Pavel Březina s vírníkem proletěl různé kouty Evropy (snímek z Norska) i Afriky. | foto: archiv P. Březiny

Proletěl ve vírníku půl světa. Cesta stojí jako autem, říká nadšený pilot

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Splnil si sen díky tomu, že vyměnil padáky, letadla a vrtulníky za vírníky. Stroje, s nimiž proletěl kus světa a jež se mohou pohybovat nejen vzduchem, ale i po silnicích. A pomáhají třeba chránit vzácné parky v Africe před pytláky. „Naši piloti, které jsme tam vyškolili, hlídají Krugerův národní park,“ říká hrdě podnikatel a letec Pavel Březina.

Před Vánoci jste letěl vírníkem z Přerova do Saúdské Arábie. Jak dlouho to trvá?
Dopravoval jsem tam vírník zákazníkovi a cestou jsem měl ještě několik dalších jednání například v Maďarsku, Bulharsku nebo Turecku. Cesta mi tak trvala devět dní. Dala by se ale zvládnout i za tři. Byla to pro mě spíše dobrodružná výzva. Finančně by vyšlo líp, kdybych si za zhruba devět tisíc koupil letenku a za pět až sedm hodin bych byl v cíli.

Doprava se v minulosti rozdělila mezi vrtulníky a letadla. Vírníky byly opomíjená kategorie, což je vlastně i dobře. Aspoň se nám do toho nikdo moc neplete.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se