Diskuse k článku

Poradna: Přítelkyně má rozmazlené dítě. Jak se mám zapojit do výchovy?

Nedávno jsem se nastěhoval k přítelkyni Lídě a její čtyřleté holčičce, ale nějak se mi nedaří zapojit se do výchovy. Co mám dělat? ptá se čtenář Mirek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a74t42e19ř49i14n76a 90V26a94š45á34k43o14v44á 5941832929605

Mily pane Mirku, ja bych taky nechtela, abyste se par fackami zapojoval do vychovy meho ditete. Osobne nevidim nic spatneho na tom, ze se uvari brambory misto ryze, kdyz ma na ne nekdo chut. Jidlo si bezne prohazujeme i s dospelymi, pokud se netrefime do objednavky a jinemu to vadi treba min. Ja tomu nerikam rozmazlenost, ale vstricnost.

Myslite, ze ma vychovny efekt donutit nekoho snist neco, co mu nechutna ? Ja ne.

Nevim, jestli je holcicka rozmazlena, ale me uvedene situace rozhodne neprijdou jako priklad rozmazlenosti

+1/−1
10.8.2015 9:50
Foto

M18a27r83k66é83t13a 64K65o59c80h61a10n45o57v82á 2972758736443

No bože, tak dítě nechce rýži a radši brambory, co je na tom tak hroznýho? A že jí nechutná v restauraci? To se může stát i dospělému. Taky nebudu jíst v hospodě, když mi přinesou něco, co uvaří blbě ;-D Moje dcerka zas nesnáší brambory, se z toho nezblázním ;)

+1/−1
9.8.2015 6:56

M57a41r53t40i24n 57S36a73u72r 5548642540441

Tak ať se zase odstěhuje a dochází za maminkou jen v noci za tím účelem proč s ní chodí. Asi není na výchovu dítěte a ještě k tomu cizího zralý.

+2/−2
8.8.2015 15:49

J68a64n 75F21r47o17l58í16k 6846480275204

Dostal jste mínus, ale s jistou dávkou nadsázky máte pravdu. Pokud ho irituje chování cizího dítěte je to problém. Moji vnuci jsou stejně vybíraví a tvrdošíjní a jejich matka s nimi bojuje v úplných pitomostech. Scéna jestli si vzít tuto nebo tamtu čepici atd. Já když jsem s nimi sám tak jim vyhovím a jsme všichni v pohodě. Nechceš rukavice, neber si je (já je dám do batohu) a když je jim zima tak je vytáhnu a odpustím si i jízlivé poznámky. Sám jsem v jejich věku nebyl lepší.

+1/−1
8.8.2015 16:32

M63a93r98t75i60n 15S68a30u48r 5448282630861

¨Také jsem otec dvou kluků a fakt jsem se vždy snažil vycházet s dětmi jako kamarád, i když jsem byl peskován manželkami, prarodiči. Ale občas je potřeba pořádně zařvat a je klid. A vzápětí jsme zase kamarádi. Ale věřím, že cizí pán v domácnosti dvou "žen" to bude těžký úkol.

+4/0
8.8.2015 16:44

M69a19r56t39i90n 20M93a35r27e40k 6801800704592

Mám stejnou zkušenost. Pomohlo až když jsem se já sám začal snažit... vzít ji na celý den na výlet a respektovat co chce. Hrát si s ní, soutěžit a vyvolat v ní jakousi soutěživost a dětskou závist... od té doby po dvou letech soužití mě začala říkat tatínku a nevyměnil bych ani ji ani maminku... i když z počátku jsem slyšel občas "není to tvoje dítě " ... dle mého názoru to není o dítěti, ale o rodičovi ... zkrátka poznej svého nepřítele, protože to dítě bude nepřítel permanentní :-)... hlavu vzhůru !

+4/0
7.8.2015 19:56

M67a25r38t72i92n36a 29S59e62d36l96i22c48k94á 5332945341452

Je-li ta ženská normální, nikdy nedá přednost chlapovi před dítětem, zvlášť když ten chválí fackování, tak aby si pán sbalil fidlátka a šel hledat štěstí jinam. Jestli mu vadí takové prkotiny, co teprve, až nastanou opravdové problémy.

+16/−2
7.8.2015 17:42

A22n33d77r97e11a 76T92o37m32š83ů 8465635

On fackování ale nijak extra nechválí, ale na druhou stranu se mu ve vyjímečných situacích nebrání a vidí v tom lepší alternativu, než výchova á la USA...  A já s ním souhlasím, protože jsem zažila něco podobnýho a vím, že jedna dvě přes zadek ve správně zvoleném okamžiku dělá zázraky a rozhodně nikomu neublíží. Pro vás to zopakuji ještě jednou: nemám ráda tělesné tresty (to zní hrozně) ale na druhou stranu vím, co dovede udělat blbá a přecitlivělá (nikoliv citlivá!) výchova.

+4/0
8.8.2015 15:48

Š28á94r88k54a 11S14t20a71ň35k36o67v20á 9553295419789

Když řeší i takovou prkotinu ať to raději mladej pán zabalí! Ta holka mu bude vadit brzo ve všem!

+8/−1
7.8.2015 17:02

M70i98l12e31n16a 44J68a47l81ů69v24k61o79v65á 8141457221977

No jistě, především se musí domluvit ti dva, co chtějí vychovávat. Otázkou je, proč od nich odešel manžel a otec - možná se ve výchově neshodli.Lepanec žádnému dítěti - pokud je na místě - nikdy neuškodí!!

+3/−7
7.8.2015 16:57

M18a11r32t93i92n28a 84S62e20d84l65i66c51k81á 5442235651322

Jenže to "místo" má každý jinde. Někdo by fackoval za brambory, někdo za nebezpečné přecházení silnice...

+7/−1
7.8.2015 17:44

P81a25t57r82i36k 50H72r41a89d58i90l 9699322314960

Musíš nenásilně a když to ani za 9 měsíců nepůjde,zbal se a vypadni,je to ztráta času pro všechny.

+3/0
7.8.2015 15:10

L57e21n40a 55P76á16t82k46o53v34á 8821803254279

Pán nechce aby dítě bylo vychované ale aby poslouchalo, pokud možno na slovo. Kup si psa. Dítě je člověk a tak je lépe se s ním dohodnout, což tento člověk chápe, podle mě mylně , jako ústupek. Nevidím jediný důvod nedat si brambory místo rýže, nebo si nevyměnit jídlo s děckem v restauraci, když mě samotné na tom nesejde a necítím újmu. Měnil si to jídlo s tím děckem snad on? Řeší kraviny

+17/−5
7.8.2015 14:24

J42a27n 65F98r80o63l96í50k 6346740805314

Přesně. Pokud si nevybudují správný vztah je to život na prd. A ten dospělý na tom musí mít 90% podíl. Brát toho malého človíčka jako osobnost a ne cvičnou opici.

0/0
8.8.2015 16:39

Z61u38z36a70n50a 61V43l68a93c69h13o66v87á 8266972780

Tak jestli to jídlo je jako důkaz rozmazlenosti, tak moje děti a manžel jsou taky rozmalené. Dokonce někdy dělám každému jiné jídlo! Mimochodem v ostatních otázkách jako úklid, spaní mě ale nepřesvědčí. Ono jako bezdětná jsem taky věci viděla jinak, ale pak člověk ze svých představ dost sleví;-D;-D

+19/0
7.8.2015 13:55

P13a57v52l69a 56K23v57a40p34i69l50o67v10á 7169858644737

No fakt je, že co se týče jídla tak svoje děti jsem rozmazlila neskutečně. V restauraci  jsem si objednávala, až podle toho co si dali oni. Pak jsem eventuelně dojídala anebo taky byla o hladu. Jenže bylo to praktičtější než se právě v restauraci hodinu dohadovat. Navíc našemu nejmladšímu chlapečkovi se nesmí do dnes sáhnout do talíře, takž co se dojídá je v tu chvíli studený.

Jenže na druhou stranu mají nepřekročitelně nastavený hranice ve většině ostatních situacích .... škola, úklid, raní vstávání, dochvilnost  atd.. Takže s tím jídlem jsem to přehnala no .... snad mě jejich budoucí partneři neukamenují;-) fakt je, že díky tomu, že žijeme ve extrémně bohaté společnosti teritoriálně i historicky, nic nás nenutí to jídlo řešit.

+4/−1
7.8.2015 12:35

O55d53s54t19r81a83n31ě47n55ý 33U71ž23i97v20a64t64e28l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
7.8.2015 13:15

P46a75v32l21a 73K47v79a94p45i79l20o75v68á 7879828484927

To ne oni jedli všichni opravdu hodně, ale v té restauraci si z té pestré nabídky vždy naobjednávali víc než byli schopni sníst .... Námitky "hele to nesníš, kdo to po tom bude dojídat" nefungovaly. Pak se pochopitelně sem tam spletli a jídlo, které mysleli, že jim bude chutnat, jim nechutnalo atd. Pak taky docházelo na výměny talířů. Balení zbytků domů, na které se pak zapomnělo. Z toho už dávno vyrostli, ale myslím, že budou mít k potravě  (tedy když nepřijde válka) podobně volnomyšlenářský vztah jako já.

Taky bych vám přála zažít návštěvu speciálky se sýry s mým synem třeba už v 7 letech měl přehled o stáří a kvalitě sýrů .... "mami ještě tu 12 měsíční goudu nezapomeň"  ;-D

Ale tím vším vlastně chci říct, že každý člověk potažmo každá rodina má priority jinde. Můj exmažel byl taky lehce rozhozen mým specifickým vztahem k jídlu. Ale zas na druhou stranu je do dneška strašně nedochvilnej a to zas bylo dost nesnesitelné pro mě. 

Právě v tom článku je zmíněna jenom oblast jídla, klidně můžou mít prostě jen "rozházené priority".

+1/−2
7.8.2015 14:07

H42a71n53k68a 31C73h31e32n 7117899845275

Rozhodně je lepší, když je člověk vybíravý v jídle a umí si ho užít, než když někdo učí děcka jíst blafy typu špagety s lančmítem s kečupem.

+3/0
7.8.2015 15:59

P35a58v85l13a 81K68v19a42p61i81l16o73v24á 7469138204707

No to si myslíme my dvě, ale věřte tomu, že je opravdu hóóódně lidí, kteří si to nemyslí.

+1/0
7.8.2015 16:34

H86a45n87k74a 15C77h91e21n 7587259125105

ano. Nejlíp chutná to, co je levné. Pokud je to nechutné, přidám ještě víc kečupu nebo něčeho s glutamátem. Bohužel.

+2/0
7.8.2015 17:09

J88o71s56e93f 76H19á31b 2343714859286

my máme 3 prdlavky doma 8,5,2. Se všema chodíme samozřejmě i do restaurace, aby se i tam chovali způsobně. A vše řádně uměli. Není to jednoduché a jidlo máme také jako u čínského stolu. Tedy koluje ke všem. Každý si něco objedná, ale hned jak uvidí co má druhý, tak to chce taky. Jako z knihy od Krause o jejich rodině. Každopádně to bereme s nadhledem, protože jinak bysme se zbláznili. Nedávno jsem s nima šel sám na oběd do restaurace. Pinglové pozdravili, přinesli malování pro dcerku, potom přinesly kostky pro nejmenšího a bylo vše ok. Chovali se nádherně. Až na kostku lega v mý polívce. Jsou 3, takže žádný klid to není, ale tomu rozumí jen ten, kdo má víc dětí. Když jsme odcházeli, tak se ke mně naklonil pingl a řekl, že mám asi svatozář a že by to nedal.  Ale dal by to, protože by musel. ;-D

+14/0
7.8.2015 14:50

V73l15a 40Z60i65r79k54l84o69v21á 6600248545969

:-):-)

0/0
28.8.2015 20:17

J52o30s80e93f 91H32á52b 2173414729196

ona ho pozvala do rodiny, tak musí počítat s tím, že náhradní tatínek bude mít trochu jiný názor na výchovu. Musí se domluvit. Jeho přístup může být také dobrý. Jen aby jí pán brzy neutekl. Pokud mu ona naznačí, že do toho nemá co kecat, tak asi zdrhne.

+7/0
7.8.2015 12:32

B58ř78e46t36i81s84l98a10v 26Š24í68m74a 9264351402

Jakub Háb

Domníváte se, ze muz musí být prednostou domácnosti jako ve starých prvorepublikových filmech?:-) Normálne uvazující lidé nemohou mít vylozene znacne rozdílné názory na výchovu detí...

A práve proto, ze chlap se na výchove holcicky nepodílel, nemuze hned chtít vse menit dle svého pohledu. Dále by to bylo o domluve, problém je v tom, ze jeho názory jsou extrémní a primitivní. Dle toho, jak si stezoval v clánku, to díte nezlobí a není rozmazlené, ale ten - pro díte cizí chlap - hned mele o fackách a kricení!

To on není zrejme úplne v porádku s myslením, ovládáním a chudák holcicka.

+2/−4
7.8.2015 12:51

J14o40s42e88f 38H57á12b 2963344889496

budu reagovat, ač jsem moc nechtěl.

Ten celý článek je vymyšlený, jako všechny, které nám místní redaktoři předhazují. Každopádně postavy a děj není nepravděpodobný. Pokud žena chce být s ním a on s ní, tak se musí domluvit a respektovat pravidla. Dva nebudou mít nikdy 100% stejný názor na výchovu, to nejde a je to dobře. Musí  se doplňovat. Holčička vůbec nemusí být chudák. Pán pochopí, že výchova je složitá věc. Každopádně on se o ni bude starat ještě mnoho let, pokud bude chtít. Déle než měl biologický otec. Maminka ji nějak vychovává, to je v pořádku, ale do hry vstoupil někdo 3 a tomu se nemusí vše líbit. Což je také normální.

P.S. nejsem Jakub

+5/0
7.8.2015 13:48

B40ř79e63t75i65s72l66a50v 16Š11í17m57a 9864351612

Mezi slusnými a civilizovanými lidmi jsou rozdíly v názorech na výchovu nepatrné, ale v tomto clánku jsou zcela rozdílné. Paní vychovávala holcicku laskave, jak takové malé díte potrebuje, ale chlápek se chová, jako by z ní chtel mít poslusného pejska, vychvaluje facky a krik jako dobré výchovné metody.Rv To není nikdy dobrý prístup!Díte není ani hracka, aby si nevyzrálý chlápek na nem doucoval, jak má sám dospet.

Tipuji to na nekolik duvodu:

1) díte ho obtezuje a chtel by, aby se projevovalo co nejméne,

2) chlápek je sám rozmazlený, závistivý mamánek, celý udivený, ze se partnerka netocí jen kolem nej, mozná je i zakomplexovaný a chce se pritom projevovat jako macho a tudíz vsechno rídit sám,

3) je to clovek s poruchou osobnosti, který si lebedí ve své domnelé nadrazenosti a vadí mu, ze holcicka a paní zatím zcela nepodléhají jeho manipulaci. V tomto prípade by bylo skvelým resením, kdyby urazene odesel.

P.S. Omlouvám se za zkomolené jméno.

+3/−4
7.8.2015 14:19

J24o38s81e82f 54H63á67b 2603274219736

proboha vyprdněte se na ten článek. Je vymyšlený a vy se tím snad necháte rozhodit? Ženská chce doma chlapa? Chce. Bude od něj očekávat pomoc? Bude. Jakýpak štrapáce s tím. A't se domluví a bude všechno eremu.

+4/−3
7.8.2015 14:28

B52ř44e61t56i80s22l46a41v 54Š28í45m49a 9574951172

Jasne, ze je clánek vymyslený, ale odpovídá reálnému zivotu. 

Vám asi nedochází, ze nejde o zenskou a chlapa, ale o to malé díte.... A to nebude mít lehký zivot s blbem, který delá mnoho povyku pro nic kvuli kazdé malickosti, kterou si díte preje  a hned mele o fackách a kriku.

Redakce vytvorila tatícka podobné inteligence jako je ten polský ridic na prejezdu ve Studénce, ten také myslel, ze.....

+1/−3
7.8.2015 14:41

2742289392964

Břetislav Šíma:

Ze čtení příspěvků do diskuze je největší diktátor nějaký Břetislav Šíma, která si na svačinu snědl všechnu chytrost světa. Ostatní jsou nuly a hloupí kteří nevychovávají své děti,

+4/−2
7.8.2015 14:50

B81ř54e63t76i43s72l24a50v 43Š85í71m29a 9464631902

Miroslav Dvořák

Patríte snad mezi lidi, kterí chválí výchovu, kdy jsou deti fackovány a rve se na ne pro kazdou malickost?

Celou dobu tady nepísu nic jiného, nez to, ze chlap, který kecá v clánku o rozmazleném díteti, delá z komára velblouda a problém je spís v nem samotném.

Neresím, ze se v tom panovacném a soucasne nevyzrálém chlápkovi nekdo pozná. :-)

+1/−2
7.8.2015 15:01

2302329882594

NESOUHLASÍM s fackováním !!!! Jen každý názor který není Váš je dle Vašich příspěvků hloupý a lidé sadisté. Jen Vy jste ten nejchytřejší. Začínám mít pochybnosti jestli jste vychoval několik dětí. Oproti mnohých žen kteří dle Vás tomu ani moc nerozumí. Takové chytráky jako Vy nesnáším a neuznávám.  Tím končím jakoukoliv diskuzi.

+1/−2
7.8.2015 15:08

B29ř93e21t54i79s43l77a87v 34Š86í47m87a 9484301292

Lzete, zádnému diskutérovi jsem nepsal, ze je hloupý nebo sadista!

Písu, ze dle údaju v clánku není holcicka rozmazlená, chová se primerene svému veku, ale naprosto neprimerene se chová chlápek z clánku, delá mnoho povyku pro nic, vychvaluje fackování a krik .... a to je nenormální. Nejen podle mne!

Klidne si mne neuznávejte a nesnásejte, je mi to jedno.... jen moc nechápu, proc se vztekáte, kdyz údajne nesouhlasíte s fackováním. Ale resit to nehodlám.:-)

Mám hodné deti a nebijeme je.

+2/0
7.8.2015 15:23

H39a28n87k67a 27C82h65e70n 7127559825975

Máte pravdu! rozdíly ve výchově budou vždy. My máme s mužem skvělý vztah a jedna asi ze tří věcí, na kterých se permanentně nemůžeme shodnout a někdy se kvůli nim hádáme (tedy...já se hádám) je právě výchova dětí. On nic neřeší, já jsem trochu autoritativní rodič (dáno výchovou). Já jenom doufám, že naše děti si vezmou od každého z nás to dobré, protože děláme, co můžeme :-)

+2/0
7.8.2015 16:06

J98a85n 65F74r83o85l68í20k 6126700105824

Dva lidé nikdy nejsou stejní. To co snachu vytočí do běla syna nechává chladným. Já jako děda na to koukám s nadhledem a snažím se ubrousit hrany. Ovšem dva vnuci, kteří mají ode mne pracovní název "demoliční četa" to je někdy síla. Prostě tak jde život a netřeba se pro to trápit nebo dospělí mezi sebou hádat.

+1/0
8.8.2015 16:54

B43ě64l84a 89H63o95r97á33k98o26v34á 1728412649710

Jo jó, ve všem se musí skákat podle dětí nejméně do šestadvaceti a pak je život naučí nebo si zajdou za osobním psychoterapeutem...

+3/−4
7.8.2015 12:21

B76ř62e33t19i98s96l44a77v 12Š67í22m62a 9124791202

Běla horáková

Díte jako díte, co?:-)

Nejste-li schopna chápat rozdíl mezi ctyrletým dítětem a dospělým, je to vás problém.

Byl zde také clánek o holcicce, pretazované prací u nevlastní matky, a z toho duvodu hubené a se zhorsujícím se prospechem ve skole.... a duchaplní diskutéri psali, ze je dobre, ze se holka naucí pracovat... a ze jsou deti obézní. Máte podobný zpusob uvazování.

+1/−2
7.8.2015 12:59

P27a67v28e15l 34N61e97d75ě17l15a 5576590984821

Zmlátil bych je obě.

Pak bude teprve čas vyšetřovat, co se vlastně stalo.

+6/−7
7.8.2015 11:09
Foto

D60a92n42a 29Z23e90m56k78o61v11á 7851970867816

Též bych poradila bezdětnou a vyrobit si vlastního potomka, protože uvedené příklady o rozmazlenosti nevypovídají.

+11/−1
7.8.2015 11:05

K31a50r43e94l 52V87a97c65h53u36t 9403192789853

Teda zrovna ty uvedené příklady nevidím jako nějakou rozmazlenost... ;-D;-) ... co to chlapec, proboha, řeší??? 8-o

+15/−2
7.8.2015 9:56

K25a13r51e47l 45V94a50c74h78u43t 9873872629473

Takže když se mně moje milá zeptá, zda chci k jídlu (k masu a omáčce) raději rýži, anebo těstoviny, tak to svědčí o mojí rozmazlenosti? ;-D

+7/−1
7.8.2015 9:59

J16a27n29a 35B74o25u53l65o71v61á 7160206831941

No jasně, to nevidíte? ;-D Mně přijde naprosto normální, že někdy pro rodinu uvařím dvě různé přílohy, podle chuti každého strávníka.

+9/−1
7.8.2015 10:04

P48a16v87l14a 22K70v62a57p58i47l62o90v40á 7569718984177

To nic není já jsem schopná připravovat 3 různé večeře ;-D Ale vím, že normální to není. Ale já si to zas vybírám jinde. Je to o dohodě.

+2/0
7.8.2015 12:24

P64e35t59r58a 36M17a15l43á 7621428581415

Něco podobného jsem psala níže a sklidila jsem mínusy...

0/0
7.8.2015 10:03

P34a20v55l35a 71H54r83a75d91i84l57o67v80a 3727831831964

Jako bezdetny ma samozrejme pravo videt to, jak vidi. Vlastni potomek ho rychle vyleci ;-D Clovek ma zasady a rika si, ze tohle on by nikdy a pak je vsechno jinak.

+4/0
7.8.2015 11:14

B92ř71e53t50i83s33l45a22v 98Š82í69m58a 9374131262

Souhlas, az na to, jaké má bezdetný právo. Nemá právo na to, aby si myslel, ze je pan neomylný a musí být po jeho, nedostatek zkuseností s detmi ho neomlouvá.

Nepíse se nic o tom, ze by se holcicka vztekala, dupala atd. Díte muze mít vlastní názory a chlap se spís ukazuje jako ukrivdený chudácek, závistivec a zárlivec.... a na druhé strane pan dulezitý.

+3/−3
7.8.2015 11:40

P68a16v37l79a 84H31r10a54d33i87l43o74v10a 3687361421594

Mne tedy neprijde, ze by takovy byl. Rozhodne ne dle toho clanku.

+5/−2
7.8.2015 11:48

B78ř45e65t68i44s89l49a86v 19Š23í72m71a 9234271632

Mne ano.

Proc by mu jinak vadilo, ze paní uvarí holcicce brambory nebo si s ní vymení jídlo v restauraci?Po nem to nikdo nechce. Proc hned mele o vhodnosti facek?

Mozná z nej maminka vychovala mamánka.... a chudák najednou není ten nejdulezitejsí. :-)

+2/−1
7.8.2015 12:00

P80a41v97l73a 44K13v98a74p92i27l30o62v49á 7589458524727

Velmi rychle soudíte, to zas dost vypovídá o vás. Kluk má šanci se z toho probrat.

+5/−2
7.8.2015 12:26

B50ř19e79t91i47s56l34a26v 86Š92í74m18a 9364811192

Madam, neco o takových lidech vím, názory toho chlápka jsou dost typické pro některý druh lidí. :-/

Díte není pokusný králík, aby si na nem dospelý muz, chovající se jako kluk, zkousel, jak se probrat!Výklady o údajne rozmazleném ctyrletém díteti, protoze si vybírá, jaké jídlo chce... a hned u toho mlít o správnosti facek a kriku, svedcí o necem podivném u toho chlápka.

Uz jsem zde psal, aby si zasel k psychologovi. Neznám ho, nevím, zda je sám rozmazlený a treba i zakomplexovaný, to by mu rady psychologa mohly pomoct. Pokud je to ovsem manipulant, narcis s poruchou osobnosti, tam nic psycholog nezmuze.

+3/−3
7.8.2015 12:38