FOTOSOUTĚŽ: V čem jsme chodili před čtvrtstoletím?Fotografie v maximální kvalitě posílejte od 11. října do 11. listopadu. K fotografii připojte krátký příběh, který se k fotografii váže. Deset čtenářů získá po skončení soutěže po balíčku luxusní kosmetiky Essenté v hodnotě 2 080 korun. Čtenáři v závěrečném hlasování rozhodnou, které fotografie se jim nejvíc líbí, a vyberou deset šťastných výherců. Podrobnější pravidla soutěže najdete ZDE. |
1989–1999: Konec front na bavlněná trička
S pádem železné opony v listopadu 1989 skončila doba, kdy se u nás stály fronty i na obyčejná bavlněná trička. Češi a Slováci hromadně vyráželi na zájezdy do Vídně a objevovali kouzlo sezonních výprodejů v Německu.
Šicí stroje putovaly na dno skříně, obchody se začaly plnit levnou konfekcí ze zahraničí. Tuzemská textilní branže nápor konkurence nevydržela, ale co na tom? Ze svobody a dostatku zboží se tehdy radoval každý. I když po svém.
Čeští podnikatelé navlékli neblaze proslulá fialová saka, uvázali si strakaté kravaty a k širokým kalhotám s náběrkami nazuli černé mokasíny s bílými ponožkami. A ostatní se snažili vyrovnat partě z Beverly Hills.
Nosila se saka a topy s objemnými rameny, džíny do pasu, oversized košile, mikiny a svetry, nabírané sukně do půli lýtek, vše v divokých barvách a vzorech.
Až v polovině 90. let móda dostala rozum: oděv pozbyl na objemnosti, ramena na širokosti, křiklavé barvy vystřídaly přírodní a neutrální tóny. Kdo nevlastnil kabát z vlněného kašmíru v „camel“ barvě, byl out.
Příští pátek si přečtete, co se nosilo v letech 1999–2009.
Komerční sdělení
Vyhrajte luxusní kosmetiku EssentéKosmetiku vyrábí ryze česká firma, jejíž produkty jsou kvalitou, účinky i designem plně srovnatelné s nejlepšími světovými značkami. Zároveň nemají pouze pěstící a dekorativní vlastnosti, ale aktivně napomáhají zlepšit zdraví a vzhled pokožky. Do fotosoutěže „V čem jsme chodili před čtvrtstoletím?“ věnovala firma Essenté deset balíčků kosmetiky (každý v hodnotě 2 080 korun) pro krásnou a zdravou pleť. Každý z nich obsahuje:
|