Slavná značka kabelek bude muset zavřít až 125 svých butiků, prodělává

  2:13aktualizováno  2:13
Kabelky od designéra Michaela Korse zná snad každá žena, která se jen trochu zajímá o módu. A pro mnohé jsou nezbytnou součástí šatníku. Přesto se slavná značka potýká s velkými problémy. Její butiky navštěvuje čím dál méně zákazníků a některé z nich proto budou muset skončit. Pozornost firmy se zaměří na online nákupy.

Jsou jednoduché, elegantní a vejde se do nich vše, co je potřeba. Dost možná proto si kabelky značky Michael Kors zamilovaly miliony žen na celém světě. A mezi nimi i celebrity, například Michelle Obamová, Heidi Klumová či Jennifer Lopezová. Ikonické kabelky zastínily oblečení, šperky či obuv, které také patří do portfolia slavného amerického návrháře, po němž je firma pojmenována.

Fotogalerie

Nad známou značkou se ale stahují mračna. Akcie firmy prudce klesají a s nimi i tržby. Cenné papíry luxusní módní společnosti se propadly skoro o 10 %, což je nejníže za posledních pět let. Hodnota podílů se dokonce zmenšila o 24 %. Firma oznámila, že její prodeje budou podstatně horší, než se čekalo. Jenom v prvním čtvrtletí letošního roku prý klesly o 14 %.

Proto se rozhodla v nadcházejících dvou letech zavřít 100 až 125 svých prodejen, především ve Spojených státech. Slibuje si od toho, že ušetří až 60 milionů dolarů ročně. Zástupci firmy však nespecifikovali, které obchody chtějí zrušit, ani kolik lidí tím přijde o práci. Paradoxní je, že ukončení provozu vybraných prodejen bude stát firmu jednorázový poplatek v hodnotě 100 až 125 milionů dolarů.

Soumrak kamenných obchodů

Problémy, které sužují společnost Michael Kors, jsou podle odborníků ukázkou toho, jak je v poslední době stále složitější přilákat zákazníky do kamenných prodejen. Lidé stále častěji dávají přednost nakupování online. Dokonce i ti movitější, kteří nemají problém utratit velké částky.

Souvisí to především s odlivem zákazníků z obchodních center, která v důsledku krachují a zavírají se. Podle odhadů společnosti Credit Suisse by jen letos mělo ve Spojených státech zavřít okolo 8 tisíc obchodů.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Michael Kors profitoval z kabelkového boomu, který se strhl před několika lety, a otevíral kamenné obchody jako houby po dešti. Nyní je však podle Neila Saunderse, ředitele jedné ze společností, které se zabývají analýzou prodejů, značka daleko od všeho, co potřebuje, aby byla pro nakupující atraktivní a inspirativní.

Spojení s Amazonem

Vedení firmy Michael Kors si uvědomuje, že je nejvyšší čas změnit strategie a získat zpět nejen ztracené zákazníky, ale především přilákat nové. Podle generálního ředitele Johna Idola se značka spojila s internetovým gigantem Amazon, aby mohla skrze jeho stránky prodávat hodinky. On sám naznačil, že by jednou rád vybudoval z firmy Michael Kors podobně silného online hráče.

„Naše zákazníky jsme nedokázali dostatečně zaujmout. Jsme si vědomi, že musíme podniknout nezbytné kroky k tomu, abychom zvýšili úroveň nabízených služeb a nabídli inovativní přístup k našim kolekcím doplňků. Jedině tak můžeme zvýšit poptávku po našich produktech,“ vyjádřil se John Idol.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Podle dostupných informací se tak Evropanky nemusejí bát, že by o své oblíbené kabelky přišly. Zavření nevýdělečných obchodů má pomoci k tomu, aby se společnost mohla soustředit na klíčová prodejní místa ve světě. Vedle starého kontinentu je to především prosperující asijský trh.

Jaro a zdraví

Využijte krásného počasí a vydejte se pro zdravé pochoutky do přírody. Oblíbený medvědí česnek najde své místo v pomazánkách či domácím pestu. Jako zdravé sladidlo si můžete připravit pampeliškový med.


Nejčtenější

S vědomím smrti žiju teď každý den, říká Veronika Hurdová

Veronika Hurdová

Spisovatelka a autorka blogu Krkavčí matka Veronika Hurdová před třemi lety ovdověla. Doma tehdy měla dvě malé děti...

Je tomu již osmdesát let, co pětiletá dívka porodila zdravé dítě

Lina Medinaová přivedla před osmdesáti lety na svět zdravého chlapce

Přesně před osmdesáti lety malá peruánská dívenka jménem Lina porodila v Limě dítě. Bylo jí pouhých pět let, sedm...

Fascinují mě muži, kteří milují svou práci, říká mluvčí vlády Jana Adamcová

Jana Adamcová

Moderátorka, kterou si pamatujeme jako sporťačku z TV Nova, a současně manželka režiséra Jiřího Adamce, se nedávno...

Vzala ten nejmenší nůž a bodla třikrát. Teď sedí za pokus o vraždu

Nikola si odsedí pět let ve vězení.

Monika, která zabila svého manžela, není ve věznici Řepy jediná, která na partnera vztáhla ruku. „Třikrát jsem ho...

Přehlídka bradavek i kalhotek. Kráskám v Cannes se trapasy nevyhýbají

Trapasy na červeném koberci

Odhalené bradavky i spodní prádlo, pády nebo vyzuté lodičky. To jsou faux pas, kterých se mnohdy nevědomky dopustily...

Další z rubriky

Velké módní značky končí se zaměstnáváním modelek pod osmnáct let

Velké světové značky končí s modelkami pod 18 let.

Pařížská společnost Kering, která vlastní řadu významných světových módních domů včetně Gucci, Alexander McQueen nebo...

Futuristické boty podle mladých designérů, čarují s evolucí stylu

Bláznivé a nevšední boty vytvořili studenti uměleckých škol z České republiky,...

Bláznivé a nevšední boty vytvořili studenti uměleckých škol z České republiky, Itálie a Keni v rámci soutěže Baťa Young...

I celebrity nosí ponožky v sandálech. Některé stylově, jiné nevhodně

Šaty, Lazy Eye, 4 000 Kč, pásek, Lazy eye, 580 Kč, obuv, Kotva 4 890 Kč,...

Ponožky v sandálech vnímáme jako velkého módního strašáka. Ne však pokaždé musí tato kombinace znamenat faux pas....

Najdete na iDNES.cz