Diskuse k článku

Nemluví, ale mezi zdravými je premiant. Inkluze ve vzdělání funguje

Během posledního týdne se kvůli výroku prezidenta Zemana vyrojilo nesčetně komentářů na zařazení dětí s postižením a jiným znevýhodněním do běžné třídy. Pojďme si tedy shrnout, co je to inkluzivní vzdělávání a podívat se na zkušenosti učitelů, dětí i rodičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V21e68r36o34n12i33k53a 67N68ě40m32e47č92k58o71v56á 6649880588714

Jako rodič zdravého dítěte mne zajímá, zda budou pokryty jeho potřeby a využit jeho potenciál. Nechci, aby ho už v tak přeplněné třídě rušilo a zdržovalo dítě, které potřebuje speciální pozornost a učitel mu ji logicky nemůže dát. Nechápu, proč se tu potírají potřeby nadaných.

+2/−1
24.1.2015 0:25

K91a95m10i89l 20N77o65v94o25t80n98y 4856235362730

Ve skolach se porad uci tak, ze ucitel stoji pred tabuli a neco vyklada. Deti jen pasivne prijimaji a pak jsou zkousene z opakovani toho, co ucitel rekl... opravdu mate pocit, ze v nasem skolstvi se hledaji zpusoby podpory mimoradne nadanych deti? Pokud je uciteluv hlavni pozadavek, aby deti poslouchaly a hlavne nemluvily???

+2/−1
22.1.2015 11:43
Foto

A80n64n37a 10V13e21s32e25l93á 2340448666

Inkluzivní vzdělávání skutečně nejspíš děti s problémy motivuje. Ale mimořádně nadané děti demotivuje a ty se naučí tzv. jet na půl plynu. Pochopí, že velkou snahu ve škole vyvíjet nemusejí a snad ani nemají, když to po nich nikdo nechce. To není dobrý start do života a předpoklad k tomu, aby byly tyto děti úspěšné tak, jak to odpovídá jejich potenciálu.

+3/−1
22.1.2015 9:38
Foto

A81n13n51a 42V43e74s66e95l27á 2190648766

Používat nadané a mimořádně nadané děti hlavně k tomu, aby táhly dopředu ty ostatní, a kašlat na to, zda i ony naplní svůj potenciál, protože i bez zvláštní péče z nich vyrostou přinejmenším průměrní dospělí, mi připadá nešťastné až hloupé a rozhodně nevýhodné pro celou společnost.

V článku je klíčová tahle věta:

Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. 

A to je přesně to, čeho se každý, kdo není z inkluzivního vzdělávání nadšený, děsí. 

Věnovat hendikepovaným zvláštní péči je jistě potřebná a záslužná věc, ale i děti průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané si zaslouží zvláštní péči, aby měli ve studiu i v životě co nejlepší vyhlídky. Podřídit celý vzdělávací systém péči o ty nejslabší a nejméně nadané zkrátka rozumné není.

+8/0
22.1.2015 9:29
Foto

P46a43v94e95l 76P44o31k57o81r79n15ý 2616484170592

A ještě. Mám pocit, že někteří rodiče, co nejsou schopni vychovat své nepostižené dítě a to je násilné, uráží učitele, tak rodiče hledají na dítěti nějaký dys.... a svádějí vinu na školu a požadují speciálního asistenta pro své "ubohé" dys... dítě?

+3/−4
21.1.2015 18:27

M85i77c68h36a18e55l50a 65K90r14o58u82p90o88v91á 3160970618842

„Pro učitele to v podstatě znamená dvě přípravy a dvě sady aktivit. Při výuce samotné pak vybalancovat, abych tam byl pro obě skupiny dostatečně osobně přítomen,“ popisuje pedagog Ivan Červánek. „Pokud je třída ještě více komplikovaná, je limitovaná i efektivita výuky. Potom pochopitelně chybí učiteli někdo, kdo by pomáhal situaci zvládat na všech frontách, například asistent,“ vysvětluje. ........................vsadím se, že toto splňuje tak 10% škol.  Takže dokud proto nebudou  plošné podmínky, pak je pitomost dělat plošné nařízení.  Prostě, když pravidla určuje teoretik, je to vždycky tragédie.

+7/0
21.1.2015 17:44

M67a68r45i64e 28V75a24š79í89č44k68o56v46á 3661403442478

Obvylká pracovní doba by měla být osm hodin, že ano? Mám ve škole šest talentovaných a spoustu s SPU. Navíc je kolegyně nemocná. Pracuji tedy čtrnáct hodin denně. Přidejte ještě dítě s autismem a další se specifickými potřebami a budeme pracovat dvacet hodin denně. Máte pravdu, podmínky pro plnou inkluzi u nás nefungují. Stát se snaží zavést něco, co funguje na západě, ale asistenty nedá, peníze nepřidá, úvazek hodin neubere, na vzdělání nepřidá... Bude to ještě veselé v tom našem vzdělávání.

+5/0
21.1.2015 21:25

D45a38n58a 25T97e36n45z19l97e74r 5940482365393

S tím fungováním na západě bych nebyla tak rychlá. Západně od Čech je SRN, kromě jiného. Bydlím v SRN (Bavorsko, tedy co se výuky týká, špička) a ve třídách svých dětí jsem nikdy (NIKDY) neviděla postižené dítě, natož ASISTENTA (CO to je?). Učitelů je přebytek, ale placených míst málo. Na gymnaziu odpadá pětina hodin, protože není k dispozici žádný učitel, natož pak nějaký asistent. 

Postižené děti chodí do specializovaných škol, kam se naoopak snaží nahnat i co nejvíc dětí s jen lehkými dysfunkcemi, aby je vytížili. Do jedné takové speciální školy mi chtěli kdysi umístit syna (který před vstupem do školy neuměl nakreslit trojúhelník a čtverec), který definitivně postižený není a který je dnes na gymnaziu s jedničkami z matiky, fyziky a chemie.

+1/0
22.1.2015 8:26

J49i69t44k57a 75Ř93e87z76á29č19o93v64á 7979313676931

Co dát obě možnosti a nechat na dětech a na rodičích, ať si vyberou, nechat to pár let běžet, pak to vyhodnotit?

+4/0
21.1.2015 15:07

P63a25v74e21l 26S62o91b38o30t12k15a 5290804

Inkluze je velice důležitá - zdravé děti si tak zvyknou na tělesně a mentálně postižené a nebude jim pak v dospělosti zatěžko pracovat s nimi u jednoho výrobního pásu.

+3/−2
21.1.2015 14:02

S39a85n30d73r46a 42F21e36r67i65a49n97č19í97k19o55v62á 7773688251193

Ja som zvedavá, kedy sa začne venovať toľká pozornosť aj nadaným, nadpriemerne inteligentným deťom a ich potrebám špeciálneho vzdelávania. 

Mimochodom, skôr než spoločnosť začne myslieť na vzdelávanie postihnutých detí by si mala najprv vyriešiť vzdelávanie tých nadaných a priemerných.

+6/−1
21.1.2015 13:55

P96a74v39e42l 73S50o47b76o63t21k77a 5230644

Česko nepotřebuje nadané děti - v montovnách nadnárodních firem jsou takoví lidé spíše na obtíž než že by měli nějaký přínos.

+1/−1
21.1.2015 14:04

J13a55r11m36i76l29a 62P73í82c84h88o90v51á 5262597264933

V článku je zmínen dokument Třída 8.A. Co brání všem možným politikům, hercům a dalším "sluníčkovým" lidem, aby sem dali své děti? Nikdo a nic. Ono se to žvaní, co a jak "by se mělo", ale když přijde na ně samotné, je všechno jinak. Proč dala Buzková jako ministryně školství dceru do francouzské školky s hodně vysokým školným? Jak to, že politici a ostatní blábolilové nejdou příkladem? Jak to, že Kocábova vnoučata nechodí do školy v Chánově?

+5/0
21.1.2015 13:37

D44a48n79i81e30l 86K20r28o82n63e51r 7214574676737

Skola z dokumentu 8.A byla normalni zakladka. nebyla to zvlastni skola. Zvlastni skola je daleko vetsi zahul a jeji zaci jsou jeste daleko mene vzdelavatelni.

0/0
21.1.2015 13:44

K68a75r34o67l17i85n24a 56K46r95á42t70k82á 4403478734282

Eh, no, jako, když někdo bydlí v Praze, tak proč by měly děcka chodit do školy v Mostě?

0/0
22.1.2015 8:27

R24o88m38a91n34a 73N61. 7390509190822

Dvě věci:

Studuji klasickou specializaci v pedagogice - problematiky těchto žáků týká jeden předmět, v jehož rámci jsme navštívili 5 speciálních šk. zařízení = pětidenní náhled na výuku těchto dětí. To je oproti speciálním pedagogům zatraceně málo.

Za druhé, jak bylo řečeno - pro učitele je v případě inkluze nutná dvojí příprava. Předpokládám, že většina z nás si tuto profesi vybrala, protože nás to baví, ale opravdu nevidím důvod, proč by práce navíc neměla být ohodnocena finančně - tak jako v každé jiné profesi (a myslím tím zejména ty profese, kde je vyžadováno vysokoškolské vzdělání, do kterého každý, kdo ho má, nejprve taky nacpal nemalé prostředky).

+5/−1
21.1.2015 12:55

V83l23a92d11a63n 11Č79e32r42n95í74č82e86k 8792166223530

S první částí naprostý souhlas, s druhou částečně. Kolik si myslíte, že by za to mělo být?

0/0
21.1.2015 18:50

A20d96a48m 94K73ř61i35v12s85k44ý 1863934880713

No, očividně by to mělo být víc, než nic. Od toho by se mělo začít.

0/0
22.1.2015 23:36

M35a28r53t70i67n 18N52e89v37r90l43a 2107941374377

Je pozoruhodné jak ten článek rychle zmizel z titulní strany iDnesu a skoro i z Oněnky ;-D.

Že by reakce redakce na reakce diskutujících? ;-D;-D;-D

+1/0
21.1.2015 12:41

M32a92r39i96e 54B44u98r96i43a86n87o20v48á 5379217454565

no já nevím, ale pokud vezmeme třeba děti na vozíčku s obrnou: spolužáci budou tolerantní nebudou se mu smát na tolik je snad naše společnost už vyspělá, budou si s ním i hrát v mezí možností, ale nebude to jen taková  blahosklonnost? která ve chvíli kdy někdo zavelí "jde se hrát fotbal"  skončí a o to bude pro postižené dítě bolestivější  než kdyby bylo ve třídě s podobně handikepovanými dětmi, kde se fyzické aktivity budou odvíjet od možností těchto dětí.

+6/−1
21.1.2015 12:01

V79l18a34d53a13n 35Č18e74r57n31í35č23e75k 8292896663920

Může být v bráně, pískat. Doufám, že naše děti už neuvažují jako Vy.

0/−8
21.1.2015 12:08

D43a54n58i13e54l 70K39r90o25n47e74r 7784554456917

;-D

0/0
21.1.2015 12:33

A90n46t66o18n48í27n 82S65v27o61b96o64d89a 3714883839612

Máme v rodině človíčka, který vystudoval s vážným tělesným postižením, i s lehčím končlili v Jedličkově ústavu. Rozdíl mezi nimi je ten, že s námi žije, jezdí na dovolenou, pracuje ve své firmě ( založila si ji při zamêstnání a nyní ji uživí). Když ji odmítli na první základce, rodiče našli vstřícnější. Pomohli jsme několika lidem se začleněním dětí do "normální" společnosti. Jednalo se o tělesně postižené , kteří by skončili v nějakém ústavu jako je třeba Jedličkův. Ten je potřebný pro ty případy, kterou jsou opravdu vážné. 

Nepamatuje si problémy z mládí se spolužáky a třídní jí řekla, že měli fajn kolektiv. Děti jsou kruté na všechny děti, které se odlišují - malé, velké , tlusté, koktající atd. Vždy záleží na daném jedinci, jak se začlení

+3/0
21.1.2015 12:40

S11a73n79d89r20a 43F13e88r44i86a19n91č63í25k53o75v63á 7833848131513

Tak pokiaľ ide o zdravotné postihnutie (a nie mentálne), tam nikto asi nenamieta, že je v poriadku také deti začleňovať aj do normálnych škôl. Ale zas na druhej strane si musíte uvedomiť, že nie každá škola má možnosti byť plne bezbariérová a z čisto technického hľadiska napríklad nemôžu prijať vozíčkara. Na mieste postihnutého by som to nebrala osobne.

Ja by som povedala, že pokiaľ ide o evidentne postihnutého človeka, tak len marginálna časť detí by naňho bola krutá a veľmi rýchle by sa to riešilo na škole ako šikana. To skôr je v spoločnosti neprijateľné byť tlstý, škaredý, koktať a pod...

+3/0
21.1.2015 14:07

K91a24t87e19ř65i21n18a 14V31a51š97á63k19o61v93á 5471372109735

myslim si, ze praveze nutne nemusi. Staci, aby si dite naslo jednoho, dva kamarady a budou se spis hledat zpusoby, jak ho zaclenit - deti toto prijimaji daleko normalneji nez dospeli a limity berou prirozene.

Samozrejme zalezi pripad od pripadu, ale hodne casto to tak funguje. Samozrejme pak hodne zalezi i na postoji dospelych - a i jejich pocitech.

V teto problematice bych nerekla ani tak, ze hraje roli bezohlednost a sobectvi, jak psala v clanku ta pani, ale spis neznalost a strach, ze kdyz se zeptam, co potrebuje, bud zranim, nebo se ztrapnim, nebo, nebo...proste kdo nema zkusenosti, obecne ma strach a nevi, jak k takovym lidem pristupovat

0/0
22.1.2015 0:10

K77a33r85o26l19i84n36a 50K63r61á11t37k12á 4743698474572

Blahosklonný je především ten váš postoj, že aby je nemrzelo, že nemůžou dělat to, co ostatní, tak je mezi ostatní radši rovnou nepustíme.

+1/0
22.1.2015 8:43

H35a24n55a 59B27í84z91o93v94á 1142536582424

V tomto hrubě manipulativním článku postrádám exkluzivní rozhovor se zvláště  nadaným inkludovaným dítětem. A také třeba s dítětem s Downovým syndromem, které podle mých zkušeností potřebuje nonstop individuální přístup...:-P

+10/−1
21.1.2015 11:02
Foto

P66a59v62e42l 15P86o82k61o92r71n38ý 2216444360962

Ano, ale kdo ten individuální přístup zaplatí? Ministerstvo asi ne, takže jedině ubrat peníze všem učitelům na škole a pokud je škole 30 učitelů a bude tam 30 takových dětí, tak budou muset snížit platy všem učitelům na polovinu, aby zbylo na 30 asistentů, a jak začne takových dětí někde přibývat, pak časem narazíme na minimální mzdu a tedy pak stejně nebude na mzdy pro další asistenty. Rodiče na takové dítě dostávají nějaké dávky, tak nakonec budou muset na asistenty přispívat.

+6/0
21.1.2015 12:25

T64o80m54á33š 34N52o83v75á97k 9469755584

Takže bych to shrnul, celkem přes tři schvalování se dostal tento kluk na běžnou školu...co byste chtěli víc, líbači pussydentovi zadnice? z toho je přeci zřejmé, že nikdo necpe děti s handicapem do běžných škol, pokud je ten handicap větší a nešlo by to...

+1/−7
21.1.2015 10:56

V26l78a61d59i22m94í13r 43B26e44n17e79š 2642925974923

Vy jste ale primitv.

+2/−1
21.1.2015 11:10

D57a95n96i83e78l 14K21r42o20n81e30r 7304314336647

Vsak ano...jestlize prosel pres pedagogy a psycholozku, tak si myslim,ze se neni o cem bavit...A ted si polozme otazku, co s temi, co neprojdou...

+1/0
21.1.2015 11:43

J77a34n 42B58i37r50o86š 8626221975598

Dane, Vy mě fakt bavíte ;-)

Inkluze není o paušálním zrušení praktických, pomocných a zvláštních škol. Inkluze je o integraci těch nadanějších/ schopnějších/ vzdělavatelných handicapovaných mezi "normální" děti.

Ti, co neprojdou, mají svůj vlastní vzdělávací systém. A nutno podotknout, že mnohdy i kvalitnější pedagogy, než klasické základní školy.

+3/0
21.1.2015 12:10

D47a47n11i92e73l 22K56r79o42n81e11r 7674784616847

A cim konkretne vas bavim? Jo taaak, tak to je jina...ja myslel, ze inkluze se tyka i tech, co na to rozumove nemaj...cili tech, co jsou na zvlastni, protoze neprosli pres pohovor na PPP...Kdybych vedel, ze se jedna o lidi na vozicku nebo treba s poruchou reci, tak nereknu ani slovo proti...

0/0
21.1.2015 12:18

J62a65n 64B97i16r58o46š 8396941465548

Pobavila mě Vaše otázka ohledně těch, co neprojdou.

Jedna věc je inkluze handicapovaných, druhá praktické školy a třetí vzdělávání dětí sociálně nepřizpůsobivých. Tohle se moc nevyplácí míchat dohromady, ani když jste prezident.

A btw. ono se neřeklo? Celou dobu se tu bavíme o "určitým způsobem handicapovaných" ;-)

+1/0
21.1.2015 12:52

D21a77n71i35e72l 41K16r54o71n62e15r 7684944676187

No vidite a pokud jste cetl, co Zeman rekl a zaroven mate i nejakou tu inteligenci (logicka konjunkce), pak vite, o kom mluvil. Ale porad se vyhybate odpovedi na otazku, kteoru jsem jiz 2x polozil a nyni ji polozim po 3. Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni...Mi to opravdu nedava smysl...Proto ocekavam,ze mi to vysvetlite a vy furt nic...

+1/0
21.1.2015 13:05

J33a72n 26B39i32r49o84š 8246921165308

cit: "Nejsem zastáncem názoru, že by děti, které jsou určitým způsobem handicapovány, měly být umísťovány do tříd s nehandicapovanými žáky, protože je to neštěstí pro oba. Opakuji neštěstí pro oba, že? Mohl bych to samozřejmě rozvádět, mohl bych mluvit o šikaně, mohl bych mluvit o tom, že rychlost kolony je určena rychlostí nejpomalejšího vozidla, takže učitelé se nemohou věnovat těm, řekněme, talentovanějším dětem. Ale sám se domnívám, a to není žádný rasismus, to není preference nějaké etnické skupiny, že děti jsou daleko šťastnější, když jsou v rovnocenné komunitě, než tehdy, když jsou zasazeny do komunity."

Dane, buď jsem retard, nebo se k Vám budu muset přihlásit do kurzu čtení mezi řádky. Podle mě tady prostě není o cikánech ani slovo. Ano, mluví se tam o rasismu a etnicitě, ale to se dnes objeví v každé větě, jako slovo komunita, jehož původní význam neměl s etnikem nic společného, na rozdíl ode dneška.

0/−1
21.1.2015 14:02

D39a95n90i68e85l 25K39r17o57n58e73r 7824454706727

Proc sem davate citat, ktery jsem cetl jiz nekolikrat? Samozrejme tam neni o cikanech ani slov, to jsem vam uz sakra prece take vysvetloval. Nerekl to zamerne, ale dokonce i na Romee pochopili, o koho se jedna viz jejich clanky reagujici na prezidenta, jen vy to ne a ne pochopit, ale budiz...Ale opet...opet jste mi neodpovedel na mou otazku, takze poctvrte...Mate to i v uvozovkach, takze prosim...pokuste se aspon odpovedet. Mozna se vam to nepodari,ale POKUSTE se o to...

"Proc Zeman, pokud mluvil o telesne postizenych, zminoval fakt, ze ucitele budou mit mene casu se venovat "talentovanejsim detem" a proc zminoval etnicitu, rasismus a multikulturalismus, paklize mluvil o telesnem postizeni..."

0/−1
21.1.2015 14:10

J41a17n 73B84i93r38o35š 8746511915678

Dane, jak to chápe Romea je naprosto irelevantní. Romea se chytí na světě čehokoliv, aby mohla většinovou společnost obvinit i intolerance a rasismu.

Víte, já Vám i odpovím, ale Vám se to stejně nebude líbit a připustíte to. Spíš mi tedy zkuste vysvětlit, proč o tom tedy mluvil?

0/0
21.1.2015 14:30

D42a41n84i26e19l 63K11r10o24n76e32r 7314764896757

Ano, je to irelevantni, jak to chape Romea, to jsem rekl jen mimochodem. Pochopila to spousta lidi, mimo jine i mnzi z tec, co Zemana nijak nemusi a nemaji duvod ho hajit. Ostatne pochopeni jeho vyroku by v zadnem pripade nemelo souviset s tim, jestli jsem jeho fanousek nebo odpurce.

Tak mi tedy odpovezte. Nebo to porad i po urgencich povazujete za jakousi recnickou otazku?

0/0
21.1.2015 14:36

J87a47n 77B37i80r57o53š 8166191765668

Jak říkám - bavíte mě. Baví mě fakt, že k inkluzi jako takové nemáte jediný postřeh, ale bijete se pořád za správnou interpretaci Zemanova výroku.

A můj pokus o vysvětlení.

Přestože absolutně nechápu, jak souvisí míra handicapu s rasovou otázkou (kdysi se to sice pokoušel dokázat Jos. Mengele, ale to bych sem fakt netahal), napadá mě jedno zdůvodnění. Pan prezident už několikrát v živých diskusích dokázal, že mluvit spatra není lehká věc. Že strašně jednoduše sklouznete k odpovědi na jinou otázku, spletete si fakta, nebo se vinou vlastní nevzdělanosti zmýlíte. Bylo to tady několikrát ohledně překladu do angličtiny, ukrajinské krize, zásahu 17. listopadu, teď ohledně inkluze.

Pan prezident oplývá neskutečným darem urážet (byť i nechtěně) lidi. A pokud tedy "určitým způsobem handicapovaný" poukázání na rasovou příslušnost. Tak se mu to opět povedlo. Howgh

0/0
21.1.2015 14:47

D44a42n46i93e35l 28K36r78o51n53e23r 7284334976407

;-D Tak ted jste pobavil naopak vy me. Ale uprimne. Takze si to interpretujete tak, ze Zeman odpovedel proste zcestne na polozenou otazku...Tak jste to myslel?

Tak jo...Ja sem hodim taky nejaky ten citat z toho rozhovoru:

"Z hlediska duševní pohody je daleko lepší, když budou existovat praktické třídy. Vůbec se mi inkluze nelíbí a jsem proti ní."

Ja nevim, jak vy, ale ja mel za to,ze tzv. prakticke skoly jsou urcene mentalne zaostalym zakum NE zakum s telesnym postizenim. Pokud se v tomto mylim, pak jsme narazili na jadro veci a chyba je na me strane. V opacnem pripade je chyba jaksi jinde.

0/0
21.1.2015 14:54

J53a12n 39B10i32r57o74š 8396371345598

Praktická škola je mezistupeň mezi školou speciální a klasickou základní školou. Stahuje do sebe kohokoliv, kdo se nezvládne učit v základní škole běžného typu. V praxi to, bohužel, vypadá tak, že v ní skončí dítě s autismem, nezvladatelný romský žák i silně slabozraké dítě. Třeba proto, že místní základka není schopna ho přijmout a dojíždění do specializované školy pro slabozraké není možné.

Pes je zakopaný v tom, že neexistuje moc dětí s čistě fyzickou vývojovou vadou, v drtivé většině případů je vada kombinovaná.

0/0
21.1.2015 15:13

D74a69n45i64e50l 19K37r71o84n73e29r 7664334256217

Kazdopadne oficialne je prakticka skola definovana jako skola pro zaky s mentalnim postizenim. Pokud tam konci i jinak postizeni zaci, pak je to chyba, ale neni to systemova chyba. Muj osobni nazor je, ze michat dohromady zaky s telesnym postizenim a zaky zdrave, je korektni, protoze vzdelani nevousisi s telesnymi potrebami. Samozrejme zalezi na tom,zda je skola patricne vybavena (bezbarierovy pristup, personal) a na mire toho telesneho postizeni. Opacny nazor mam pro michani zaku s mentalnim postizenim, ktere je takoveho razu, ze bude ostatni obtezovat a brzdit. Zde opravdu neni misto pro nejakou falesnou solidaritu. Totez plati o zacich s nezvladatelnym chovanim (ktere se pak s oblibou casto hazi na pedagogy, harant je v tom nevinne). Shodneme se asi na tom, ze jsme pro zachovani praktickych skol jako takovych, neshodneme se na tom, jak to vlastne Zeman cele myslel...Takze asi tak?

0/0
21.1.2015 15:23

J10a33n 40B54i10r83o11š 8616301735648

Super, konečně se bavíme oba o tom samém ;-).

Praktická škola je definovaná jako škola pro žáky s mentálním postižením, v praxi pak ale zachytává leccos, jak jsem podotknul výš. Myslím, že ani spolužák s lehkou formou mentálního postižení je nutně nemusí brzdit. Vemte si jen takovou dyslexii a dysgrafii (i když to je vývojová porucha)- dneska banalita, a bývaly doby, kdy vás prakticky odsoudila k pomocným profesím.

O zachování praktických škol nedebatuji - je to jeden z nechtěných důsledků prezidentova výroku. Inkluze ve vzdělávání začleňuje do "normálního" kolektivu jednotlivce z řad praktické školy, nemůže zrušit celou školu a rozfrcat je po kraji, padni komu padni.

Na tom, jak to vlastně myslel, se fakt neshodneme. Ale asi se shodneme na tom, že to mohl říct mnohem jasněji. Protože pak bychom se nemohli neshodnout.

0/0
21.1.2015 16:05

P65e63t47r 21F43i16a50l32a 9873366563923

Pane Biroši, neúplná pravda je lež a to jste svým příspěvkem učinil.

Kde máte další text o praktických školách?

Nevolil jsem Zemana, ale nebudu řvát proti všemu jen kvůli tomu, že to řekl on. Dostal otázku, jaký má názor na rušení speciálních a praktických škol, odpovídal tedy o dětech, kterých se takové školy týkají. I v současné době chodí děti s menším duševním nebo fyzických handicapem do běžných škol, takže o nich Zeman vůbec nemusel mluvit. Navíc zmínil pouze praktické třídy.

Příznivci inkluze se tváří, jako by dosud nic takového neexistovalo, objevují dávno objevené:-).... a současně se tváří, jako by neexistovaly děti se střední a těžší formou duševního nebo fyzického handicapu. Rv

Co s těmi dětmi, ty zavřete do ústavu nebo se nebudou vzdělávat vůbec?

0/0
22.1.2015 10:11

P78a82v90e97l 47N64e83š66k74u58d22l30a 1134546620152

Připadá to tak jenom mně nebo Idnes jen hloupě provokuje??? 8-o Proboha, z diskuze je vidět, že s vaším článkem téměř nikdo nesouhlasí. Ten titulek je ale uboze manipulativní

+6/−1
21.1.2015 10:51

D92a51l53i33b64o27r 77B81a70r11a71n66e45k 9583606553456

jednou se to povedlo, tak do toho zapojime dalsich tri pr.. slunickaru.. ti si na to vyzvedonou dalsi a dalsi dotace...

vzdelani prckovi samozrejme preju.. ale tvrdit, ze kazde postizeni je slucitelne s beznou vyukou je hooodne mimo misu..

navis, jak se pozna premiant, ktereho verbalni, nonverbalni a paraverbalni stranka proste nejde posoudit,.. jen odhadovat podle preddefinovanich iSlovniku.

+5/0
21.1.2015 10:46

T84o29m21á93š 42N78o72v92á27k 9719865804

to bych nechal těm 3 instancím, které museli schválit, že tento kluk může zkusit běžnou školu, ti tomu rozumí víc než my i než pussydent R^

0/0
21.1.2015 10:58

R56o22b94b50e66r65t 23B77e43r71g74e38r 2375924549

Nechci být rýpal, ale pokud má někdo zvláštní individuální plán je to pro ostaní, kteříé ho nemají demotivující. Nepředpokládám, že individální plán znamená, to, že dítě má náročnější podmínky než ostatní...

+7/−1
21.1.2015 10:38

V22l39a42d19a40n 44Č47e41r52n89í47č56e92k 8922766283420

Osobně si myslím, že naprosté většině dětí. kterým záleží na dobrých známkách, tedy jsou dostatečně inteligentí, je možné vysvětlit proč a jaké výhody má. A věřte, že naprostá většina z nich by s ním neměnila ani za ty výhody.

+1/−1
21.1.2015 10:45