náhledy
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Detail legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Detail kola legendárního železničního vozu Slovenská strela, který přijel 19. června 2020 na nádraží v Přerově. Pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili vůz vyrobený v roce 1936 novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu. Ještě letos by souprava mohla absolvovat první zkušební jízdy. Poté se stane součástí expozice v Kopřivné, kterou připravuje společnost Tatra Trucks.
Autor: ČTK
Na nádraží v Přerově přijel 19. června 2020 legendární železniční vůz Slovenská strela vyrobený v roce 1936, který pracovníci v přerovských opravnách firmy ČMŽO - elektronika opatřili novým nátěrem. Z Přerova pojede Slovenská strela do železniční stanice Hranice na Moravě. V dílně v Hranicích pak bude pokračovat rekonstrukce vozu.
Autor: ČTK
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Slovenská strela se po letech oprav znovu projela po kolejích. Zatím jen tažena lokomotivou z Hranic do Přerova, kde získá odpovídající lak. Vnitřní vybavení i motor zatím chybí. Strela na konci 30. let minulého století udivovala na trase Praha-Bratislava rychlostí až 130 km/h.
Autor: Miloslav Jančík, MF DNES
Renovace unikátní Slovenské strely začala před devíti měsíci a skončí příští rok v srpnu. (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Renovace Slovenské strely (31. května 2019)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry před zahájením oprav.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stěhování Slovenské strely z kopřivnického muzea Tatry před zahájením oprav
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Slovenská strela se dělila na prostor pro kuřáky i nekuřáky.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Skvostná Slovenská strela před Wilsonovým nádražím v Praze (dnes Hlavní nádraží)
Autor: Archiv MF DNES
Dobová fotografie Slovenské strely v provozu
Autor: Archiv MF DNES
Dřevěný model 1:10 legendárního motorového vlaku Slovenská strela, do provozu uvedeného v roce 1936.
Autor: Karel Pešek, MAFRA
Takto vypadal interiér na konci třicátých let minulého století.
Autor: Archiv MF DNES
Slovenské strele nechyběly vymoženosti, o kterých se cestujícím v jiných vlacích mohlo jen zdát, například na tehdejší dobu moderní vzduchotechnikou.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA