„Dopravní podnik měl se zhotovitelem stavby snahu výluku maximálně zkrátit a koleje už od ledna využívat v režimu předčasného užívání, ale administrativní průtahy na začátku stavby způsobily posun jejího zahájení,“ vysvětlila mluvčí Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Anna Sýkorová.
„V průběhu se také objevily problémy s podložím, které je nutné zpevnit. Lednový termín tak není možný,“ dodala.
Platí tedy termín uvedený ve smlouvě, což je 20. února. Na modernizaci prováděnou sdružením firem za 240 milionů korun s DPH chce DPMO získat dotaci, zatím stále čeká na vyjádření ministerstva dopravy.
Modernizovány jsou dva úseky, které jsou ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let. Jde o části od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnská a o úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská–Hraniční po smyčku.
„Kromě modernizace trati se zvýší i komfort jízdy pro cestující a zlepšení přinese modernizace též obyvatelům přilehlé bytové zástavby, protože je budována protihluková stěna. Budou také doplněny prvky takzvané modro-zelené infrastruktury, jež mají za cíl zlepšit klima lokality,“ dodala Sýkorová.
Součástí zakázky je i rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice a Nová Ulice. Výluku využilo město k opravě podchodu pod Brněnskou, dále opravilo křižovatky v Hraniční ulici a křižovatku u vodojemu nechává osadit semafory.
V poslední době nejde o jedinou velkou investici DPMO. Za 314 milionů korun si objednal devět nových moderních nízkopodlažních tramvají typu EVO1/o, loni zase dokončil novou halu pro vozy kousek od vlakového hlavního nádraží, díky níž už nebudou muset být tramvaje na noc odstavovány v Sokolské ulici nedaleko centra města.
29. listopadu 2023 |