ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Lukáš Urban

Druhá výluka kvůli modernizaci trati. Nepojedou vlaky z Olomouce do Šternberka

  • 0
Provoz na železniční trati z Olomouce do Šternberka zkomplikuje od pátku plánovaná výluka. V úseku nebudou většinu dne jezdit vlaky. Zajištěna je náhradní autobusová doprava. Výluka souvisí s modernizací trati. Podobně nejezdily vlaky loni mezi Uničovem a Šternberkem.

O plánované výluce dnes informovaly České dráhy v tiskové zprávě. Vlaky mezi Olomoucí a Šternberkem nepojedou od 10. ledna do 29. února 2020, denně vždy od 8:00 do 18:00 hodin.

Výlukový jízdní řád pro trať najdete zde

„ČD proto musí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahradit autobusovou dopravou. S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Informace o plánované výluce cestující najdou na internetových stránkách ČD. Případné dotazy zodpoví i operátoři zákaznické linky 221 111 122. 

Další komplikace na železnici lze očekávat i na jaře.

„Od 1. března budou následovat nepřetržité výluky,“ upozornila Rajnochová. Podrobnosti k nim ČD zveřejní v únoru.

Modernizace za skoro 4 miliardy

Plánovaná výluka souvisí s loni zahájenou modernizací železniční trati z Olomouce přes Šternberk do Uničova.

Elektrifikace a velká modernizace trati za zhruba 3,9 miliardy korun má být dokončena v polovině roku 2022. Po ní bude mít řadu parametrů srovnatelných s hlavními koridory.

„Cílem stavby je zvýšení kapacity této velmi vytížené trati i maximální rychlosti a to na 160 kilometrů za hodinu, odstranění většiny propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti železničního provozu i cestujících a v neposlední řadě také zajištění bezbariérového přístupu ve stanicích a na zastávkách“, shrnul již dříve generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky tomu zkrátí ze 40 na 28 či 26 minut a v pracovní dny budou ve špičce jezdit i spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut.

„Spojení Olomouce a Uničova patří mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v Česku. V úseku před Olomoucí se po ní přepraví takřka čtyři tisíce lidí denně a na trase Šumperk – Olomouc jde celkem o více než sedm tisíc cestujících,“ vysvětlil v roce 2015 ředitel Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík obrovskou investici do lokální tratě.