostýmech andílků Victoria´s Secret.

Velmi úspěšný business si díky sociálním sítím vybudoval také rodinný klan Kardashianových. Kim, Khloé, Kourtney, ani jejich nevlastní sestry Kendall a Kyllie Jennerovy s odhalováním problém rozhodně nemají a jejich profily jsou dráždivou podívanou plnou ladných křivek a odhalené kůže. Rády také experimentují s módními styly, šminkami a kosmetickými přípravky.

Přestože je největší provokatérka Kim, ani ostatní sestry se nenechají zahanbit. Khloe přišla s kolekcí džín a sportovní módy, Kourtney pak experimentovala s dětským oblečením a podobně jako sestry spolupracuje s řadou kosmetických a oděvních firem, je například ambasadorkou novozélandské pleťové značky Manuka Doctor. 

Díky lukrativnímu partnerství se značkami Adidas, Estée Lauder nebo Calvin Klein je už druhým rokem po sobě Kendell Jennerová nejlépe placenou modelkou světa. Povolání modelky jí podle magazínu Forbes vyneslo 22,5 milionu dolarů. Tučné zisky jí proudí také z kolekce, kterou vytvořila společně se svojí sestrou Kylie a z obří sledovanosti na sociálních sítích.

Právě Kylie se může pochlubit, že je nejmladší miliardářka na světě. Její majetek se pohybuje okolo 900 milionů dolarů, tedy zhruba 20 miliard korun. Také ona spolupracovala, stejně jako Selena Gomez, s firmou Nicole by OPI, je chodící reklamou na modely od světově uznávaných návrhářů a rozjela vlastní kosmetickou značkou Kylie Cosmetics. 

Gigi a Bella

Yolanda Fosterová a její dcery Bella a Gigi Hadidovy na Glamour Women of the...

Vidět a slyšet byl další silný příbuzenský tandem, sestry Gigi a Bella Hadidovy. Společně se objevily na jaře v Paříži na týdnu módy a na podzimní přehlídce značky Victoria Secret. Podle magazínu Forbes patří mezi deset nejlépe placených modelek na světě. Gigi si loňský rok měla přijít na devět a půl milionů dolarů, zatímco její sestra si vydělala o milion méně. Není divu, že jsou obě pod drobnohledem novinářů i fanoušků.

Gigi má za sebou kampaň pro Versaceho a Reebok, patřila k hvězdám newyorského týdne módy. Každý její outfit se stává módní inspirací pro desítky tisíc jejich fanoušků. Jen na Instagramu jich má přes 45 milionů, zatímco její sestra necelou půlku. Nedá dopustit na ležérní styl, často obléká kalhoty a tenisky. Sem tam si neodpustí ani výraznější kousek, jako třeba barevný přiléhavý overal. 

Bella zazářila v kampaních pro Moschino a Dior. Také ona preferuje pohodlný, ale zároveň sexy pouliční styl. Stejně jako sestra ráda chodí po ulicích s odhaleným pupíkem, na rozdíl od ní však v soukromí častěji obléká šaty a sukně. 

Rihanna v prádle

Zpěvačka Rihanna v negližé z vlastní kolekce Savage x Fenty

Módní svět vzala v roce 2018 útokem i zpěvačka Rihanna. Ke své kosmetické řadě Fenty Beauty přidala kolekci spodního prádla, která zahrnuje pestrou směsici střihů a velikostí, od těch nejmenší až po ty nadstandardně velké. 

Šokující podívanou byla přehlídka nové kolekce Savage x Fenty, která uzavírala podzimní newyorský týden módy. Modelky různých proporcí na sobě měly lechtivé kousky, sportovní spodní prádlo, svůdná pyžama nebo jen nálepky na bradavkách, síťovinu a podpatky. Modelka Slick Woodová dokonce porodila jen pár hodin poté, co opustila přehlídkové molo. Rihanna prohlašuje, že její kolekce spodního prádla je o respektu k lidské individualitě a odvaze přijmout své tělo, jaké je. 

Sama zpěvačka pak oslnila róbou na Met Gala. Model posetý perlami a drahými kameny měl název Sunday Best a jeho autorem byl John Galliano. 

Virgil Abloh

Návrhář Virgil Abloh

Bezpochyby je to muž, o kterém se loni ve světě módy mluvilo nejvíce. Nový umělecký ředitel pánských kolekcí módního domu Louis Vuitton Virgil Abloh je pozoruhodnou osobností z mnoha důvodů. 

Talentovaný návrhář, provokatér, ale též vizionář je prvním Afroameričanem na podobné funkci. Za sebou má úspěšnou luxusní streetwearovou značku Off-White, dlouhodobou spolupráci s raperem Kanyem Westem, pravidelně se účastnil týdnů módy V Paříži, je také držitelem několika designových cen. 

Návrhář je symbolem postupného spojování vysoké krejčoviny a luxusní módy s pohodlným pouličním stylem. Časopis Time ho zařadil mezi nejvlivnější lidi planety.


Britská královská rodina