Módní přehlídka patří tradičně k vrcholům pařížského veletrhu Salon du Chocolat, na kterém se prezentují jednotlivci a cukrářské firmy z celého světa. Letošní ročník byl dvacátý, a tak se po mole znovu prošly některé sladké kreace z minulých let. Retrospektivu doplnily úplně nové modely, inspirované mimo jiné tradičními oděvy z Asie a z Jižní Ameriky.
Šedesát modelů spojoval netradiční materiál – čokoláda. Modelky oblékly šaty zdobené pralinkami, sladkou krajkou i jedlými plátky „cukrářského zlata“. Z čokolády byly i doplňky: komplikované čelenky, masivní šperky, křídla, a dokonce zdobená klec se živými ptáky.
Salon du Chocolat má úspěch nejen u odborníků, ale i u širokého publika. Především u dětí, protože v Paříži mají zrovna prázdniny. „Začíná to dobře, je tu mnoho lidí a ještě více jich očekáváme,“ řekla agentuře Reuters Karin Mercierová, brand manažerka firmy Guylian Chocolate. Vzhledem k tomu, že jde o kulaté výročí, je navíc podle jejích slov program zvlášť nabitý.
Pětidenní veletrh letos zabírá celých 20 tisíc čtverečních metrů výstaviště Porte de Versailles. Vystavuje na něm 500 výrobců a 200 šéfkuchařů a cukrářů. Od prvního ročníku, který Paříž hostila v roce 1994, se rozrostl a rozšířil se i za hranice Francie. Už na něj navázalo 159 výstav v 29 světových městech a prošlo jimi více než 6,4 milionů návštěvníků.