Ona
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Jiskru mládí vám vrátí deodorant s vůní dvacítky, slibují Japonci

  • 4
Čich je zásadním pomocníkem při hledání partnerů a výrobci parfémů se předhánějí, aby nabídli co nejširší škálu vůní. Čerpají přitom z přírody, ale pracují i s lidským tělesným pachem. Ten se liší v závislosti na genech, životním stylu, hormonech a mění se i věkem. Nově je na trhu k dostání vůně mladých žen.

Mladé ženy vylučují specifické látky, které mužům voní. Starším ženám naopak takové látky chybějí.

Vybírejte vůně podle osobnosti

Luxusní parfémy stačí nanést v malém množství a vydrží vám celý den.

Japonská společnost Rohto Pharmaceutical oznámila, že její vědci úspěšně izolovali dvě vonné chemické sloučeniny zvané Lactone C10 a C11, které mladší ženská těla vyráběla v mnohem větším množství než těla žen starších.

Studie zahrnovala 500 žen všech věkových kategorií, od dospívajících po dospělé a starší padesáti let. Vědci objevili „sladkou vůni“, která byla v oblečení mladších dospívajících žen výrazně silnější, a významně klesla u žen starších 35 let. Díky tomuto zjištění vyvinula společnost kosmetickou řadu s názvem Deoco, která zahrnuje tělová mýdla a deodoranty bohaté na „sladkou vůni“ lakton C10 a C11 typickou pro tělesný pach dívek a mladých žen, který muže sexuálně přitahuje, protože si jej podvědomě spojují s plodností. 

Stárnoucím ženám tak výrobek vrátí vůni mládí, o kterou přirozeně přišly. V Japonsku je deodorant Deoco velmi populární nejen u žen, používají ho prý i muži.

„Deodorant je určen všem ženám po třicítce, protože tyto už přestávají produkovat většinu aromatických látek souvisejících s mladistvostí,“ tvrdí výrobce. Řada Deoco se stala v Japonsku obrovským hitem jak u starších žen, které chtějí být stále přitažlivé, tak pro osamělé muže, kteří touží po vůni mladší ženy.


Témata: Tokio, Japonsko