Středobodem nové vizuální identity je motiv kudrlinky, která se stala zároveň i signifikantním prvkem loga. Tento ornament odkazuje na tradiční hanácké výšivky a umělecké dekorativní prvky města, čímž propojuje kulturní dědictví regionu s moderní grafickou estetikou.
„Ornamentální symbol ve tvaru písmena P spojuje klíčové hodnoty města, jako jsou architektura, Haná, sport, historie i emoce. Elegantní křivky tohoto motivu odrážejí harmonii Prostějova jako klidného města, ale i dynamiku jeho sportovního a kulturního života,“ vysvětlují autoři ze studia Matouš Design.
Barevná paleta vizuálního stylu vychází z městského znaku, který se ke komunikaci využíval doposud, a nese hlubší symboliku.
„Poetická modrá odkazuje na kulturní rozměr spojený s Jiřím Wolkerem, folklórní červená reprezentuje tradice a hanácké kroje, hanácká zlatá zase symbolizuje úrodné bohatství, pohostinnost a regionální identitu,“ doplňují autoři.
Přerov představil logo, jehož cílem je nejen spojovat město s obyvateli![]() |
Porota designérské soutěže vybrala návrh studia Matouš Design jako nejlepší z pěti soutěžních prací. Důvodem bylo jeho moderní, nadčasové a srozumitelné pojetí, které respektuje tradice a současně působí dynamicky a inovativně.
Nový styl budou používat i organizace města
Nový vizuální styl doprovází promyšlený komunikační koncept založený na slově „prostě“, které je nejen součástí názvu města, ale také synonymem jednoduchosti a autenticity. Tento prvek se promítne do kreativních sdělení reflektujících různorodé aspekty života ve městě a posilujících jeho identitu.
Jako hlavní písmo bylo zvoleno groteskové Prostě Sans, vycházející z fontu Restart od české písmolijny Superior Type. Pro městskou identitu bylo navíc upraveno písmeno P, které odkazuje na kodrlenu a vizuální prvky loga. Pro dlouhé texty pak autoři zvolili písmo Novina ze stejného studia.
V soutěži log studentských firem nejvíc zaujala kapka vody s lokátorem![]() |
„Přestože tento vizuální systém vychází z tradičních historických prvků, působí svěžím, moderním a nadčasovým dojmem, což se ne vždy podaří,“ komentuje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign, která soutěž pro město pořádala.
Kromě magistrátu se nový vizuální koncept propíše i do komunikace Kulturního klubu u hradeb, Sportcentra DDM Prostějov a postupně i dalších příspěvkových organizací města.
„Návrh skvěle vystihuje atmosféru města. Citlivě spojuje tradice a motivy hanáckého folklóru s moderní dynamickou dobou. Také barevnost je příjemná, tradiční i moderně odlehčená,“ komentoval novou grafickou podobu prezentace primátor František Jura (ANO).
„Aplikací loga či logotypu vzniknou nejen jedinečné propagační předměty, ale i krásné suvenýry, které, jak věřím, přilákají pozornost jak místních obyvatel, tak návštěvníků města,“ dodal.
4. února 2025 |