Pars nova zakázku získal v konkurenci dalších tří tuzemských firem. V těchto dnech už zástupci šumperské společnosti a Českých drah podepsali smlouvu. Opravy lokomotiv začnou v Šumperku již letos a potrvají několik let, hotové by měly být do roku 2015.
"Předmětem zakázky je celková oprava lokomotiv, včetně nového nátěru, doplněná o částečnou rekonstrukci," nastínila mluvčí společnosti Pars nova Michaela Linhartová. Firma má s opravami lokomotiv dlouholeté zkušenosti. Podílela se již na mnoha menších či větších opravách a také na celkových modernizacích vozového parku.
"U všech lokomotiv Českých drah opravíme strojovnu, stanoviště strojvedoucího. Navíc dvacet lokomotiv řady 363 v rámci modernizace získá vylepšený komunikační systém pro provoz vratných souprav s řídicími vozy, které pro České dráhy rovněž modernizujeme," nastínil rozsah zakázky Tomáš Ignačák, generální ředitel Pars nova.
U deseti lokomotiv řady 363 dojde podle Ignačáka po opravách zároveň ke zvýšení rychlosti na 140 kilometrů v hodině. Opravené a modernizované lokomotivy se budou na tratě vracet postupně, poslední vyjede nejpozději do roku 2015.
Společnost Pars nova má k dispozici novou zkušební trolej, která splňuje předpoklady pro potřebné testování všech elektrických kolejových vozidel. Opravené lokomotivy tak může testovat přímo ve svém firemním areálu.
V posledních letech společnost pro České dráhy zmodernizovala desítky zastaralých motorových vlaků na moderní soupravy jezdící na regionálních tratích pod názvem Regionova.