Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Diskuse k článku

Fotografka vyhrála přerovskou soutěž se snímky Romů, naštvala tím místní

Měla to být pohodová a veskrze pozitivní událost. Vyhlášení výsledků amatérské soutěže, během níž zájemci fotili obyčejný den v Přerově, však vyvolalo úplně opačné reakce. Přesněji – vlnu nesouhlasu přivalil na radnici vítězný soubor fotografií. Jejich autorka na nich zachytila život místních Romů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76i96r18i 14B48i41l92i89n94a 5948560727

Vyhraly nejhezci fotky. R^

+3/−7
31.7.2018 3:52

M73i58c93h74a32l 13K72u30c38h39t40a 6383754674752

Tak je celkem pochopitelné, že fandíš svým a je pravda, že v porovnání s dalšími dvěma místy jsou fotky kvalitativně lepší. Také je dělala v rozporu s pravidly soutěže profesionální fotografka, že?. ;-)

+4/−2
31.7.2018 10:46

P34a12v25e94l 47K70a21f65k60a 8824133391275

Fakt?

Které pravidlo přesně porušila?

https://www.prerov.eu/cs/o-prerove/fotosoutez-jeden-den-v-prerove/pravidla-souteze.html

+3/−2
31.7.2018 14:41

P93a12v55e22l 77K21a18f32k93a 8274423721715

Jediný sporný bod tam vidím v tom "je určena amatérským fotografům bez rozdílu věku". Ale pokud se paní fotografováním neživí, a má na to živnosťák tak jak je napsáno v článku, neměl bych s tím osobně problém.

+4/0
31.7.2018 14:43

J58a56k46u66b 79R37o79u64s 3673870794102

Splňuje definici profesionálky, všechno ostatní jsou jen kecy

0/0
2.10.2018 1:10

S19t12a61n91i42s90l28a72v 54K35r35e83j28c59a63r 6597536403834

Ano, a další otázkou je konkurenční snímky nedělají rozdíl mezi prostějovskými etniky? Prostějov byl od šestnáctého století i židovským městem, a to dost významným. Kolik autorů tedy nabídlo i toto etnikum, ve většině měst českomoravska není jen a pouze jedno etnikum zastoupeno. Jak by asi vypadalo představení Prostějova čechem z Ustí nebo Liberce.

+1/0
2.8.2018 15:08

R81a31d74e22k 64N28e93u13m75a58n62n 5362242748215

kdo tam ty hlasy posílal?

+1/0
30.7.2018 23:27

S68i19l55v39e61s35t24r 98K27a32d30e62ř48á29b72e30k 8210373135960

Každopádně fotografka správně vystihla přerovské hlavní téma.

http://pitv.cz/2015/01/v-grafu-o-poctech-romu-byla-chyba/

Pokud jím tedy nemá být nedostavěný obchvat a věčné zácpy, protože přerovské centrum vlastně nahrazuje chybějící úsek dálnice D1. Ale to už se netýká jen "Člověků z Přerova".

+5/0
30.7.2018 17:58

M77i43c88h95a73l 48K86u52c24h91t97a 6213184164892

Nechápu co místním vadí na těch krásných fotkách, kteří jsou pravým obrazem reprezentující "přerovské lidi". Zejména ti mladí intelektuálové na fotce č.5 se povedli, jistě právě přemýšlejí, co prospěšného vykonat pro blaho obyvatel Přerova.

+13/0
30.7.2018 16:54

J54a13n 23V77o57j67t32í57š88e44k 6652541825126

Co je na fotce číslo 5 závadnýho?

+1/0
1.8.2018 20:11

J38a50n 98S21t77o42d35o29l59a 7651230483710

Ani se nedivím. Fotky nestojí za nic. Ani ty, které ukazují z druhého a třetího místa. Soutěž velmi nízké úrovně. Ale z těch tří není naprosto žádný fotografický důvod dát na první Cikány.

Fotky Cikánů by zajímavé být mohly. Jenže když vyfotí obtloustlé a potetované hochy a muže bez jakéhokoli nápadu, tak vychází, že první místo je jen proto, aby Přerov ukázal, že není raistický.

+8/−11
30.7.2018 15:34

M84a34r33t19i53n 42V39i28n27t97r 8580547393557

"z těch tří není naprosto žádný fotografický důvod dát na první Cikány"; "první místo je jen proto, aby Přerov ukázal, že není raistický"

A nemůže to být jednoduše tak, jak se píše v článku, že ta vítězná série vyhrála v internetovém hlasování?:)) Příslušná komunita samozřejmě mohla držet při sobě a hlasovat hromadně. Netřeba v tom hledat jiné motivy:)

+6/0
30.7.2018 15:50

J85a10n 61S17t92o13d49o85l51a 7981980403720

Mně jde o kvalitu fotek. Ta je slabá u prvních tří zveřejněných míst. Je na těch fotkách s Cikány něco zajímavého? Ani technicky, ani reportážně.

+3/−5
30.7.2018 18:52

O64n34d52ř56e64j 19Z95e46m32a65n 5350224228539

A co je na fotografiích těch ostatních podle vás zajímavějšího, technicky lepšího oproti fotografiím které to vyhrály?

+1/0
30.7.2018 18:56

J83a20n 52S49t65o47d86o48l29a 7971580293440

Technicky nic, všechny jsou naprosto všední. U druhého místa je vidět pokus o seriál, což asi bylo v zadání. Za mě druhé místo na první a mezi těmi zbývajícími si hodit korunou.

Nevšiml jsem si, kolik "fotografů" se zúčastniílo, jestli dostali jen tyto tři. nedovedu si představit, pokud by měla být neoceněná místa ještě horší.

+1/−2
30.7.2018 19:04

O31n98d82ř34e19j 22Z68e74m92a73n 5500934448439

Vaše mysl je zastřena nenávistí, proto píšete to co píšete, kdo má oči a nemá předsudky, ten vidí.

+2/−4
30.7.2018 19:34

J18a62n 44S35t93o80d59o65l74a 7971590423920

Tak mi, prosím, napiš, čím fotograficky ůlepším vítězná série vyniká.

+1/0
30.7.2018 19:38

J84a25n 15V54o97j44t74í73š47e49k 6402251985526

Fotografie je umění a umění má něco sdělovat. Vyfotit si ráno kaktusy a večer západ slunce umí každej jouda, ovšem s tím říct "bydlej tu s náma i cikáni a jsou to normální lidi," má očividně spousta lidí pořád problém. A proto jsou ty fotografie lepší. A lepší jsou i technicky, to musí vidět i slepej (vyloženě dobrý nejsou, ale jsou lepší než ty na druhym místě).

+1/−1
1.8.2018 20:16

M77a89g46d11a 54K31a13t78z84o84v71á 9636481839658

Technicky lepší jsou, ale stejně je to chabé. V takové soutěži bych čekala spíš zajímavé momentky, než rodinky naaranžované před objektiv.

+1/−1
3.8.2018 5:34

J34a83k73u75b 29D82u59š87á28n52e59k 4699694694235

Tipnul bych, že se nejvíc zlobili ti, podle nichž co muslim, to terorista. Jó, paradoxy primitivního myšlení...

+6/−9
30.7.2018 15:26

M13i19r93o37s81l74a37v 96K14a21š88p16a39r 3302827431941

Titulek je dost zavádějící, Iris naštvala jen některé místní, protože při hlasování (pravděpodobně většina místních) drtivě vyhrála.

+3/0
30.7.2018 15:12

J89a18n 23P64r66o49k79o68p 8282122289588

Ja nevim, kdo z Vás má živnosťák, ale všichni, co znám, kdo si ho dělali si ho nechali dát na všechny obory volné činnosti, ryze z praktického důvodu, protože to nic nestojí a v případě, že byste si ho chtěli rozšířit to stojí peníze ztracený čas běháním po úřadech.

+6/0
30.7.2018 15:07

J94a60n 43P18r70o80k61o68p 8212122899958

pardon rozšíření oboru peníze nestojí, pouze čas :-)

+2/0
30.7.2018 15:08

M86i69c63h39a75l 29Z67e44l19e64n79k60a 3565584469691

Od studentky sociologie nemůžete čekat nic jiného než dokumentaci zanedbaných etnik. Předpokládám, že zde by skutečný profesionál dovedl vytěžit jadrnější materiál pohybující se na hraně současné publikovatelnosti.

+4/0
30.7.2018 14:54

M24a67r62t72i19n 47N19o60v55o97t67n48ý 3316736831864

S tou živností je to úplný nesmysl. Fotografování je volná živnost, takže fotografováním se může živit prakticky každý, kdo nějakou živnost má. Tudíž - kdo chce psa bít, ten tu hůl má - za profesionálního fotografa můžete označit každého, kdo má živnostenský list a je jedno, jestli se tím živí nebo ne. Stejně tak jako toho člověka můžete označit provozovatele potrubní pošty, hoteliéra, projektanta, programátora nebo opraváře.

+5/0
30.7.2018 13:45

J27i26ř77í 95P84e49r91n97i43c82a 6492400804814

„Udivuje mě, jak jsou lidé nenávistiví. Na jednu stranu na sociálních sítích komentují, že moje fotky jsou špatné, na druhou píší, že jsem profesionální fotografka,“ podotkla.

Zdroj: https://olomouc.idnes.cz/prerov-fotograficka-soutez-spory-romove-iris-koppelhuber-humans-of-prerov-17k-/olomouc-zpravy.aspx?c=A180727_417200_olomouc-zpravy_stk

------------------------------------------------------

A to se podle té pipiny vylučuje? Nebo snad platí rovnice: profesionální fotograf = kvalitní fotky?

+9/−10
30.7.2018 13:05

O60n22d44ř90e54j 52Z48e27m86a48n 5600134838779

Platí.

+6/−5
30.7.2018 13:11

K60a29r23e44l 79N91o43v39o79t49n84y 6749741639385

Neplati.

+6/−3
30.7.2018 13:15

O35n97d77ř79e73j 46Z55e13m40a29n 5410484108399

Podívejte se někdy na to jaké fotografie publikují profesionální fotografové a potom něco říkejte. Jde o to, že je to živí, pokud by nedělali kvalitní fotografie, tak se tím neuživí.

+5/−2
30.7.2018 16:53

M38i44c80h65a24l 47K24u69c14h59t87a 6483314414942

A začít může tím, že si prohlédne jaké "úžasné" fotografie produkují třeba fotografové zdejšího plátku, kteří "profesionálové" bezpochyby jsou.:-P

+2/−1
30.7.2018 17:01

O16n78d76ř83e87j 60Z50e81m33a20n 5400154258829

To jsou profesionální fotografové v jakém vesmíru?

Pletete si to s profesním fotografem, tedy s někým kdo za to pobírá plat, mzdu jako zaměstnanec. Profesionální fotograf může mít tak maximálně sponzora či donátora, ale ne zaměstnavatele, on je totiž zaměstnavatel sám sobě a živí se prodejem svých fotek.

+4/−1
30.7.2018 17:08

S25i48l53v42e10s51t14r 13K19a60d26e23ř65á92b28e90k 8340253235180

Teď už jste se do svých nesmyslů zapletl úplně. ;-D

+1/−3
30.7.2018 17:44

O33n49d63ř63e21j 77Z87e62m57a55n 5830414978869

Jak jsem se do toho podle vás zapletl, ale jak vás znám, když vám dojdou argumenty, tak se uchýlíte k takovéto větě a nikdy, nikdy nejste schopen být konkrétní.

+2/0
30.7.2018 17:55

S87i20l44v15e30s89t89r 12K69a26d67e74ř94á56b63e41k 8840243915170

Měl jsem na mysli vaši z prstu vycucanou ekvilibristiku se slovy "profesní" a "profesionální". Kde jste proboha přišel na tu tezi, že profesionál může být jen na volné noze?

"Profesní" se ve významu "profesionální" objevil ve slovníku poprvé v roce 1994. Předtím se slovo "profesní" používalo jen ve významu "řeholní, řádový", tedy od slova "profese" ve významu řeholního slibu.

https://uspesnyvcelar.webnode.cz/news/profesionalni-x-profesni/

+1/−1
30.7.2018 18:05

O58n75d84ř88e31j 31Z63e51m55a62n 5750834258779

Pletete si to s profesionálem ve svém oboru, to je něco jiného než profesionální fotograf, kterého si noviny samozřejmě najmout, zdůrazňuji to najmout. Někdo takový totiž není jejich zaměstnanec a nepobírá plat, zaměstnává stále sám sebe a tohle je z jeho hlediska zakázka stejně jako kdyby si ho někdo zaplatil aby nafotil svatbu.

+1/0
30.7.2018 18:54

O15n17d56ř29e93j 33Z27e31m78a46n 5950464828409

Jak vás tak čtu tak se mi zdá že vy vůbec nemáte představu co znamená že je někdo profesionální fotograf.

+3/−1
30.7.2018 17:03

S97i25l70v68e49s89t38r 21K35a54d82e98ř35á47b56e17k 8490823595260

Profesionál je od slova professio, to ze slova profiteor, u kterého i nevzdělanec postřehne souvislost se slovem profit. Profesionál je prostě ten, kdo činnost dělá pro nějaký profit, čímž jsou myšleny zejména peníze... Bez ohledu na to, jestli k tomu má nějaké oprávnění nebo povolení. Pod tím si představím hlavně reklamní retušéry, popřípadě takové ty narcise, co prodávají rádobyumělecké fotky za horentní sumy snobům. Popřípadě nájemného fotografa, co dělá řemeslně fotky dětem na slevovou průkazku nebo rodinám se svatby do alba.

0/−2
30.7.2018 17:50

O51n56d84ř64e29j 67Z88e37m96a47n 5920844488339

Nehrajte si na vzdělance, zvlášť ne v oblasti o které nic nevíte.

+2/−2
30.7.2018 17:58

O53n39d91ř16e44j 34Z49e92m80a11n 5460944968799

A nikdo neříká že zaměstnanec nemůže odvádět profesionální výkon, ono je tím myšleno kvalita té fotografie kterou udělá. Je rozdíl profesionálně udělanou fotografií a profesionálel, tím že někoho kdo umí trochu lépe fotit zaměstná nějaká redakce, to z něj profesionálního fotografa neudělá stejně jako ho z něj neudělá živnostenský list.

+2/0
30.7.2018 18:05

S73i71l95v22e85s66t87r 51K40a15d49e80ř11á11b24e87k 8610963595120

O snobismu rádobyfotografů, kteří si přečetli dvě příručky, křečovitě a doslovně se jimi řídí a mají pocit, že spolkli Šalamounův výtrus, ač mají více společného s tykví nebo houpacím koněm, jakous představu mám. Tak hlavně ať vám štymujou svislice a zlatý řez. ;-D

0/0
30.7.2018 18:09

O93n26d24ř43e48j 35Z75e58m74a82n 5280334708199

Já se tu vydávám za profesionálního fotografa? 8-o

Kolik toho o světě fotografie víte vy? Já tu neříkám nic jiného než že to, že když redakce nějakých novin má zeměstance co mají za pracovní náplni dělat fotografie, že to z nich nedělá profesionální fotografy. A je rozdíl mezi tím když je někdo profesionální fotograf a profesionál ve svém oboru.

+1/0
30.7.2018 18:36

O62n35d50ř79e97j 81Z44e11m98a86n 5660624338489

A někdo komu v redakci vrazí foťák do ruky protože zjistí že umí trochu lépe fotit než jiní že kterých a řeknou mu že od teď budeš pro nás fotit, někdo takový není ani jedno, tímto se to z něj nestane.

+1/0
30.7.2018 18:43

O78n92d49ř48e44j 93Z84e57m56a62n 5730604898399

ze kterých vybírali...

0/0
30.7.2018 18:44

M75a56r86t25i20n 90V48i87n47t80r 8980777673917

Jo, docela se to vylučuje. Profesionál je někdo, kdo si tou činností dokáže vydělávat, a člověk se špatnými fotkami by si fotografováním vydělával dost těžko.

+3/−5
30.7.2018 13:12

K26a36r75e85l 11N36o79v81o42t79n87y 6759331149775

Nevylucuje se to. Profesionalni fotograf neznamena dobry fotograf. Moje manzelka je vyborna fotografka, vyhrala v zahranici fotografickou soutez, ale to neznamena, ze je profesionalni fotografka.

+3/−2
30.7.2018 13:18

M86a15r46t90i14n 35V51i10n51t52r 8410107893557

Argumentujete dobrým fotografem a současně amatérem, což se ale nevylučuje.

Vyučuje se špatný fotograf a profesionál. V oboru, v němž je taková konkurence (vč. dobrých amatérů), by se těžko mohl někdo uživit (jako profesionál), pokud by byl špatný.

+4/−3
30.7.2018 13:21

K67a48r66e36l 92N40o30v86o87t59n62y 6599931249165

Rec neni o tom, jestli se uzivi nebo ne. Kazdy, tedy i ja nebo Vy si muze zalozit firmu a stat se profesionalnim fotografem. To, jestli se tim opravdu uzivi nebo dokonce zbohatne nebo umre hlady s tim nema nic spolecneho.

+2/−2
30.7.2018 13:27

M36a43r66t43i20n 59V74i61n86t63r 8660747363337

Ok, pořád si stojíte z myšlenkou, že profesionálem se člověk stane založením firmy (opatřením živnostenského oprávnění), zatímco schopnost si tím vydělávat nehraje roli.

V tom se zcela rozcházíme, další diskuse nemá smysl.

+1/−1
30.7.2018 13:30

K42a69r36e88l 36N73o40v31o49t40n72y 6579981279865

NIze citujete definici z wikipedie, ktera mi dava za pravdu. Jako vedec ovsem "lidove" definice proste neuznavam. Takze se zcela jiste neshodneme.

0/−1
30.7.2018 13:45

M37a53r40t37i92n 25V18i73n66t78r 8940917863787

Takže: "Profesionál (z latinského professio a to z latinského profiteor) je člověk, který za svou práci pobírá peněžní honorář a je pro činnost v daném oboru kvalifikován buď praxí a/nebo odborným vzděláním."

Vědec by měl vědět, že "a" je v definici vztahem konjunkce, tzn. musí být splněny obě podmínky. Podle této definice je profesionálem v oboru jen člověk, který za svoji práci v oboru pobírá honorář.

+1/0
30.7.2018 13:48

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Najdete na iDNES.cz