Neděle 29. listopadu 2020, svátek má Zina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. listopadu 2020 Zina

Urážel celebrity, dnes je z něj milionář. Gogoboi je hvězda čínské módy

  0:46
Sebevědomí mu nechybí, svou kariéru postavil na drzých módních kritikách a touží se stát jüanovým stamilionářem. Na sociálních médiích promlouvá k masám, o jakých se spoustě evropských blogerů ani nesní. Gogoboi je typický zástupce nové generace čínských influencerů. Možná i ten nejúspěšnější.

Gogoboi - v současnosti nejúspěšnější čínský módní bloger (10. března 2017) | foto: Profimedia.cz

Role influencerů – lidí, co na sociálních médiích hromadám fanoušků předvádějí nové trendy a produkty – je na Západě čím dál větší. Domů jim chodí balíky produktů od nejrůznějších značek, nejen těch módních. Jsou zvaní na všechny důležité akce, přehlídky i večírky. Některé firmy jim platí částky se spoustou nul na konci jen za to, že propagují právě jejich zboží.

Tenhle model začaly přebírat i asijské země. Včetně Číny, kde „lokální dosah“ znamená něco úplně jiného než u nás. Přístup k internetu tam má už víc než 700 milionů lidí; skoro 400 milionů z nich používá tamní Facebook, sociální síť Weibo. A zatímco zvlášť na venkově přetrvává extrémní chudoba, je v čínských městech čím dál víc boháčů, kteří si můžou dovolit utrácet pohádkové částky za luxusní produkty.

Rýže a řasy na červeném koberci

Gogoboi, tehdy ještě Ye Si, se narodil v roce 1983 v Šanghaji a měl odjakživa nakročeno spíš k té druhé skupině. Vystudoval univerzitu, pracoval jako učitel angličtiny a příležitostně psal pro módní a lifestylové časopisy. Jako spousta lidí z jeho prostředí a generace vzhlížel k Japonsku, Jižní Koreji a hlavně ke Spojeným státům.

V roce 2010 začaly v Evropě a USA frčet módní blogy a Si na to rychle zareagoval. Po jejich vzoru začal na Weibo publikovat krátké „blogové“ příspěvky. Označoval je #whowearwhat a hodnotil v nich modely čínských celebrit. Vtipně a dost nevybíravě. O jedné herečce třeba napsal, že na červeném koberci vypadá, jako by se tam dokutálela rýžová koule obalená v mořských řasách.

Fotogalerie

Tehdy už si říkal Gogoboi. Přezdívka mu zůstala dodnes, fanoušků přibylo. Z desítek lidí, kteří se bavili nad jeho údernými recenzemi, se staly stovky, tisíce, dnes jich má přes sedm milionů. Na Instagramu ho sleduje skoro 84 tisíc lidí – do stomilionové Kim Kardashianové má zatím daleko, ale i jeho „číslo“ roste doslova každý den. Právě tohle číslo se dnes vyvažuje zlatem.

Milionář ze sociálních sítí

Král čínské módní policie tak spolupracuje s evropskými módními domy, jako jsou Givenchy, Chanel nebo Louis Vuitton, které si dobře uvědomují, jak důležité je s asijskými blogery a blogerkami spolupracovat. Gogoboi ale není žádná naivní oběť jejich manipulace. Svou pozici dobře chápe a nebojí se o ní psát i s ironickým odstupem.

Navíc se z něj – samouka – za ty roky stal schopný byznysmen. Spolušéfuje agentuře Missionary, která se zabývá právě spoluprací módních značek a influencerů, a v mobilní aplikaci WeChat provozuje e-shop s luxusním zbožím, které sám vybírá. Spolupracuje s čínskými televizními stanicemi, má i vlastní pořad na Youko: tamní obdobě YouTube.

Přes to všechno má prý docela klidný život. S manželskou Jacqueline a osmiměsíční dcerou Fei, která už má mimochodem na Weibo vlastní úspěšný účet, tráví víc času doma než na červeném koberci. Večírky s davy celebrit a slávychtivých kolegů ho taky nelákají.

Se slavnými Číňany a Číňankami se podle vlastních slov moc přátelit nechce. „Základ mojí práce tkví pořád v tom, že kritizuju jejich styl. Kdybych se s nimi kamarádil, nemohl bych to dělat pořádně,“ řekl magazínu Business of Fashion, který ho zařadil mezi 500 nejdůležitějších módních influencerů současnosti.

Mix and mingle in a jinglin’ beat~ That’s the jingle bell rock~

Příspěvek sdílený Thomas Ye (@gogoboi),

Móda je vášeň, byznys je byznys

Psaní je odjakživa jeho vášeň, stejně jako móda. Potrpí si na sportovní kousky, které jsou na pohled obyčejné, ale ve skutečnosti velmi luxusní a ušité z těch nejlepších materiálů. I na dokonale střižené elegantní obleky. Nejnovější kolekci Givenchy pak klidně zkombinuje s něčím obskurním od neznámé značky. Hlavní je pořád překvapovat.

Co bylo zpočátku jen zábava, je dnes velmi dobrý byznys. „Chci ho hlavně rozšířit a vydělávat víc peněz,“ tvrdí. Jeho snem je prý vydělat sto milionů čínských jüanů, to je asi tři sta milionů našich korun. Říká to sice s mírným úsměvem na tváři, ale sám si uvědomuje, že to není nemožné. „Je to úplně nová oblast podnikání. Kdo říká, že v ní nejde dokázat zatím nevídané?“

Autor:
  • Nejčtenější

Příběh Denisy: Manžel mě ignoruje, mám dva milence

S manželem jsme svoji osm let, máme dvě děti. S tím mladším jsem teď doma. Muž je věčně v práci a na nás nemá čas....

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Tři nemoci, které ohrožují mladé lidi s hektickým životem

Začínají často nenápadně, ale jejich následky mohou být fatální. Nemoci, které mladým lidem mohou vzít i život. Prvotní...

Legíny jsou pohodlné, ale zatraceně zrádné. Oblékejte je proto opatrně

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Některé z nás ovšem jejich pohodlí natolik propadly, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Amerika mi ukázala, že jsem žila v bublině, přiznává herečka Hana Vagnerová

Premium Do svých rolí se dokáže herečka Hana Vagnerová vžít natolik, že před kamerou zapomíná na strachy. Také v reálném životě...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Miliardář Dědek o Pardubicích, krizi, (ne)fungování extraligy i Jágrovi

Premium Jeho jmění se odhaduje na čtyři miliardy korun, podle magazínu Forbes je 54. nejbohatší Čech. Na přelomu roku se Petr...

  • Další z rubriky

Podprsenka i na noc a volnost nadevše. Vyvracíme mýty

Až 80 procent žen nosí nevhodnou velikost, 70 procent neví, jakou zvolit na sportovní aktivitu, a většina má doma víc...

Žena nemá ráda oblečení. Nudismus praktikuje všude, kde to je možné

Dvaatřicetiletá Molly Spocková z Los Angeles od mala nesnesla mít cokoli na kůži. V pubertě už začala chodit doma nahá...

Podpis přírody na kůži svědčí o kvalitě výrobku, říká módní designérka

Premium Náhodně poskládaná písmena tvoří značku, která v sobě nese smysl pro detail, tvar i funkčnost. Kožené modely Pavlíny...

Obutí na vysoké noze je hit. Tento trend ovšem vyžaduje značnou kuráž

Víte, v jakém módním segmentu lze letos pozorovat nejvíce nových trendů? Jednoznačně v oblasti obouvání. Zde nezůstal...

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Příběh Denisy: Manžel mě ignoruje, mám dva milence

S manželem jsme svoji osm let, máme dvě děti. S tím mladším jsem teď doma. Muž je věčně v práci a na nás nemá čas....

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...